Vraagje 1e echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door linkiepinkie, 15 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    #1 linkiepinkie, 15 mrt 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2020
    Hallo allemaal

    Ik heb een vraagje. Ik krijg over 2 weken mijn 1e echo. Nu las ik ergens op een topic dat meerdere vrouwen op de 1e echo een leeg vruchtzakje hadden. Aaaargh dat wil je niet lezen maar is wel de waarheid en wat mogelijk kan zijn. Mijn vraag, horen hier dan niet klachten bij te zijn? Zou je dan krampen moeten hebben of misschien achteraf gezien wat bloedverlies ofzo? Ik heb gister nog even getest, had namelijk nog 1 test over, en die gaf 2 dikke strepen aan. Ik vraag me nu af: kun je dus gewoon vol zwanger zijn aldus de test, en toch een leeg vruchtzakje treffen. Of zou de test dan al een lichter streepje moeten hebben? Zucht, zo spannend allemaal. Helemaal met die corona hier. Ik heb verder nog geen klachten. Had ik met mijn 1e zwangerschap ook niet in het begin. Toen begon de misselijkheid pas met 6 of 7 weken. Wordt alleen sinds mn zwangerschap erg vroeg wakker en ben dan klaarwakker en erg vermoeid. Voor mijn gevoel ben ik dus super zwanger ondanks dat ik verder geen klachten heb. Maar toch... vind het zo spannend!
     
  2. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hé! Helaas kan ik uit ervaring delen dat je inderdaad gewoon perfect HCG niveau kan hebben, geen bloedverlies, geen kramp etc etc en toch een leeg vruchtzakje...
     
  3. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    o jeetje wat vreselijk om daar dan met een echo achter te komen. Is het recent bij je gebeurt? Sterkte. Maar voor mij wel goed om te weten. Dat ik het inderdaad nog wel even in mijn achterhoofd houdt.
     
  4. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Was in mei vorig jaar idd. Nu gelukkig in september weer opnieuw zwanger geraakt en deze keer gaat alles goed tot nu toe. Maar ja blijft gewoon spannend de hele zwangerschap!
     
  5. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ja ik weet het van mijn 1e. Pas als het in je armen ligt is er echt rust. Maar wat fijn dat je nu weer zwanger bent. En al 6 maanden dan. Ook nu weer spannend met dat coronavirus...
     
  6. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja ben blij dat ze voorlopig nog even veilig daarbinnen zit...
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier zelfs 2 lege vruchtzakjes en normale hcg aanmaak en symptomen.
    Zegt echt helemaal niets. Een ma kan alle symptomen hebben, kan geen symptomen hebben, kan met en zonder bloedverlies/krampen
     
  8. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    jeetje heftig. Hoop dat je snel zwanger mag worden. Sterkte.
     
  9. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Om die reden heb ik een vroege echo laten doen met 6 weken! Nog geen hartje zien kloppen, dus dat blijft spannend en kom ik morgen achter, maar wel aan vruchtzakje gezien met een heel klein stipje wat toen overeen kwam met een vruchtje van 5,5 week. Al weet ik niet of dit nog een optie is vanwege corona.. Maar het overwegen en uitzoeken wellicht waard!
     
  10. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ik moet je wat dat betreft helaas ook teleurstellen. Perfecte oplopende testen inclusief kwaaltjes en toch een slechte eerste echo. Dat is een flinke klap in je gezicht inderdaad. Maar probeer daar vooral niet teveel aan denken. Dit hoeft zeker niet het geval te zijn voor jou.
     
  11. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ja begrijp het! Ik wacht het rustig af. Maar gevoel zegt dat het goed zit dus daar vertrouw ik op
     
    Ongeduldig90 vindt dit leuk.
  12. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Goed zo, blijf positief. Ik duim mee op een mooie echo!
     
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik heb 3 latere missed abortions gehad waarbij ik 0,0 signalen had dat het niet goed zou zitten :( echter bij mijn vroegere miskraam (enige zonder hartactiviteit met 7w) had ik beduidend minder tot nauwelijks klachten en veel lagere hcg bloedwaarde, geen bloedverlies, maar zag m dus wel aankomen ondanks dat zgn iedere zwangerschap anders is (na 5x kotsmisselijk etc geloof ik daar bij mezelf niet meer in).
     

Deel Deze Pagina