Ik zon gewoon afgeschermd in mn tuin. En de bedoeling is dat de hoofddoek vanaf de puberteit gedragen gaat worden.
Ik draag dan geen niqab maar merk wel verschil in benadering wanneer ik bijv geheel zwart gekleed ben, of een lange hoofddoek draag.
Veel van mijn vriendinnen (bijna iedereen is bedekt) hebben inderdaad een vitamine D tekort, of moeten er in ieder geval goed op letten dat ze genoeg in de zon komen. Vorige week met schoolreisje ging eentje daarom lekker op een bankje in de zon zitten terwijl haar groepje kinderen voor haar aan het spelen waren. Een uur later was ze dus grandioos rood geworden en toen ze de dag daarop een andere hoofddoek zonder onderkapje droeg zag je precies het randje van het onderkapje over haar voorhoofd lopen
Dat vermoeden had ik al, maar wist het niet zeker. Bedoel er verder ook niks mee, was gewoon nieuwsgierig Hahah oooh wat erg voor haar!!
Dat heb ik nu ook Eylem hahaha, echt geen gezicht. Ik word snel bruin en heb zondag de hele middag in het park gezeten lekker met de zon van 1 kant, dus gewoon 2 vlakken nu aan de linker kant van mn hoofd. Zelfs mn dochter zei verschrikt 'mama, wat heb je met je hoofd gedaan!' Haha.
Oh echt hahaha ik heb onder een steen gelegen! Maar wat heerlijk zeg! Zijn we denk ik gelijk verhuisd ik woonde eerst ook in een flat, maar nu huis met tuin heerlijk (sorry voor de offtopic)
ja heeerlijk, geniet ervan meid! (en het is geen schande om niet de verhuizingen van zpleden bij te houden hoor haha)
Klopt, over het algemeen word je als niqaabdraagster agressief benaderd, dat was voor mij ook de reden om 'm af te doen. Het was niet veilig meer, helemaal nadat ik een kind kreeg koos ik voor m'n eigen veiligheid (en dat terwijl er wel eens wordt beweerd dat door de niqaab de veiligheid in het geding komt, bij mij was het dus andersom). Ik wilde mijn kind ook niet blootstellen aan het feit dat ik altijd voor de ergste dingen werd uitgemaakt, of dat mijn man van allerlei zaken beschuldigd zou worden (want wanneer ern vrouw niqaab draagt wordt er standaard vanuit gegaan dat het van de man moet). Met de kleding die ik nu draag krijg ik alsnog vaak vervelende opmerkingen hoor, maar de scherpe kantjes zijn er wel min of meer af. Ik ben iig niet meer bang om zomaar in elkaar geslagen te worden. Gelukkig bestaan er ook wel genoeg mensen die wel normaal erover doen. Maar ik blijf het toch jammer vinden dat zusters die bedekt zijn regelmatig worden uitgescholden.
Jij ook he!! Kunnen je kindjes lekker buiten spelen!! (whahah nee weet ik maar ik lees wel vaak jouw berichten dus vandaar) Ontopic: wat ik me afvraag, omdat Moslima's dus eigenlijk bijna altijd een hoofddoek op hebben, heb je dan niet de neiging om je haar af te knippen? Ik heb zelf best lang haar en vind het zo zonde als het dan bedekt zou zijn meerendeel van de dag. Hebben jullie dat niet of zien jullie het niet zo? Ik denk dat ik het heel kort zou knippen hahah
Zou zò graag een niqaab willen dragen, lijkt mij héérlijk! Maar dan wel in een land waar daar niet moeilijk om wordt gedaan.
Interessant topic! Ik vind de dames in Iran zo mooi met hun hoofddoek. Jammer alleen dat het daar een verplichting is en geen vrije keus. Zo wordt het daar door veel dames gedragen. Dat is dan niet vanuit hun eigen geloof, maar als verplichting vanuit de regering. De (strenger) gelovigen dragen hun hoofddoek meer over het haar.
Maar wordt dat dan verplicht door de meeste ouders? Zou jouw dochter er 1 moeten dragen van jou en je man? Of laten jullie haar de keuze (uiteraard is deze vraag ook voor de andere dames, ook de gereformeerden, stel dat je dochter geen hoed meer wil dragen?)
Ja, vind ik ook heel mooi om te zien, maar het doet eigenlijk niets Meer een accessoire Wat ik ook mooi vind (pakistaanse vrouwen dragen dat vaak) is een lange tuniek met een broek in dezelfde stof en een shawl erbij. Vaak met kralen of borduursel versierd.
Nee ik ken geen ouders die hun kind dat verplichten, en ken aardig wat moslimouders. Ik laat haar dus ook die keuze, ik zou haar wel stimuleren en hopenlijk ook dmv opvoeding haar die kant op leiden.
@Buffysummers, nee hoor ga het echt niet kort knippen haha. Ben heel erg blij met mijn haar, en heb ook nog gewoon een man he haha
Dat begrijp ik hoor, vind ik helemaal niet raar dat je dat voor je dochter wenst. De vraag kwam in mij op omdat mijn collega net haar frustratie uitte dat haar dochter niet mee wilde doen aan de ramadan en geen hoofddoek wil dragen (ze is 18) Van de ramadan snapte zij wel, omdat ze er (blijkbaar) heel beroerd van wordt, maar ze vond wel dat ze nu onderhand eens een hoofddoek hoorde te dragen. Niet dat ze haar dwingt, maar ze zet wel enige druk zeg maar.