vraagje aan de bi seksuelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Charlie84, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben bi seksueel. Ik ben getrouwd met een man en heb 2 kinderen. Ik vertel zelden aan mensen dat ik bi ben omdat het niet iets is wat heel erg speelt in mijn leven nu, ik ben met mijn man. En mensen denken vaak dat bi seksualiteit betekent dat je het met iedereen doet die je tegen komt.

Maar als het dan toch ter sprake komt vertel ik wel dat ik bi ben. En wat vragen mannen dan altijd: wat vind je van mijn vrouw?

Ik erger me daar dood aan, ik vraag dan ook altijd, heb je die vraag ook aan mijn man gesteld?

Hebben jullie ook van dit soort ergernissen of laten jullie dat meer los?

Gisteren gebeurde dit weer, ik doe heel erg mijn best om die man niet gelijk een irritant persoon te vinden ;)Want zijn vrouw en ik zijn best goede vriendinnen aan het worden. Daarom heb ik het dus ook verteld, we doen best veel samen en ze vond het vreemd dat ik laatst niet een hokje wilde delen bij het zwembad. Ik wilde dat niet omdat ik dan bang ben dat als ze later hoort dat ik bi ben, het dan een probleem wordt zeg maar.
    Maar goed, die 'lollige' reacties altijd van mannen, pffff :)

2. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ben het zelf niet, dus geen ervaring mee. Maar kan me héél goed voorstellen dat je dit niet leuk vindt. Wat je zelf al zegt...ze vragen het toch ook niet je man?? ;)

Maar waarschijnlijk hebben ze het gewoon niet door, en denken ze grappig te zijn. Ik vind jouw opmerking wel een mooie, het is dan meteen duidelijk. En het daar dan bij laten..anders blijf je bezig en dat zorgt voor meer irritaties.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Domme vraag, dat is duidelijk maar wat ik niet zo goed begrijp is wat de relevantie is om te vertellen dat je bi bent terwijl je nu samen bent met een kerel.

Mijn beste vriendin is bisexueel, getrouwd met een vrouw en heeft twee kinderen. Ik geloof niet dat zij verteld dat ze bi is.. ze is gewoon getrouwd met N.

4. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Omdat ik niet wil dat ik een vrouw een vervelend gevoel geef, door bijv samen met haar in de sauna te zitten, en dat ze dan later te horen krijgt van iemand dat ik bi ben. Tegen mensen waar ik veel mee onderneem vertel ik het liever wel, als ze het dan weten en we gaan toch naar de sauna of zwemmen ofzo, krijg je later geen scheve gezichten. Ik heb 1 keer meegemaakt dat we met mijn werk een stormbaan af gingen als teambuilding, en later moesten we douchen. Toen een half jaar later uit kwam dat ik bi ben, waren er 2 dames die zich helemaal druk maakten want ik heb samen met alle vrouwen onder de gezamelijke douches gestaan.
    Dat vond ik toen heel moeilijk, want ik snap dat ze zich zo voelden, aan de andere kant denk ik jeetje, waar had ik dan moeten douchen?
    Dat vond ik een hele nare situatie dus dat wil ik nu voor zijn..

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het probleem ook niet.
    Wij hebben ook een vriendin die dan met een man gaat en dan met een vrouw. Ze is getrouwd geweest met een man, had daarna veel vriendinnen en ook weer een serieuze relatie met een man.
    Ze is nu single en op wereldreis.
    Het leven zit vol vooroordelen. Als mensen horen dat iemand bi is denken ze vaak dat die mensen van twee walletjes eten.

6. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ik ben zelf lesbische en krijg ook van die rare vragen. ben inmiddels tijdje samen met mn vriendin en gaan ook trouwen. maar ik zit bij de marine en dan collegas die zeggen van ow ik zal je eens hetero maken. of van je hebt mij nog niet gehad anders was je wel hetero zoooo vervelend.
    ook de standaard vraag, wie is het mannetje, nou die is er bij ons niet zijn allebij vrouwelijk.
    dusja ik snap die rare vragen en vind het ook bloed irritant!!!

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Maar waarom wil je dat mensen weten dat je bi bent?
    Je bent nu samen met een man je hebt kinderen dus naar mijn idee hoeft niemand dat te weten.
    Je doet er toch niks mee? Of hebben jullie een losse relatie?

Als je er nog iets mee zou doen dan kan je het vertellen maar als je trouw aan je man blijft hoeft dit niet. Vind ik he.

Als je naar de sauna gaat, of gaat zwemmen en er zijn mannelijke vrienden bij vertel je toch ook niet dat je hetero bent ofzo.

8. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sta jij met vrienden van je man in een kleedhokje samen dan?

9. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pfew dat is helemaal vervelend ja.... Wat antwoord je dan? Of geef je ze een enge blik?

10. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Misschien hoeft het niet steeds ter sprake te komen? Ik bedoel: het kan dat je ook op vrouwen valt, maar je bent met je man en jullie hebben kinderen. Dus het doet er niet toe en het zal er (zolang jullie samen zijn) ook nooit meer toe doen. Dus kan je je voorkeur net zo goed voor je houden toch?

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Sommige vrouwen zijn zo preuts, lekker belangrijk of iemand bi is.

Ik vind toch ook niet iedere kerel sexy??

En om me om te kleden tussen de vrienden van m'n man: nee liever niet. Maar dat zijn kerels, die kijken/denken anders ;) Als je bi bent, ben je niet per se meteen een halve kerel :D

12. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Ugh, hier nog een. Die vragen, echt, waar halen ze het toch vandaan?

Ik kwam er voor uit op de middelbare school. Grote fout, had ik nooit moeten doeniedereen dacht gelijk dat ik 'makkelijk' was dus al snel stond ik bekend als sloerie, terwijl ik al twee jaar een vriend had. Mja, puur op basis van het bisexueel zijn ging men er dus vanuit dat ik letterlijk met iedereen het bed in dook.
    heel fijn.

13. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat klopt, maar ja, veel mensen in mijn omgeving weten het toch, en in een klein dorp wordt veel gepraat. Dus dan vertel ik het liever zelf voor er hele verhalen van een dorpgenoot komen waar niks van waar is..

14. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klopt, maar mijn oud collega's dachten dat wel. Was echt een hele nare situatie :(

15. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad echt het beeld wat men heeft, heel vervelend. Mijn middelbare school was erg groot dus niet iedereen kende iedereen. Ik was al 2 jaar samen met mijn toenmalige vriendin voor mensen het door hadden :)

16. Frummeltje13

Frummeltje13 Actief lid

11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL
    Same here, bi, maar ben getrouwd met een vrouw. In nieuwe situaties vaak opmerkingen als er bijvoorbeeld een mooie vrouw komt, dat ik dat wel leuk vind, om te zien. Of onderdaad wie het mannetje en het vrouwtje is... Zo achterhaald. Wij zijn ook allebei vrouwelijk, op een andere manier, maar toch.

17. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik vind ook dat je het probleem groter maakt dan het is.
    Als hetero zijnde ga je ook niet aan iedereen lopen vertellen dat je op mannen valt dus waarom wel als je bi bent.

En sommige uitzonderlijke situaties zoals kleedhokjes..dan ga je toch alleen in een kleedhokje, doe ik ook terwijl ik hetero ben.

En in jou geval met vrouwen in een zwembad, jacuzzi of wat dan ook, wat niet weet wat niet deert. Je bent nu met je man dus dan doet het er voor anderen toch niet toe dat je op vrouwen valt.

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Panseksueel hier, maar ik vertel het gewoon NIEMAND meer. Vanwege het feit dat ik toch getrouwd ben en geen behoefte heb aan een ander (nou liep ik er al nooit mee te koop hoor), maar ook die opmerkingen.. om de een of andere mysterieuze reden werd er ook vaak vanuit gegaan dat ik wel interesse had in een trio. Pfff, nee dus, rot op :p

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Panseksueel?

20. Paige

Paige Niet meer actief

Gewoon niks zeggen joh. Wat maakt het nu uit? Je bent bi, ok, so what?
    Het is niet alsof we allemaal met een label 'Hetero/Biseksueel/Homoseksueel' op ons voorhoofd lopen.

Als je het niet fijn vindt om met een vrouw een hokje te delen, dan doe je dat niet toch? Je deelt toch ook geen hokje samen met je beste vriend? :D

Ik heb, vóór deze relatie, 4 jaar met een vrouw samengewoond. Op mijn man, en een paar jeugdvrienden, na is niemand er van op de hoogte. Hoezo..? Omdat ik het niet relevant vind om te melden. Net zoals 'hetero's' het niet relevant vinden om over hun vorige relaties te praten.

Deel Deze Pagina