Ben echt boos! De ex van mijn vriend is opnieuw getrouwd en heeft ook een kind met haar man. Nu waren de kids bij ons dit weekend en moeten wij er bij toeval achter komen dat dat kind net de waterpokken heeft. Zit nog in de besmettelijke fase. Ik hoop zo erg dat ons zoontje van bijna 11 weken het niet krijgt! T ging net een beetje beter met hem en dan hoor je dit.... En dan ook nog ff van haar horen dat het helemaal niet besmettelijk is :x echt wel!
Maar op het moment dat de waterpokken zichtbaar zijn is het toch meestal ook niet meer besmettelijk? Dat is toch eigenlijk altijd de 10 dagen ervoor? Maar hoe dat ook wel vervelend dat ze dit niet gewoon even heeft aangegeven voor de kids naar jullie kwamen.
Wat belachelijk zeg :x Maar ja, er loopt al een week of zoiets hier een topic over de waterpokken en tja, het interresseerd mensen blijkbaar gewoon echt niet of een ander (klein) kind of zwangere aangestoken wordt. Het is allemaal ikke, ikke, ikke.... Als het maar makkelijk kan :x
Nee, dit klopt niet, waterpokken zijn 2-3 dagen voor het zichtbaar wordt besmettelijk en dus wanneer de blaasjes zichtbaar zijn, juist met open blaasjes ben je op het besmettelijkste punt.
Misschien dat TS zich even in dat topic kan melden want blijkbaar zijn er volop moeders die in de rij staan om hun kind zo snel mogelijk te laten besmetten met waterpokken.
Jawel het vocht uit de waterpokken is wel besmettelijk. Pas als ze volledig ingedroogd zijn niet meer. Maar meestal is de besmetting al via een verkoudheid die er meestal bij hoort gebeurd... niet heel netjes maar zoals ik begreep niet expres omdat ze dacht dat het niet besmettelijk was....
hahaha, ja echt: TE belachelijk voor woorden! Maar TS wil niet dat haar kind waterpokken krijgt, de ex van haar man heeft haar kinderen gebracht: die hadden waterpokken.
Precies, ik vind dit echt gewoon niet kunnen, kijk weet je het niet, oke, maar als ze het gewoon wist, vind ik het gewoon te schofterig voor woorden, zeker omdat zij wel weten dat je een baby van 11 weken hebt!
Vond het hij mij overkomen als een smoes, communicatie is niet haar sterkste punt. Maar het zou kunnen natuurlijk. Duim heel hard dat ons kleintje het nu niet krijgt!
Maar was het kindje met waterpokken bij jullie? Of zijn/haar broertje/zusje? Want dat maakt natuurlijk wel verschil..
Idd! Hier is het laatste woord nog niet over gezegd iig. Echt, het leek wel of ik in een zeer slechte film was beland toen ik het hoorde.
Nou, ik snap je boosheid heel goed! Ik zou ook niet bepaald geamuseerd zijn (en dan druk ik me heel zacht uit) Jeetje, sommige mensen komen gewoon uit een ei hoor :x
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is het zo dat als de andere kindjes (die dus bij jullie zijn) de waterpokken al gehad hebben, dat ze het dan niet meer kunnen doorgeven. Hun eigen immuunsysteem heeft het virus dan al uitgeschakeld. Maar er zijn hier vast dames die er meer van weten. En anders kun je het natuurlijk even bij de ha of cb navragen. Hoewel je natuurlijk alleen maar kunt afwachten of jouw kindje het krijgt. Ik hoop dat je kindje het nog niet krijgt!
O jee ik zou ook echt niet blij zijn hoor! Ik vind het ronduit belachelijk dat ze dat niet gemeld heeft! Ze weet toch dat jullie een klein baby'tje hebben? Mijn jongste dochter heeft ook als baby de waterpokken gehad en dat was echt zielig!! Zo veel, en zo erg. Toen ze 3,5 was heeft ze ze nog een keer gehad. En wat haar mening erover is doet er niet toe!! Als ze een beetje na had gedacht, had ze het gewoon even kunnen melden. Wat jullie ermee doen, staat dan helemaal buiten kijf!
Eentje heeft het ook nog niet gehad om de situatie ff nog ingewikkelder te maken.... Bel morgen idd even de ha om het voor de zekerheid na te vragen