Vraagje aan de Belgische dames hier...

Discussie in 'De lounge' gestart door Chipske, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Nee hier eigelijk enkel met geboorte, verjaardag en feestdagen, en dan niet overdreven veel hoor. Ik stuur nooit kaartjes, enkel met verjaardagen geef ik soms een kaartje maar dan als extratje bij het cadeautje

2. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier trouwens een antwerpse geboren en getogen ;)

3. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Oh en als er iemand in het ziekenhuis ligt dan breng ik ook wel een get well soon kaartje mee!

4. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Dank je voor je reactie Tacha1987!

Leuk trouwens om te zien hoe er door dit topic wat Belgische dames met elkaar in contact komen... :D

5. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Nu ik erover nadenk, ik stuur eigenlijk ook alleen maar een kaartje met Kerstmis en af en toe stuur ik er voor een verjaardag.
    Maar een verjaardagskaartje is ook alleen maar naar mijn vriend zijn familie of mijn ouders en broers. Mijn kant van de familie ... daar heb ik nog nooit een kaartje van gehad :D

Ik kom ook uit het Antwerpse, en voor zover ik weet sturen ze hier idd niet overdreven veel kaartjes. :)

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Goh, ik denk dat het sturen van kaartjes in België niet echt aan de streek ligt, maar meer aan de persoon zelf.

Ik ben van het principe: ik stuur voor alle gelegenheden (verjaardag, geboorte, nieuwe woning, kerst, beterschap...) een kaartje, maar als ik er geen terug krijg dan doe ik mij die moeite ook niet meer.

Ik ben een Limburgse... :D

7. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Ik denk inderdaad ook wel dat het aan de persoon zelf ligt, nijntje1984.
    Maar je zegt zelf al: "als ik er geen terug krijg dan doe ik mij die moeite ook niet meer". Maw als de mensen in jouw omgeving geen kaartjes-stuurders zijn, dan is het kaartjes-sturen dus met uitsterven bedreigd :)

Ik vind het ook wel eens verdrietig of pijnlijk zelfs (vooral dus in het geval van de ernstige ziekte) als mensen geen kaartje sturen, maar dat weerhoudt mij er niet van om toch een kaartje te sturen.
    Sterker nog...ik heb zelfs een beterschapskaartje gestuurd naar iemand die zijn rug verrekt had en het daar moeilijk mee had, terwijl ik nooit of te nimmer iets van die persoon heb gehoord na mijn diagnose, operatie, revalidatie etc. Voor een deel omdat ik geloof in: 'behandel een ander zoals je zelf graag behandeld wil worden', maar stiekem ook wel een beetje vanuit de hoop de ander zo op te voeden :oops: :rolleyes:

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    :)

Maar er zijn mensen die voor kerst geen kaartje sturen, maar wel voor verjaardagen of als je ziek bent. Die blijf ik sturen natuurlijk! Die doen zich tenminste wel moeite om aan je te denken.
    Ook mensen die een kaartje krijgen van ons en dan bellen ze ons om te zeggen dat ze dat zo fijn vinden, vind ik ook wel anders. Dan weet je tenminste dat het gewaardeerd wordt.

't Is dus niet dat ik opeens helemaal stop met schrijven he. :) Mijn hobby blijft nog altijd kaartjes maken! ;)

9. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    :D
    Mooie hobby! En vooral lekker kaartjes blijven sturen hoor ;)

Deel Deze Pagina