Vraagje 9 weken en 5 dagen echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KanjerB, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi meiden ik heb vandaag weer een echo gehad. Gelukkig is alles goed zei de gyn alleen ik zit nu met een vraagje de ggyn zei dat de kleine 2,5 cm is ik ben 9 weken en 5 dagen maar ik lees haast op elke site dat het ongeveer 4 cm hoort te zijn. Is ons kleintje dan niet erg klein?
     
  2. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    meis deze klopt over het algemeen altijd bij mij en al die andere sites nooit daarom blijf ik bij deze.
     
  3. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik ga eens even kijken Bengeltje jij had toch vandaag ook een echo of was jij dat nou niet :)
     
  4. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Maar ik ben donderdag alweer 10 weken dus ik kan het beste kijken bij week 10 en daar staat 10 cm :( sorry dat ik zo zeurrrrrrrrrrrrrr :(
     
  5. Nadesy

    Nadesy VIP lid

    27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    nou ik heb met 10 weken en 4 dagen een echo gehad,en ons kindje was iets meer als 4 cm
     
  6. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ow ok want weten jullie hoesnel een kindje groeit? zegmaar hoeveel mm per dag
     
  7. Nadesy

    Nadesy VIP lid

    27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    nee,maar probeer te genieten,en niet zo druk te maken,
    als er iets niet goed zou zijn geweest hadden ze dat wel gezegd hoor
     
  8. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    wij hadden met 9 wk en 2 dagen een echo en de uk was toen 2,7 cm..als de gyn zegt dat het goed is moet je daar gewoon van uit gaan!
     
  9. Niet meer actief

    Er zijn 2 maten, de totale lengte, van kop tot teen, en de maat die de gyn altijd meet, van kop tot stuitje. Daar kan ook een verschil in zitten.
     
  10. Moontje80

    Moontje80 Lid

    26 mei 2008
    91
    0
    0
    Ik ben 14 weken zwanger en volgens de sites die ik gezien hebt is mijn kindje nu pas 8,5cm dus kan de jouwe met 9 weken niet 10cm zijn. Ik heb ff voor je gekeken op de site en daar staat dat jouw kindje ongeveer 3 cm nu is.


    Dus je loop mooi op schema.
    Groetjes monique
     
  11. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    klopt ik had een echo maar doordat ik vrijdag op zaterdag veeel bloed heb verloren mocht ik niet na de VK maar moet ik vrijdag terug komen bij de gyneacoloog. was blij datda nie hoefde meer na de gyn nu dus weer wel

    maar tirtilisko dit is pas einde week 9 dat de uk 3 cm moet zijn

    Een mijlpaal:
    De handjes zijn niet groter dan een erwt, maar de baby kan er al mee wriemelen. Met kleine rukjes komen de armpjes en beentjes een stukje van hun plaats. Jammer genoeg merk jij er zelf nog niets van.
    Lengte: al drie centimeter!
    Gewicht: twee gram.
    Het lichaam en de ledematen van je baby krijgen steeds meer vorm. Dat komt doordat deze week gewrichten ontstaan. Je baby krijgt schouders, ellebogen, knieƫn en heupen

    en dit is eind week 10
    Geen kikkervisje meer
    De vergelijking met een kikkervisje gaat niet meer op, want het staartje van je baby is nu verdwenen. Nu is het een mini-mens. Kruinstuitlengte deze week: vierenhalve centimeter. De baby weegt 5 gram en kan ongeveer deze week zijn of haar hoofdje oprichten.

    je zit dus gewoon goed
     
  12. sarake

    sarake Actief lid

    16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    De mijne was met 8 weken en 4 dagen 2.07 cm en met 11 weken en 3 dagen 5.8 cm. Was volgens de gyn een groot kindje.
     
  13. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt meiden. Echt vervelend zijn die hormonen. Is alles goed vind je wel weer wat anders om je zorgen over te maken :rolleyes: Heb zelfs het zh gebeld. Ze keek in mijn dossier zei dat de gyn geen lengte heeft genoteerd maar dat hij heeft genoteerd dat alles goed is :) :oops:
     
  14. Zeilboot

    Zeilboot Niet meer actief

    wij zijn 10 weken zwanger en die van ons kwam uit op een meting van 33 mm.

    dit staat op de echo.
     
  15. Noushka

    Noushka Fanatiek lid

    2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Die van ons was met 12 wk 5 dgn 6,40 cm.
    Dat van 10 cm klopt dus niet, alhoewel ik ook een boek heb waar andere maten in staan. Maar volgens mij rekenen ze daar de beentjes ook nog mee.
     
  16. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik ben hiervan aan het begin ook een keer helemaal in stress geweest, dus kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt nu.
    In het ziekenhuis wordt gemeten van "kop tot kont". Je kindje ligt nu nl als een soort garnaaltje opgekruld. De meeste site's en boeken geven de lengte door van hoofd tot tenen. Dat scheelt nogal wat!
    Dus: helemaal goed dat je een goede echo hebt gehad. Ga lekker genieten meis, dit zit echt wel goed.
     

Deel Deze Pagina