hoi dames, kunnen jullie mij vertellen wat Bauernspeck en Schinkenspeck is en waarbij je dat kan eten, en hoe? en Griesnockerlsuppe en Speckknodelsuppe, zijn dat lekkere soepen of niet? dankjewel!
speckknodelsuppe is iets uit tirol ik vind het erg lekker meer het is wel bere zout schinkenspeck moet je gewoon lekker zo eten. langs het zwoerd afsnijden en kleine plakjes van maken (hier kan er zo een kilo in de weke door gaan als het in huis is hahaha) die griesnockerlsuppe is een boullion met een soort van griesmel balletjes als ik me niet vergis en vind ik niet lekker die baurenspeck kan heel veel zijn eigenlijk. van rauwe spek die je kan bakken en koken (soortvan rookspek hier) maar ook net zo iets als de schinkenspeck! hmmmm ik wil naar oostenrijk hahaha
dankjewel! ja ik wil ook naar oostenrijk hahahaha maar heb nu een site gevonden waar ik die dingen kan kopen, als je hem wilt hebben moet je me maar even een PB-tje sturen maar die schinkenspeck gewoon in plakjes/blokjes snijden voor bij de tv vanavond?
ja gewoon lekker in kleine plakjes snijden en dan op een plankje ja zou er nog wat (duits) roggebrood bij kunnen doen maar het hoeft niet (een lekkere stiegl zou dan wel weer mijn ding zijn) maar pb mij die site eens hahaha. ik woon op de grens bij duitsland dus ik heb wel het geluk dat ik veel daar kan halen. zo heb ik standaard almdudler enzo in huis haha
ik hou van Almdudler, en was er echt jaren naar opzoek, en toen kwam ik die site tegen en daar verkopen ze het gelukkig ook! ik kan niet zo makkelijk naar Duitsland want dat zou dan met het ov moeten want we hebben geen auto.. dus dan bestel ik het maar zo PBtje komt eraan
Ik ook graag een pb-tje! Woon dan wel in de maar de supermarkten bij ons hebben het dus toevallig niet, of nauwelijks.