Dat doe je toch niet?!

Discussie in 'De lounge' gestart door prrrsam, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    #1 prrrsam, 10 sep 2009
    Laatst bewerkt: 10 sep 2009
    Ik was vandaag met de bus, vanuit de uithof richting het KDV om m'n dochtertje op te halen, toen stapte er een vrouw in met een kinderwagen.

Later zat ze ineens achter mij, echt helemaal achterin de bus (notabene de krant te lezen), dus ik dacht dat ze waarschijnlijk geen kind in haar kinderwagen had zitten. Stap ik uit, zie ik dat haar baby (! het was echt een kindje van nog geen 3 maanden), die in een dreumesbuggy zit (zeg maar tussen de kinderwagen en echte buggy-fase). Het was ook nog verschrikkelijk druk in de bus, want; spits. En dat arme kind zit alleen in de kinderwagen/buggy tussen allemaal mensen.

Ik keek haar nog aan, van; jee, je laat je kind toch niet zo daar? :(
    Maar ik durfde helaas niets te zeggen.

Ik vond het echt heel erg, ik heb echt medelijden met dat kindje :(

Moest ik even kwijt :)

edit; Die kinderwagen stond nog gewoon voorin de bus! sorry voor de verwarring!

2. danip

danip Niet meer actief

Stond die buggy dan nog vooraan in de bus?

3. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ach, wat sneu:(

Ik heb zelf ook vaak in een bus gestaan met de kinderwagen en later de buggy. Maar ik laat mijn kind echt niet alleen vooraan in de bus staan:(

4. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Ik zie dat weleens vaker gebeuren. Ben het er ook niet mee eens.
    Maar misschien vertrouwd die moeder dat wel genoeg. Bij mij gaat het niet gebeuren!

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    snap het verhaal ook niet helemaal, waar stond die kinderwagen dan?

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, die vrouw stond er blijkbaar niet bij.
    Raar hoor, ik verlies Ruben echt geen moment uit het oog, ook niet als hij in de wagen zit.
    Hij zou het niet eens accepteren vrees ik.
    Sneu ook, zo'n klein kindje al zo'n eind moeten "zitten". Kind kan nog niet eens zitten...

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohw ik laat Quinn nooit alleen in de bus staan, ze rijden soms zo hard! Buiten dat, je weet nooit wat andere mensen doen, vertrouw namelijk geen vreemde mensen bij mijn kind!

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb de kinderwagen altijd vast in de bus ik ben veels te bang dat ie omvalt als de buschaufeur remt en op de rem van een kinderwagen kun je echt niet op vertrouwen

9. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik verlies mijn kleine uberhaubt niet uit het oog en zeker niet in een volle bus...vreselijk... er hoeft maar één gek die bus in te stappen...bah/..

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Bij mij is het bijna een keer gebeurd, en dan stond ik er nog bij ook.
    Sinds dien houd ik de wagen altijd vast

11. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    :$ !!! nog nooit eerder gezien gelukkig! ik hou zelf ook altijd stevig de kinderwagen vast in de bus, nooit dat ik de kleine alleen zal laten!

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja ik zou dat ook niet doen, maar ja ik hou er niet zo van om andere mensen te veroordelen. Lijkt wel alsof wanneer je een kindje hebt iedereen een mening heeft.
    En weet je zeker dat het kindje nog geen 6 maanden was? Emma is 3 maanden maar ziet er uit alsof ze 4 weken is ofzo omdat ze te vroeg geboren is. Toen ze 4 weken was ging ik met haar naar de Prenatal en kreeg daar commentaar van een andere klant dat je met een kindje van nog geen week niet naar buiten mag! Nou vraag ik je!!! Sindsdien kan ik er zeer slecht tegen als iemand zonder iets te weten zomaar oordeelt...

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Buiten het feit dat ik mijn kind onder geen beding uit het oog wil verliezen, wil ik ook absoluut niet dat andere mensen met hun handen in mijn wagen gaan zitten! Ik vind dat mensen dat sowieso al snel doen, heb het al een paar keer meegemaakt dat iemand zich bemoeide met mijn kindje terwijl ik een verpakking stond te bekijken in de supermarkt!

Nee ik snap dit soort acties niet!

14. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Al is het kind 16 maanden! Een kind laat je nooit zo alleen in de bus. En dat dat kind niet ging janken zegt volgens mij ook al genoeg.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hm zou ik inderdaad ook nooit doen :( Ik blijf er altijd bij staan, de kinderwagen vasthoudend inderdaad.

16. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik moet denken aan een paar weken terug , ik was in de stad met man en pleegje, lekker shoppen.
    zag ik een moeder met een kinderwagen, de moeder ging even snel een winkel naar binnen en liet de wagen buiten staan (weet niet waarom), ik bemoeide me er niet mee, maar onbewust lette ik toch op de wagen, en ja hoor daar ging de wagen...rolde zo het hele pad af.
    in dát soort situatie "bemoei" ik mij er wel mee, ik achter de wagen aan hollen en teruggebracht naar moeder.
    wat ik wil zeggen je hebt bemoeien en "bemoeien" ;)

zoals het verhaal van Debby van dat iemand zei in de prenatal dat een baby van 1 week niet naar buiten mag, dat vind ik bemoeien.

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

een kind van nog geen 3 maand in de buggy is niet zo verkeerd,
    er zijn buggy's die je al kunt gebruiken vanaf de geboorte en als je dan even gauw iets moet doen ( op bezoek bij een vriendin ofzo) en de baby in de bus even in de buggy en bij die vriendin er weer uithalen vind ik zelf geen probleem...

wij hadden ons zoontje met 4 maand in de chico lite way voor als we een dagje gingen winkelen zodat de hele auto niet vol bepakt was maar dat was dan ook echt alleen maar voor die 2 uurtjes. ( nu zit hij daar altijd in) voor een keer vind ik dus geen probleem

maar je kind uit het oog verliezen..... nee moet er niet denken...
    ik zorg dat ik hem altijd zie... en altijd bij me heb..
    moet er niet aan denken dat andere mensen dan aan hem gaan zitten enzo... of dat ik niet zie dat hij bijv spuugt. ( mijn zoontje gaf dat met die leeftijd niet aan bleef rustig liggen in zijn natte kleren :S... )

18. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dit is voor mij ook een grote reden om haar niet alleen te laten. Maar buiten dat, weet jij veel wat voor rare mensen de bus in stappen, of dat ze aan je kindje gaan zitten. Brr moet er niet aan denken. Ik zou de kinderwagen ook niet leeg durven laten staan.
    En trouwens ik vind het veel te gezellig om bij mijn meisje te staan/zitten.

19. 4days

4days Niet meer actief

Ik laat de kinderwagen echt nooit meer los in de bus, want ik had eens zo'n achterlijke buschauffeur die zo hard om de bocht reed dat de kinderwagen omkiepte!! Ik zat er letterlijk naast, maar hij vloog zo hard dat ik hem niet eens meer tegen kon houden... Lag zoonlief daar half ondersteboven, verbaasd om zich heen te kijken... gelukkig had hij zich niet pijn gedaan, want dan was ik echt gaan flippen...

Trouwens wel maar goed dat je niets tegen die vrouw hebt gezegd. Ook al hebben wij een andere mening, andere ouders hebben toch het recht om te doen wat ze zelf willen. Ik vind het zelf ook echt niet leuk als mensen mij aanspreken op dingen die ik verkeerd zou doen bij mijn zoontje, dus ik doe het zelf ook nooit. Ja tenzij iemand zijn kind zou slaan ofzo, maar dat is natuurlijk weer een heel ander verhaal.

20. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis

ja als ouders hun kinderen zouden mishandelen zou ik meteen ingrijpen.

Deel Deze Pagina