Hoi dames, Ik wil de BBL-opleiding apothekersassistente gaan volgen. Graag wil ik weten van degene die de opleiding hebben gevolgd hoe ze dit ervaren hebben. Welke vakken krijg je? Is het een pittige opleiding? Is het te combineren met gezin? Ik wil de BBL variant volgen, deze duurt 2 jaar. Je gaat 3 dagen in de week werken en 1 dag in de week naar school. Vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een apotheek, wat kan ik hiervan verwachten? Watvoor vragen krijg je etc. Het is voor mij alweer zolang geleden dat ik op sollicitatiegesprek ben geweest. Alvast bedankt!
Ik heb het gedaan toen ik nog thuis woonde. 4 dagen werken, en 1 dag naar school. Dat 2 jaar lang. Ik vond het heel goed te doen, omdat je al veel in de praktijk leert, snap je de boeken ook gelijk een stuk beter. En er stond veel huiswerk uren in de brochure die je zelf thuis zou moeten doen, nou zoveel uur heb ik er nooit aan besteed. ( mijn voor opleiding: mavo , spw3, en 2 jaar ipabo) Bij sollicitaties krijg je vragen als: Waarom je het wil gaan doen, denk je het te redden met kinderen en opleiding, watverwacht je er van, hoe ga je om met andere mensen, etc etc.