Gevoelloze schenen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Friesin, 13 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Hallo mede forummers.

Wellicht kunnen jullie mij helpen bij het volgende raadsel!

Ik heb nu zo'n half jaartje last van gevoelloze schenen.

Links als eerste en na een tijdje ook rechts. Het voelt doof aan. Bij harde wrijving is het gevoelig. Soms krijg ik wat zenuwtrekjes in mijn tenen aan mijn linkervoet. Sinds een paar weken merk ik dat mijn linker knie pijn gaat doen. Met name tijdens opstaan, na zit positie en bij traplopen.

Omdat het erger lijkt te worden heb ik voor morgenochtend een afspraak staan bij de huisarts, maar ben ook ontzettend nieuwsgierig naar jullie reactie😇

Vraag me af wat het kan zijn en of jullie iemand kennen met dezelfde klachten en wat voor diagnose gesteld is!

Bedankt voor alle moeite alvast😊

2. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik heb door de chemo een klem neuropathie vanaf de knie. Hierdoor heb ik een klapvoet en een deelse verlamming van de huid van mijn onderbeen. Dit komt oa door de chemo natuurlijk, maar ook omdat ik altijd met benen over elkaar gekruisd zit waardoor de beklemming ontstaat van de zenuw. Nu ik hier mee op let, en mijn houding heb aangepast, heb ik sinds een paar weken weer wat meer gevoel in de huid. Met een EMG is dit trouwens vastgesteld. Beklemming kan ook vanuit de rug komen, jaren terug gehad door veel afvallen. Dat ging uiteindelijk na een paar maanden vanzelf over. Medicatie is er trouwens niet.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, kan zijn dat je ergens een beknelling hebt.
    Ik heb ook neuropatische klachten, maar nog geen oorzaak voor gevonden. Hier zit 't in 1 been vanaf de heup, andere been vanaf de knie, en beide armen. Ze zijn gelukkig niet volledig doof, maar voelen wel alsof ze slapen, af en toe van die zenuwtrekjes, zenuwpijn, spierpijn. Hopelijk weet ik binnenkort de oorzaak, maar beknelling is eerder al uitgesloten.

4. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    test eens op b12 zo herkenbaar

5. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Bedankt voor de reacties meiden.

Het zijn in ieder geval niet de zenuwen. Reflexen werken uitstekend en het gevoel in mijn schenen is ook niet minder.

Ik moet inderdaad mijn bloed laten prikken op B12, suiker en bloedarmoede. Wel vreemd is dat ik een aantal jaren geleden ook een flink te kort had aan B12 (moest bijna 2 jaar lang 1 x in de maand een shot komen halen) en dat ik toen geen last had van mijn schenen. Snap het verband eerlijk gezegd ook niet🙈

Deel Deze Pagina