Vraagje aan andere honden liefhebbers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani11, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik ga onze hond ook echt niet wegdoen als ons kleintje dadelijk geboren is.
    Wat brutaal van dat persoon om zoiets te vragen, verschrikkelijk.
    Ik weet zeker dat onze hond heel lief voor ons kindje is.
    Je moet er gewoon voor zorgen dat de hond niet aan de kant wordt geduwd, dan is er niks aan de hand.

2. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Nou ik heb dan geen honden maar 3 katten en kreeg diezelfde vraag (of ik ze nu weg deed) laatst ook van iemand :confused: dacht echt van HOE KUN JE HET VRAGEN [-X was overigens iemand die zelf nooit huisdieren heeft gehad mja toch... Mijn katten zijn hier PART OF THE FAMILY en ben stontgek met die beestjes en zolang er geen reden voor is (erge allegie van baby, moet er niet aan denken) doe ik ze nog niet weg voor een miljoen!!! Belachelijk hoe makkelijk sommige mensen erover denken :evil:

Liefs Nelleke

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    De hond mag hier straks ook echt wel af en toe een likje aan de baby geven hoor, dat vinden wij hier helemaal niet erg. Dan maar even een extra doekje er langs hoor...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Nou, mijn baby leg ik niet op de grond hoor om eens even flink door de hond te laten aflebberen en besnuffelen, dat is echt de meest kwetsbare en onderdanige positie. Hier ging ze gewoon op de arm en dat snuffelt net zo prima. Dat doe ik bij de volgende net zo.

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Tuurlijk, je neemt wel je maatregelen voor de veiligheid van zowel je kindje als je huisdier, dat sowieso. Mijn katten mogen ook niet in de wieg/ledikant gaan liggen, zeker niet als ik er niet bij ben. Ik zie het al helemaal voor me, die denken: lekker warm hier bij dat mini-mensje.... Of straks de kleine die wil "aaien" en er per ongeluk een staart aftrekt ofzo, hihi....

6. susanselten

12 nov 2008
    11
    0
    0
    Die waren bij mij ook aan het verkeerde adres geweest hoor!! Wat denken ze wel niet!! Dat zijn dus ook de mensen die zeggen "het was maar een hond" als je ze in hebt moeten laten slapen!

Ik moet nog 10 weken en met heel veel pijn hebben wij gisteren onze lieverd in moeten laten slapen omdat hij kanker had en echt helemaal op was. Ik kan alleen maar huilen omdat hij er straks niet bij is als de twins er zijn!! Dat beestje heeft ons 5 jaar lang door het IVF traject gesleept en nu heeft hij het eindresultaat niet mee kunnen maken, en dat doet verrekte pijn! Hij was onze grootste vriend en een vriend voor alle kindjes behalve van die van ons zelf :(

Die mensen die zoiets vragen weten niet wat een hond voor iemand kan betekenen.

7. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Susan, ik lees met een brok in mijn keel jou stukje...wat erg voor je..en wat zal je je rot voelen nu zeg! hele dikke knuffel!!!!!! en heel veel sterkte!! Vind het zo erg voor je!

8. Linda2068

Linda2068 Lid

20 feb 2009
    11
    0
    0
    Budel
    Wij hebben 3 honden. Dit zullen ook NOOIT weg gaan als er ooit een kindje komt. Of het moet echt niet gaan samen. Dat is wat anders.
    Mijn schoonzusje heeft ook 3 grote honden. Dit gaat ook kei goed met de kleine.
    Het is maar net hoe je opvoeding is. (voor de honden)
    Je moet ze evengoed aandacht geven, en er wat bij betrekken. Als je ze negeert of geen aandacht geeft, worden ze jaloers en dan zullen ze waarschijnlijk in gedrag veranderen.Want dan worden zij jaloers op het kindje omdat die dan alle aandacht krijgt.
    Succes ermee. En trek je niets aan van de opmerkingen.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    @Susan, wat triest, heel veel sterkte! En mensen zonder dieren begrijpen vaak niet hoe het is om je beestje te verliezen. Ik heb heb ook alles bij elkaar gejankt, onze hond was bijna 3 en haar nieren kapten er opeens mee. Gisteren pakte ik haar urntje uit om in de kast te zetten (ben net verhuisd) en weer tranen hoor, al is het ruim een jaar geleden. Gelukkig heeft ze het eerste half jaar met ons dochtertje meegemaakt, ik vind het jammer dat jullie dat moeten missen!

10. Trees

Trees Niet meer actief

Susan ik word helemaal emotioneel van je verhaal. Zo beestje weet je door zoveel moeilijke tijden heen te slepen en dan sterft hij zonder jullie kindjes te zien :( Heel veel sterkte met het verlies van jullie hond.

Algemeen: Als ook iemand zo opmerking over onze hond weet te maken.... pff waar waren zij dan toen wij het moeilijk hadden? Onze hond was er altijd voor ons en ik heb ontzettend veel steun aan dat beestje gehad op de moeilijke momentjes.

11. machoangel

11 okt 2008
    31
    0
    0
    rare opmerkingen kunnen mensen toch hebben he...
    Heb ze hier ook al menig keer voorbij horen komen hoor, de mensen hier zijn toch al geen voorstander van mijn honden (heb 2 amerikaanse staffords) en iedereen is er bang voor terwijl ze inprincipe geen vlieg kwaad doen, geen van beide.

Mijn honden daar heb ik wel het vertrouwen in, echter moet ik zeggen voorheen hadden we er 3 en eentje heb ik echt weggedaan omdat ik weet dat ze een afschuwlijke hekel heeft aan kruipende kinderen en die hapt ze in het gezicht. haar heb ik kunnen onderbrengen bij een ouder echtpaar. de andere 2 gaan never niet weg tenzij een van mijn kids allergies blijkt te zijn of als de honden echt gekke dingen gaan doen maar dat zit niet in ze.
    het zijn beide 2 grote kindervrienden.

12. hettepettie

6 jan 2009
    37
    0
    0
    Hoi allemaal!

Ook bij ons wordt al de vraag gesteld of wij niet bang zijn voor onze "soort" hond. Wij hebben ook een Amerikaanse Stafford en is en blijft ons eerste kind! Ik ben zwanger van een tweeling en de dubbele drukte zal voor haar best wel even wennen zijn. Toch zijn wij niet bang...wel alert. We hebben al zo vaak moeten knokken tegen alle vooroordelen over dit ras dat we deze opmerkingen ook nog wel kunnen incasseren!

Gr. Hettepettie

13. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    wij hebben ook 2 honden
    Toen ik nog zwanger was hebben we een rottweiler pup erbij genomen en we hadden al een jack russel.
    Met die rottweiler gaat het echt super, alleen die jack russel moet er helemaal niks van hebben.
    En vertrouwen we dus ook niet helemaal meer.
    Dus als goed is gaat hij uiteindelijk toch wel want is toch erg riskant aan het worden.
    Helaas

14. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hoi allemaal!

Wij hebben ook een hond, ons eerste kind eigenlijk haha! Het is een 2 jarige labrador en een echte sul! Geen optie om hem weg te doen als de kleine er is hoor, echt niet!

Ik heb weleens gehoord dat als je wilt dat je hond niet jaloers wordt, je de eerste luier aan de hond moet geven. Wat hij ermee doet moet hij helemaal zelf weten ( :( ), maar het schijnt wel dat het acceptatieproces dan beter gaat!
    Heeft iemand dit ook gehoord of heeft iemand nog tips om de acceptatie te voorspoedigen?

Gr MieWie

15. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Hey mensen toen ikzelf geboren werd hadden mijn ouders ook 2 honden. Cockers spaniels.
    1 van die honden heeft nog mijn moederkoek opgegeten. Beetje vies maarja toen was ie al op. Is overeigens nooit fout gegaan die 2 honden bewaakte ons als er mensen inhuis kwamen.
    Zelf heb ik nu een jackrussel en die is eigenlijk over het algemeen wel rustig met kinderen. Alleen sinds wij verhuist zijn word ie gepest door de buurt kinderen. Ik heb thuis lange ramen tot op de grond met lammelle dus de hond kan daar door kijken. De kinderen staan dan op mijn achterstraat (die wij helaas delen met 5 andere huizen) de hond te treiteren. Als ie een keer ontsnapt gillen ze zo hard dat je er doof van word en sindsdien valt ie kinderen die hoge geluiden of rare bewegingen maken een beetje aan(niet echt bijten). Maar het is mijn kind en zo behandel ik hem ook ik zou hem ook voor geen goud weg doen. Denk alleen wel dat je de aandacht moet verdelen en als het kind geboren is moet je de hond er gelijk bij houden(heb ik gehoord).

16. Belletje

Belletje Lid

23 mrt 2009
    76
    0
    6
    Ik doe ook mijn hond absoluut niet weg. Ik heb een uit de kluiten gewassen cane corso reu van net 1 jaar. Hij is ontzettend lief, juist voor kinderen. Ik zou ook ontzettend pissig worden van zo'n opmerking. Bah.

17. Kelleyy

Kelleyy Niet meer actief

Ik doe mijn honden natuurlijk OOK niet weg..Heb een rottweiler van bijna 1 en een cane corso van 6..beiden zijn GEK op kinderen maar zal ze never nooit alleen bij de baby laten..dat lijkt me logisch. Ook al zijn het je beste maatjes..maar ik vertrouw ze volkomen. Jaloezie is het enige waar honden gevoelig voor zijn als er een ander "iets" in het huis komt..en dat moet je zien te voorkomen!

18. Trees

Trees Niet meer actief

Wij hebben een old english bulldog die ontzettend op een stafford lijkt en er voor sommige mensen schijnbaar heel afschrikwekkend uitziet :rolleyes:
    Pas waren we ergens aan het wandelen en liep er een jongetje een meter langs onze hond heen. Begint papa plotseling keihard te gillen naar zijn zoontje dat hij moet oppassen voor de hond. Arme kind schrikt zich een ongeluk en begint te huilen, terwijl onze hond niet eens zijn kant opkeek. Jah met zulke ouders leer je je kinderen dat honden heel eng zijn :(

19. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Volgens mij is het geven van een luier oid echt een fabeltje. Het lijkt mij alleen maar smerig, dus hier krijgt ze het absoluut niet.

20. mamaflower

mamaflower Actief lid

3 mrt 2009
    133
    0
    0
    gastouder
    Ik heb een zoontje van 14 maanden en een mopshond van 13 maanden en groeien nu samen op.Super leuk duo met zijn 2e.En nu komt er nog een kleine bij.dus ik verwacht geen problemen.

Deel Deze Pagina