Vraagje aan andere honden liefhebbers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani11, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ik zou mijn hond ook absoluut niet weg doen!! Dit beestje is mijn alles.
    Wij hebben dan een amerikaanse bulldog.
    Je kan alles met hem doen hij zou je nooit bijten. Tenzij je het er zelf na maakt.
    Als hij aan het eten is kunnen wij gewoon met onze handen in zijn bak met voer graaien.
    Met botjes ook kunnen wij gewoon van hem afpakken. Hij doet niks.
    Kinderen reageert. hij heel goed op!
    Ze zeggen dat het een van de beste gezinshonden zijn..Heel beschermend naar het gezin toe.

Wel is het zo al mijn hond 1 keer iemand met opzet bijt. Dan doen we hem weg.
    Maar dan wel met pijn in men hart..

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hier ook twee honden, is nooit een probleem geweest.
    Ik werk zelfs als gastouder, en heb er dus nog kids bij. Is ook nooit een probleem geweest.

Ik ken wel mensen die ook kinderen en honden hebben maar die gaan er heel anders mee om dan wij. Die kinderen geven ook bijna geen aandacht aan die honden (net als papa en mama;)). Wij zijn daar dus heel anders in en ons zoontje dus ook. Die speelt en knuffelt met ze en die van ons vinden dan ook alles goed. Bij die mensen heeft onze zoont wel eens een knauw van hun hond gehad omdat hij aan haar oren zat.

Dus kijk gewoon goed naar je hond en je kinderen, neem maatregelen waar nodig en dan komt allemaal goed!

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Dat is toch wel de meest vreemde vraag die ik voorbij zie komen. Wat ga je met de honden doen...???? Waar gaat dit over.

Ook wij hebben een hond en een kat rond lopen en ik zie niet in wat het probleem is.

Toen ik voor de eerste keer een dame van de kraamzorg over de vloer kreeg, was het meteen bingo. Mevrouw was niet zo gek op honden. Jammer dan. Je komt hier de intake doen, dus je kunt dan meteen noteren dat hier toch echt iemand moet komen die aan dieren gewend is. Onze dieren komen in het hele huis. Als de kat op zolder wil liggen, doet hij dat. Wil de hond rustig boven in de hal liggen, dan doet hij dat. Ze verschoot volledig toen ze ook nog eens hoorde dat de hond zelfs boven slaapt. Nee, niet op bed, wel op zijn eigen kleed in de slaapkamer. En ja, de beesten mogen straks onder toezicht ook gewoon in de babykamer komen.

Geloof me; komt er straks kraamzorg die hier niet mee om kan gaan, kan ze echt vertrekken en al moet ik op mijn knieën door het hele huis heen... ik ga mijn beesten niet anders behandelen dan anders. De hond staat goed onder appél en die vertrouw ik voor 99%. Die ene procent die over blijft, lijkt mij gezond verstand. Het is en blijft een dier. Maar ga je ze straks negeren of buiten sluiten, heb je zowieso een probleem.

Nee hoor, hier zal niets veranderen wat dat betreft.

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Heb geen hond, maar wel een kat en kreeg precies dezelfde vraag. Van mijn schoonmoeder. Die vroeg aan wie we de kat gingen geven. En toen ik vroeg wat ze bedoelde zei ze dat we onze kat echt niet kunt houden als HAAR kleinkind er eenmaal is.
    Ben behoorlijk tegen haar uitgevallen. Misschien een beetje overdreven, maar onze kat doet geen vlieg kwaad. En wie is zij om zich daar mee te bemoeien :x .

5. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    die reacties slaan echt alles

wijzelf hebben een klein hondje (chihuahua/pincher)
    klein maar best een hondje dat consrquente opvoeding nodig heeft door de combinatie van 2 sterke karakters

ik zal maar heel eerlijk zijn, de hond is er gekomen nadat ik al een paar maand zwanger was en ja, veel mensen vroeger waarom doe je dat nu? en wat met de baby? ...

Maar ik had zo iets van; ik wou een hond sowiso (had thuis zelf een chihuaua en mijn vriend had 2 duiste herders, dus beter voor het kindje er is en kunnen alles aanleren en dan het kindje dan omgekeerd
    bovendien is het nu amper 5 maand oud, 7 als he kindje r is, dus zal de aanpassing ook wel wat vlotter verlopen dan bij een hond van enkele jaren oud

en tegen al wie vragt van doe je de hond dan weer weg zeg ik gewoon; nee hoort bij het gezin, net als het kindje
    en we zien wel of het werkt
    zoiets weet je toch (bijna) nooit ip voorhand

en welke hond het ook is, hoe lang je de hond ook hebt, je weet sowisi dat je je kind nooit alleen laat (zonder toezicht) met een huisdier

;)

xxx ;)

6. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Bij ons is het heel goed gegaan. Toen ik in het ziekenhuis lag pampers mee naar huis genomen en gedragen kleertjes en die in de wieg gelegd en uitgebreid laten besnuffelen. En toen we terugkwamen hebben we ze uitgebreid laten kennismaken. De hond mocht snuffelen zoveel hij wou. En we riepen hem telkens mee als we iets gingen doen met de kleine. En inderdaad hij liep iedere keer mee als we de fles gingen maken of de pamper verversen.... dan werd hij al gauw beu :) ! Nu zijn het de beste vriendjes. We moeten wel uitkuiken want onze hond is een tikkie omstuimig :( ... we hebben dan ook een Leonberger. En hij waakt enorm goed over ons zoontje! =D>

7. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ik sluit mezelf helemaal aan bij justme1974...als ze maar goed onder appél staan. Mijn hond, een labramonster(zeg ik altijd maar), mag van mij overal komen..ook in de babykamer..mits wij erbij zijn.

Ik heb trouwens een docu gezien over hoe je je hond erbij moet betrekken, interessant, maar al precies zo als ik zou doen. Als je thuis komt met de kleine, eerst zelf naar binnen stappen, je hond begroeten zoals je altijd gedaan heb en dan papa(of iemand anders met de kleine) en dan de maxi cosi op de grond zetten en er dan bij gaan zitten..(mocht je natuurlijk wél kunnen zitten dan he :) En dan lekker de hond laten snuffelen enzo

ook zijn wij al aan het leren welk speelgoed van de baby is..dat doe je dan door in het speeltje te knijpen en dan tegelijk een flesje zwitsal laten ruiken en dan zeggen is van de baby! En dan zijn lievelingsspeeltje pakken en dan zeggen die is van jou, wat mooi zeg! Enne het werkt..wij moesten dit wel zo doen, dit omdat mijn hond een abnormale liefde heeft voor knuffels te slopen en ogen ervan op te eten :) :)

En die opmerkingen? Bah, zijn ze bij mij aan het verkeerde adres..mijn nekharen gaan overend dan! Baaaah

8. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Ongelooflijk hoe idioot mensen kunnen reageren! Wij hebben een mopshondje die stapel op kinderen is maar ook jaloers is. Nu is ze erg klein en kan nergens bij dus heb me er nog geen seconde druk om gemaakt! Wat je moet als iemand zoiets zegt? Vragen of ie wel goed bij zijn hoofd is! Als je al een kind hebt en je neemt later een hond, gaat je kind toch ook niet de deur uit?!

9. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Zie nu dat mn banner er niet meer is!

10. Csillag

Csillag Actief lid

14 okt 2008
    273
    0
    0
    Ik heb er twee border collie's en ze vragen héél veel aandacht. Maar ze zijn ook best slim dus straks moeten ze leren dat er nog één bij de 'roedel ' hoort en de aandacht moet verdeeld worden...
    Ik ben nu best nuchter erover, maar mijn kind gaat straks wel voor mijn honden en nu zijn ze alles voor mij.
    raar is dat eigenlijk?!maar zo voelt het...

groetjes
    csillag

11. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    wat een rare druiven zeg!!!!
    ik heb zelf 2 franse bulletjes en die blijven ook gewoon hoor!
    tenzij er iets gebeurd of ik kan ze niet vertrouwen maar ja ik heb zelf zoiets van daar ben je zelf ook een beetje bij niet dan?
    dat mensen het lef hebben om het te vragen dat vind ik al erg!
    soms voelen m'n honden net als dat ze m'n kinderen zijn hahaha
    misschien een beetje overdreven voorbeeld maar ze zijn net als je zegt wel onderdeel van je gezin niet dan.

maar mijn advies is ik zou ze een stomme tegenvraag geven.
    zo van hoezo doe jij je man weg dan of je 1e kind als je een baby krijgt.
    lekker kin derachtig maar ze weten gelijk wat je bedoeld!

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Merken jullie trouwens ook verschil aan de hondjes nu jullie zwanger zijn? Die van ons hier ligt nu veel vaker bij me, alsof ze me meer moet beschermen ofzo.

13. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee

mijn honden hebben het wel gedaan maar nu is het minder.
    ik zie ze wel weer naar mijn schoonzusje toe trekken als die hier is maar die is ook zwanger.
    de honden van een vriendin doen wel anders die staan de hele tijd aan me te ruiken hihi

14. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Wij hebben een jack russel en een half jack russel/half teckel en die laatste geeft de laatste tijd steeds likjes over mn buik en dan krabt ze voorzichtig met dr pootje erover en dan gaat ze voorzichtig met haar gezichtje op mn buik liggen en valt dan in slaap :) haha zooo lieffff

15. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Nou onze hond gaat dus nooit maar dan ook nooit weg!! Hij hoort bij ons gezin, en wij beschouwen hem soms als ons eerste kindje :rolleyes:
    Maar hij doet niet anders nu ik zwanger ben. Hij baalt alleen dat hij niet meer op mijn schoot kan liggen :)

Tja, het wordt wel wennen voor hem straks, want hij is wel een beetje verwend :oops:

16. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ja die van ons zijn ook best verwend :s
    Het zijn echt onze 2 kindjes zo voelt het wel, ze hechten zich heel erg aan ons en wij aan hun moeilijk te snappen voor sommigen maar ik zou ze echt nooit kunnen missen.

17. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Mijn hond i naar mijn idee wat waakser geworden.
    En ligt altijd bij mijn voeten..
    Eerder toen ik nog niet zwanger was, sprong hij nog weleens tegen mij op
    Als ik weg was geweest.
    Maar nu doet hij dat niet meer.

18. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Hahahaha! Gelukkig hebben wij die vraag nog niet gehad; maar anders heb ik het antwoord dus al klaar, haha!

Wij hebben een puberbeagle van 9 maanden, dus nu enorm druk en altijd al aanhankelijk en knuffelig. Voor beagles is het hoe meer zielen hoe meer vreugd. Dus wij moeten ons vooral zorgen maken of ons beagletje de kleine straks niet doodknuffelt...
    Maar je moet gewoon zorgen dat ze erbij betrokken worden. Je kindje dus op de grond leggen en de hond op zijn gemak laten snuffelen. Het kindje niet weghalen!!!! Dan maar een extra wasbeurt erna. Honden voelen dat echt wel aan hoor, dat het kindje kwetsbaar is, dan doen ze echt wel voorzichtig (dat merkte ik ook toen onze hond nog net 8 weken was - andere honden zijn dan heel voorzichtig).
    Verder moet de hond geen reden krijgen om jaloers te worden. Dus ook de hond mag aan het kindje komen; en ook de hond krijgt van jullie nog veel aandacht.
    Voor de bevalling had ik gelezen dat het al belangrijk is om de hond te laten wennen aan de nieuwe dingen in huis. Dus de box op tijd klaarzetten, de kinderwagen ook en de hond laten snuffelen aan de kinderkamer.

Dat zijn de tips die ik kreeg van andere honden+babybezitters, onder wie mijn ouders...

Groetjes,
    Linda

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Bij ons vroeg iemand aan mijn vent wat we gaan doen met de katten. Het was maar goed dat ze dat niet aan mij vroegen (en dat ik er niet bij was) want ik had ze gehoekt. Kom aan mijn katjes, dan kom je aan mij! :evil:

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    belachelijke vragen die je zo nu en dan hoort. snap niet dat mensen zo makkelijk over dieren kunnen denken. 'even je hond weg doen' ben je helemaal gek geworden.
    je 1ste kind doe je toch ook niet bij voorbaat al weg als je zwanger bent van je 2de. want stél je voor dat je kinderen niet samen met elkaar kunnen spelen...

Deel Deze Pagina