Kwaliteit van zaad

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sonneke, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Weten jullie mischien of het vroeg afnemen van het zaad invloed kan hebben op de kwaliteit.

Mijn man heeft om 5.45 uur zaad afgenomen. Om 6.45 uur heb ik het naar het ziekenhuis gebracht en in een stoofje gezet.

Maar om 8.00 uur beginnen ze pas bij het labaratorium.

De uitslag was niet super volgens de huisarts.
    We mogen een nieuw onderzoek laten verrichten. Mijn man zal nu wat later naar zijn werk gaan.

Ik ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben.

Groeten Sonneke

2. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ja, dat heeft zeker invloed! Heb je geen richtlijnen meegekregen van de arts (bv. ook over hoeveel dagen onthouding)? Wij moeten het binnen een uur inleveren, liefst eerder. Tijdens het vervoer draag je het potje op je lichaam (ik stop het in mijn decolleté tussen mijn borsten) of in de binnenzak. Hoe sneller je het inlevert hoe beter. Mijn partner heeft het om die reden ook eens in het zh geproduceerd maar dat was geen succes want dat gaf teveel stress.
    Wat lastig als je partner hiervoor zijn werktijden moet aanpassen, maar het is zeker verstandig.

3. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.

Ik had zelf ook wel het idee dat het daardoor de uitslag mischien minder goed was.
    Mijn man is normaal om 5.15 uur al naar zijn werk. En bij ons in het ZH is het alleen op di en do.
    Die richtlijnen heb ik wel gekregen. Stond inderdaad in, warm houden. Maar er stond niets in over de kwaliteit van het zaad als je het eerder af nam.
    Ik ben eigenlijk wel blij dat dat mischien wel de reden is.
    In het ZH afnemen vind mijn man ook niets nee.

Groeten Sonneke

4. polkadotje

polkadotje Nieuw lid

15 feb 2011
    4
    0
    0
    Ik vraag me af wat de beste tijd is voor het inleveren van zaad? Het ene lab zegt binnen 1 uur, de andere binnen 2 uur.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heeft zeker invloed! Richtlijn is binnen het uur onder de microscoop leggen.
    Als je onder behandeling bent mag je niet eens thuis produceren. Dan moet het in een kamertje naast het laboratorium. (vindt mijn man erg fijn... not!)

6. polkadotje

polkadotje Nieuw lid

15 feb 2011
    4
    0
    0
    Mijn man z n sperma is 1,5 uur later pas onderzocht, en het zaad heeft 1 uur in zijn dashboardkastje gestaan, auto was wel warm nog .....
    Ze vertellen niet in welke staat je het moet afleveren, mij lijkt het beste resultaat als je idd bij het lab produceert en binnen een uur onder de microscoop ligt .....

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Mijn man heeft de tweede keer zijn zaadjes direct na afname ingeleverd.
    Dit keer was het zaad gelukkig goed!
    Dus de kwaliteit neemt echt sterk af als je het later inleverd.
    Dus ik zou zeggen direct afnemen (thuis) en meteen het potje in gaan leveren!

Groeten Sonneke

Deel Deze Pagina