Hoi dames, welke billendoekjes moet ik kopen? Met olie of lotion. Heb nu een pakje lotion liggen van KV. Maar las op een site dat met olie geadviseerd wordt. Is dat zachter oid?
Ik zou vooral eens naar de ingredienten van de doekjes kijken . Ik heb zelf pampers sensitive aangeschaft omdat daar veel minder troep in zit dan de gangbare doekjes. Of er dan lotion of olie in zit heeft voor mij weinig meerwaarde.
Sommige kindjes kunnen alle doekjes hebben, anderen zijn gevoeliger. Ik had in het begin veel op voorraad gekocht, maar mijn zoontje bleek een heel gevoelige huid te hebben. Dus ik had beter verschillende merken kunnen kopen om te proberen wat goed beviel. Uiteindelijk zijn wij uitgekomen op etos billendoekjes voor de gevoelige huid. Die zijn niet te nat, en wel prettig. Ik vond bijvoorbeeld de pampers sensetive niet prettig, die waren te nat en zorgden voor extra luieruitslag bij mijn zoontje. Oliedoekjes zijn maar beperkt beschikbaar. Ik weet dat de kruidvat ze wel heeft, van het huismerk. Hier maakt het weinig verschil. Als je een kindje hebt met een gevoelige huid, kán het wel een verschil uitmaken. Omdat een oliedoekje een "beschermlaagje" achter laat op de huid (olie), ten opzichte van gewone billendoekjes. Maar zoals gezegd, oliedoekjes zijn vrij uitzonderlijk. De meeste moeders gebruiken "gewoon" billendoekjes.