Hoi allemaal, ik had een vraagje. Ik overweeg op dit moment om af te gaan slanken met infraligne. Dit doe je in een cabine waar je 2x per week, 30 min. per keer, liggend spieroefeningen doet. In de cabine zijn infraroodlampen die je lichaamstemperatuur net iets verhogen voor een betere doorbloeding. Naast dit alles krijg je ook nog voedingsadvies. Dit is geen (crash)dieet, maar een programma om gezonder te leren eten. Nu willen mijn vriend en ik vanaf nu echter gaan proberen om kinderen te krijgen. Ik had al nagevraagd of ik met infraligne door zou kunnen gaan tijdens een zwangerschap ivm die infrarood straling. Zij gaven aan dat dit mogelijk is. Zolang je maar gestart bent voordat je zwanger raakt. Nu lees ik echter op internet tegenstrijdige berichten hierover. De een zegt dat het de eerste drie maanden af te raden is, de ander raadt het helemaal af en de volgende zegt dat het prima kan zolang je dus maar voor het begin van de zwangerschap gestart bent. Wat is nu wijsheid? Wel of niet ermee beginnen? Ook mijn huisarts had hier geen antwoord op. Weten jullie mij meer te vertellen? Ik zou het zelf graag willen doen, want ik ben al flink aangekomen en het zou mooi zijn als ik straks de zwangerschapskilo's een beetje onder controle zou kunnen houden tijdens de zwangerschap. Alvast bedankt! Groetjes Faye
hoi tja, lastige vraag. Ik ken het zelf niet. Als je temperatuur oploopt zou ik niet doen, een sauna wordt ook afgeraden als je zwanger bent, tenminste de eerste 13 weken, ook al ben je het gewend. Er zijn toch ook andere manieren om af te vallen? Gezond eten en veel bewegen (bovendien veel goedkoper!). Mirjam
Hoi hoi, Bedankt voor de reactie! Ja, gezond eten en meer bewegen is inderdaad goedkoper, maar dan heb ik geen stok achter de deur en hier wel. En die stok heb ik nodig.. Lichaaamstemperatuur gaat niet heel veel omhoog, maar een graad of zo. De warmtestralen dringen alleen wat dieper in de huid door (4 cm) en ik vroeg me af of dat bij zwangerschap okee was. Groetjes Faye81
hoi geeft het bezoek aan een dietiste bijvoorbeeld dan geen stok achter de deur? Je vroeg me mijn mening, die heb ik gegeven. Ik ken die apparaten verder niet. Volg je gevoel zou ik zeggen! Mirjam
Dietist zit bij het programma inbegrepen. Nou ja, als ze zeggen dat het kan met de zwangerschap dan zal het toch wel ergens op gebaseerd zijn neem ik aan (nagevraagd bij arts of gynaecoloog of zo). Ik denk dat ze ook niet veel zin hebben in klachten en claims achteraf. Ik denk dat ik er maar gewoon voor ga. Toch bedankt voor het meedenken!