Ik merk dat ik met mijn zoontje nogal wat "problemen" heb wanneer hij naar bed moet. Ik weet dat je een baby pas op bed moet leggen na moeheidsignalen.. Maar, is er niet iets van een richtlijn/gemiddelde wat bij een leeftijd van 7 maanden hoort hoelang ze al wakker kunnen zijn per keer? Dus tussen de voedingen in zeg maar? Of hoelang jullie kleine rond die leeftijd al wakker was.. Na een goede nacht word mijn zoon vaak wakker rond 7 uur en ik leg hem dan rond half 9/9 uur weer in bed en dan slaapt hij een uur. Dan word hij dus rond 10 uur wakker en gaat dan pas weer rond 12.15/12.30 uur naar bed tot 13.30/14.00 uur. Dus dan slaapt hij langer 1,5 tot 2 uur. En dan gaat hij rond 16.00/16.30 uur nog even naar bed voor een uurtje tot 17.00/17.30 uur En dan vervolgens rond 20.00 uur de nacht in. Dus hij is dit wakker per keer: ochtend 1,5/2 uur middag 2/2,5 uur namiddag 2/2,5 uur avond 2/2,5 uur Moet ik dit dan ook aanhouden voor na zijn 1e fles? Ik leg hem nu vaak op bed wanneer ik denk van ja nu kan je wel even slapen, want als je later gaat loopt het eten verder in de knoop. Maar zou ik dan ook gewoon 2 tot 2,5 uur moeten aanhouden in de ochtend en dan op hem gaan letten kwa moeheid signalen en dan pas op bed leggen? Zou dat wat uitmaken ook kwa de lengte van die slaap? Dat als hij echt zelf moe is, hij langer slaapt dan wanneer ik hem gewoon erin leg en hij dus aan een uurtje genoeg heeft omdat hij nog niet totaal moe was? Hoe deden jullie dat? Help me hahaha.. want ben met die ochtendslaap de draad een beetje kwijt! (Heb hem ook wel eens na zijn fruit van 10 uur op bed gelegd, dan sliep hij zo 2 tot 2,5 uur om vervolgens de rest vd dag niet meer te slapen.. Dan pakte hij dus 1 extreem lange voor zijn doen en verder niks meer en was hij dus van half 1 tot half 8 's avonds wakker en strontchagerijnig!)
Hier is eigenlijk hetzelfde ritme... (zie onder) Ik merk nu (met ruim 8 maanden) dat het slaapje in de ochtend minder wordt en dat hij vaker het slaapje aan het einde van de dag over wil slaan (maar kan het eigenlijk nog niet hoor). Lijkt me een prima ritme, alleen slaapt je kindje nu niet meer tussen voedingen. Mike heeft een gewoon ritme maar moet af en toe nog even slapen omdat groot worden verschrikkelijk veel energie kost! 7:00 - 7:30 wakker 7:30 - 8:00 uit bed 8:00 ontbijt 10:00 naar bed (maximaal 1 uur) 12:30 lunch 13:30 naar bed (ongeveer 2 uur) 17:00 tukje doen (ongeveer 30 minuten) 18:15 avond eten 19:30 late fles 20:00 naar bed
Eigenlijk bepaald Patrick zelf wanneer en hoe lang hij slaapt. 's Ochtends slaapt hij meestal een uurtje in de box en 's middags leg ik hem in bed. Soms slaapt hij dan de hele middag, maar gisteren wou hij echt niet slapen en zijn we buiten gaan wandelen (en vervolgens valt hij op de terugweg in slaap na een paar uur wandelen ). Na de fles (rond half 8 ) gaat hij naar bed en slaapt dan tot ong half 8 de volgende ochtend (tenzij KDV).
Demi slaapt nu ongeveer 2 a 2,5 uur overdag. 's avonds gaat ze om half 9 naar bed en dan slaapt ze tot tussen half 7 en 7 uur.
@Dreames, Mike slaapt nu ook gemiddeld 2,5 uur overdag. Maar is om half 8 echt wel helemaal kapot, dus ligt er uiterlijk 8 uur in en slaapt dan tot half 7/7 uur net als Demi dus.
Vanaf dat Nilo zo'n 5 maanden oud was, en nu nog steeds met bijna 9 maanden, slaapt hij 1 keer per dag. Hij wordt smorgens tussen 6 en 7 wakker, dan gaat hij rond half 11 terug naar bed tot ong. half 1, en dan gaat hij rond 17 uur weer naar bed om weer te slapen tot de volgende ochtend . Dit werkt bij hem het best, dus we laten het maar zo tot hij aan geeft dat ie langer wakker wil zijn.
@ MZ, nee ze is niet meer gaan slapen. hihi, dat was juist meer, als kleine baby sliep ze amper overdag. Nu slaapt ze nog maar 1x op een dag.
hier meestal rond 7/8 uur wakker eet ze paar stukjes brood met mij mee.. dan rond 9uur een flesje,meestal rond half 10/10uur weer op bed,tot 12uur of 1uur. dan krijgt ze warm eten en gaat tegen 2uur op bed tot 4uur en dan tot 7uur half 8 en dan slaapt ze weer tot de volgende morgen..
Ik ben dus niet de enige met een baby die weinig wilt slapen overdag haha.. Hij is alleen nog niet toe aan maar 2 slaapjes, heb ik wel eens geprobeerd. Dan slaapt hij van 10 tot 12 uur en verder erna snapt hij niks meer van de dag. Dan wilt hij om 14 uur slapen, maar doet maar 30 min en is erna super chagerijnig en dan komt hij erna niet meer in slaap om 17 uur.. Dus issie wakker van 14.30 tot 20.00 uur en niet te genieten. Dus ik hou voorlopig wel lekker bovenstaand ritme aan, dat is die hij zelf nu aangeeft en dan zien we wel wanneer hij over gaat naar 2 slaapjes. Hoe ging dat bij jullie? Over naar minder slaapjes? Gewoon vanzelf omdat je baby niet eerder aangaf moe te zijn?
nou ik wou haar eerst ook rond 5uur weer op bed hebben voor een uurtje,maar daar trapt dametje niet in,dan kon ik haar wat later neerleggen.. dus vandaar de 2slaapjes hier..
Ik heb nooit het slapen afgestemd op voeden, want dat deed ze zelf ook helemaal niet. Onze uk slaapt weinig, altijd gedaan. Als ze moe is gaat ze naar bed, anders niet. Voeden staat daar helemaal los van. 7:00 wakker 10:00 of 11:00 wat moe: een uurtje slapen (soms 2, maar dan de rest van de dag niet meer) 16:00 of 17:00 moe, uurjte slapen, tenzij ze sochtends een lang dutje gedaan heeft, dan slaapt ze niet smiddags. 22:00 of 23:00 moe: naar bed, slapen (met 1 voeding, bv, snachts). (als ze dus sochtends een langer dutje doet is ze van 12:00 tot 22:00 wakker! Zonder problemen!) Een uur of 10/11 per 24 uur dus. Het was al niet veel als jong babietje (14u of zo), en het wordt alleen maar minder. Ach, het is een vrolijk ding hoor, hardstikke gezellig altijd als ze wakker is.
mijn meisje slaapt sinds 6 maanden nog maar 2 keer op een dag, in de ochtend is ze meestal om 7uur wakker, ze gaat dan weer naar bed rond half 9/9uur en slaapt tot max 11uur. Daarna gaat ze weer om 14:00/14:30 slapen tot ongeveer 15:30 Om 19:30 gaat ze s'avonds naar bed.
@ Debbie, jou meisje slaapt ook maar weinig dus! Ach ja als ze het niet nodig hebben Maar slaapt snachts dus ook nog niet door, Lisa ook niet
Tess slaapt meestal tot 07.00/7.30 en gaat dan rond 09.30 weer naar bed. Dan slaapt ze vaak een uurtje tot 10.30/11.00 en gaat tegen 13.00/13.30 weer naar bed tot 15.00/15.30. Rond 17.30 gaat ze nog weer even naar bed tot 19.00 en dan ligt ze er om 20.00 weer in om de hele nacht door te slapen. Moet ik er wel bij zeggen dat Tess vaak gewoon wakker in bed ligt ipv te slapen.
Hey missy ! Hier een beetje inzicht van hoelang Jaimy wakker is en slaapt 7.30 Wakker -3 uurtjes wakker 10.30 Slapen - 1uurtje slapen ( of 2 uurtjes) 11.30 Wakker ( Als ze heel erg moe is slaapt ze tot 12.30) -3 uurtjes wakker 14.30 Slapen - 2 uurtjes slapen 16.30 Wakker 3 1/2 uur wakker 20.00 Slapen ( Als ze moe word slaapt ze soms een uurtje tussendoor van 18.30 tot 19.30) - slapen tot de volgende ochtend. Jaimy slaapt dus ong. 3 tot 5 uurtjes overdag , ligt eraan als ze die dag heel erg moe is. Ik denk als een baby overdag veel slaapt en ook snachts ze die slaap wel nodig zullen hebben. Mijn jongste zusje had met 7 maanden Powernaps ! Die sliep sochtends 30min precies , smiddags 20min. precies en tussendoor nog 30min. precies. Denk ook dat het per baby verschillend is