Iui met maar 4 miljoen zaadcellen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door truus81, 29 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Net terug van mijn eerste iui...
    Beetje teleurgesteld
    Zaaduitslag was 4 miljoen na bewerking en maar 50% goed beweeglijk wat dus maar 2milkjoen meer is. Ik lees overal dat 1 miljoen de absolute ondergrens is. Maken we überhaupt kans deze keer?

2. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Hoi Truus,

Ik snap dat je teleurgesteld bent maar je maakt echt nog steeds een goede kans hoor! Niet bij de pakken neer zitten ik heb al zat verhalen gelezen hier op het forum waarbij het minder zaad gewoon raak is!

3. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Dank je. Ik denk idd dat ik de getallen maar even moet laten rusten (proberen) maar word er met momenten gek van... Jullie na iui ook door naar ivf? Ik hoop dat deze laatste ronde raak is voor je en het niet nodig is anders veeeeel succes

4. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Ja wij zijn inmiddels aan het wachten nu van IUI 5. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een heel goed gevoel bij heb omdat alles zo goed ging en ik voor het eerst 2 goede eitjes had. Dus ik ben echt constant aan het duimen dat IVF niet nodig is :)

Ik hoop ook echt dat jij het bij 1 IUI mag houden :)
    Cijfers doen er in dit geval niet toe het is en blijft een wondertje wanneer het lukt. Dus laat die cijfers lekker gaan en probeer afleiding te zoeken zodat je die verschrikkelijke wachtweken snel door komt want die zijn het ergste vind ik...... Succes!

5. Joanna84

Joanna84 Lid

12 jul 2014
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Truus81,

Wij hebben 21-1-2016 onze derde IUI gehad, de vorige 2 keer mooie scores wat het semen betreft, nu: 2,1 mljn "goede" zaadjes met een bewegelijkheid van 40%... Ik was ook teleurgesteld, maar onze arts verzekerde ons dat het nog steeds ruim voldoende was en we gewoon kans hebben op een geslaagde poging. Dus laat de moed niet bij voorbaat al in de schoenen zakken :).

Liefs Joanna

6. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Dank je voor je lieve berichtje!
    Geeft me hoop en heb dit weekend de getallen uiteindelijk toch maar een btj losgelaten. Ik lees verhalen van enorme hoeveelheden met mislukte pogingen en vice versa... Ik zal ook voor jullie duimen

7. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Hier zwanger geworden met 1 miljoen zaadcellen, dus het is niet onmogelijk! Beweeglijkheid kan ik je helaas niet vertellen, dat werd ons nooit erbij verteld helaas. Succes met de wachtweken en duimen draaien!

8. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Kijk dat zijn de verhalen die ik even nodig had ;)

9. Degen

Degen Bekend lid

17 mrt 2013
    949
    47
    28
    Vrouw
    Groningen
    Ik snap je gevoel heel goed.

Zie mijn onderschrift.
    Mijn man en ik zijn sinds vorig jaar weer beginnen met een nieuwe reeks IUI behandelingen.

De eerste IUI van deze reeks had m'n man na bewerking 61 miljoen.
    (Dit was volgens de artsen een topper!)
    De tweede van deze reeks na bewerking 13 miljoen.
    En de derde van deze reeks IUI was het na bewerking 11 miljoen.

Ook wij maakten ons zorgen over het (dalende) aantal.
    Maar volgens de arts hoeven wij ons geen zorgen te maken.

Het kan volgens haar heel erg schommelen.

Wellicht is het een volgende ronde bij jullie weer meer. ;)

10. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Bij mijn vriend waren de uitslagen van iedere analyse altijd tegen de ondergrens aan. In principe mochten we daardoor meteen voor icsi, maar de gyn wilde in overleg toch nog eerst max 4 IUI behandelingen proberen. Maar wel met de kanttekening dat als de ondergrens niet behaald werd de behandeling niet door zou gaan.

Uiteindelijk is onze eerste IUI gelukkig door kunnen gaan, wel met maar net voldoende goede zwemmers. Tegen ieders verwachting in bleek die IUI ook raak te zijn.

Ik hoop dat jullie ook zo'n succesverhaal gaan krijgen en snel zwanger mogen zijn. Succes!

11. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Dank je ik hoop okk op zo n mooi verhaal

12. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Hey Truus, wilde ook laten weten dat ik aan je denk. Ik kwam je tegen bij een oud topic van mij, over mijn twijfels of we vorig jaar feb met IUI's moesten beginnen of al voor IVF moesten gaan. Zie mijn handtekening...

Toch blij dat we die 8 IUI's hebben gedaan: alle kansen pakken die je pakken kunt!

Liefs 🍀

13. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Wat een lief en fijn berichtje en ergens ook fijn "oude bekende" tegen te komen. Ondanks dat we elkaar alleen maar in een andere groep willen ontmoeten natuurlijk. Maar jij zit nu ook in je ww als ik je handtekening zo zie? Spannend ook voor jou veeeeel geluk xx

14. Joanna84

Joanna84 Lid

12 jul 2014
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Truus, ik wil je even laten weten dat mijn poging met 2,1 mljn zaadjes, waar ik eerder over schreef,vanmorgen toch echt een positieve test heeft gegeven!! Geef de hoop niet op!! Succes !!

15. Lia86

Lia86 Actief lid

3 jan 2016
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Joanna84, ik doe met je mee, ik had vanochtend ook een positieve test.
    Ik kan het nog steeds niet geloven hihi.

Met de 2e iui is het gelukt:)
    Dat van mijn man was 1,2miljoen bij de inseminatie, dus het kan!

16. Joanna84

Joanna84 Lid

12 jul 2014
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    #16 Joanna84, 4 feb 2016
    Laatst bewerkt: 4 feb 2016
    oops 2x. Bedankt voor de felicitaties :). En jij ook gefeliciteerd wauw!!! Ik kan het nog niet geloven! Ik voel me ook niet heel anders. Dus niet verwacht, jij wel?

17. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger geworden van de 4de IUI met 2 miljoen zaadjes. Ik dacht ook dit wordt niks! Maar ja hoor gelukt en alles gaat deze keer heel goed :)

18. Lia86

Lia86 Actief lid

3 jan 2016
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde me soms weleens niet lekker en had de laatste dagen last van mijn onderrug, had het wel gehoopt dat dit de kwalen waren, maar had toch wel de angst dat het ik wel weer ongesteld zou worden.
    Verder me ik met zoals anders:)
    Zal vanmiddag het ziekenhuis bellen.

Joanna, had je de iui met of zonder hormonen. Ik met hormonen.

19. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Wauw meiden!!! Wat een fantastisch nieuws❤️❤️❤️
    Ik weet het pas over een week hopelijk dan nog zo n mededeling haha.

20. Joanna84

Joanna84 Lid

12 jul 2014
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik duim voor je!!

Deel Deze Pagina