Vraagje aan de dames die hoofdbedekking dragen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 6 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Haha fanona zo wordt mijn man wel eens sinterklaas genoemd door kinderen. Dan schamen de ouders zich ook maar vind het wel grappig.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    iemand nog enig idee trouwens waar je die hoofddoek veiligheidsspelden (die je onder je kin vast maakt) voor een leuk prijsje online kan bestellen?

3. Islah

Islah Niet meer actief

Die zoek ik ook al zo lang, helaas nog niet gevonden. Vroeger werden ze verkocht op islamitischekleding .nl maar tegenwoordig niet meer. Misschien hebben ze het wel bij boutique Sarah, daar schijnt het assortiment groter te zijn dan online.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Haha ik zoek nog wel even

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Elke keer?? Lezen!
    Ik had het over de eerste week dat we in Saoedie Arabie woonden. Inmiddels is mijn zoontje 6,5 en is het geen probleem .

6. Islah

Islah Niet meer actief

Er stond wel elke keer in je post... :)

7. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is een leuk topic om te lezen, ben zelf altijd erg nieuwsgierig naar andere culturen maar dat er nog zoveel verschillen zaten in hoofddoek had ik geen idee van.

Ik denk dat kinderen inderdaad vaak gek gemaakt worden door ouders, maar media heeft daar ook een enorm grote invloed op. Jammer genoeg. Ons dochtertje (2) heeft gisteren op haar manier met een vrouw in een burka (dacht ik) op haar manier gezellig een heel praatje gehad. Echt niet dat ze bang was. Ze vond het alleen wel heel leuk om er aan te trekken ;)

8. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar misschien een hele rare vraag hoe doen jullie dat als jullie buiten de deur gaan eten en gezicht is bedekt? Lijkt me wel knap lastig.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Gewoon een stukje omhoog liften. Heb vriendinnen die er zelfs ijsjes onder eten haha.
    Maar wij voelen ons sowieso niet echt prettig in restaurants waar de tafel ernaast wijn en dergelijke wordt genuttigd. En dan moeten ze ook maar net vegetarisch of vis hebben (want qua vlees is het sowieso vaak al geen optie). Ik houd niet zo van uit eten gaan hoor, dus zit er totaal niet mee.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat erg zeg :( Kan idd bijna niet anders dan dat bij ouders vandaan komt.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Umm en Islah, bedoelen jullie deze veiligheidspelden?

12. Islah

Islah Niet meer actief

Ja! :D tenminste ik wel.

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Islah, die kun je gewoon in een winkel kopen waar ze ook hadj spullen, boekjes over de Islam en Koran verkopen. Is er geen zo'n winkel in je buurt. In Rotterdam weet ik er wel een. En hier in anwerpen ook, maar dat zal wel ver voor je zijn.

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Vorige week liep hier een vrouw in niqaab met haar dochtertje in de kruidvat. Dat is best uitzonderlijk in dit kleine dorp.
    Mijn zoontje van 2 merkte het eigenlijk niet eens op. Wel stonden er meteen een groep oude dames achter haar onderling te discusieren dat zoiets toch echt niet kon. Beetje flauw...en raar.

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    En de bovenataande spelden verkopen ze via 2e hands.be voor €1,70 in een verpakking.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Haha nee ik woon in Zeeland.
    Als een vriendin van me eens gaat winkelen aan de rue de Brabant vraag ik wel gewoon of ze er wat voor me wil meenemen. Anders moet ik het echt van online bestellen hebben.

Antwerpen is vanaf hier overigens dichter bij dan Rotterdam.

17. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wat een super interessant topic! Heb alles gelezen en echt een hoop geleerd:D

Heb absoluut geen moeite met hoofddoeken en gewaden, heb zelf wel enige moeite met de niqaab (?), dus als je alleen de ogen kunt zien. Puur omdat je echt niet kunt zien wie er onder zit, kan net zo goed een man zijn :). Voor mij is het qua gevoel gelijk met het dragen van een bivakmuts in het openbaar:), ik voel mij daardoor onveilig.

Nu moet ik wel zeggen dat ik het slechts een paar keer in het echt gezien heb, dus misschien went het ook wel.

18. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
  19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind een niqaab ook anders dan een gewone hoofddoek hoor. Zal ongetwijfeld ook komen door een stukje 'gewenning'. Vrouwen met hoofddoeken zien we hier veel. Maar een niqaab heb ik pas 1 keer gezien. Ik zal je eerlijk bekennen dat ik toen ook even mijn hoofd heb omgedraaid. Dan ben ik toch echt even een provinciaaltje hoor. ;)
    En het is inderdaad niet zo dat ik met elke persoon die ik op straat tegenom uitgebreid in gesprek wil en daarom dus het gezicht 'moet' zien. Maar ik vind een niqaab gelijk aan een een bivakmuts / motorhelm. Daar loop je ook niet mee in het openbaar als het niet nodig is. Je verbergt jezelf er echt mee. Ik vind het wel terecht dat er situaties zijn waarin dit niet mag. Wat mij betreft geldt dit evengoed voor een niqaab.

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dank jullie voor de rolstoel antwoorden ��. Er zit wel verschil in een gehuurde of eigen stoel. ��. Eigen stoel zit je veel actiever als in een huurstoel en hebben zijn vaak aardig wat " ijzer" onder de zitting . Een eigen stoel niet .

Deel Deze Pagina