marktplaats, wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door brenda1976, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik had voor mijn zoontje op laatste moment voor zondag 2 nieuwe liefshirtjes op marktplaats gekocht!
    ik wilde nog leuke shirts korte mouw en ik kon ze nergens vinden.
    2x maat 86 besteld.
    krijg ik ze binnen, is het een 80 en 86. Ik balen, want ik wilde 2 shirts voor zijn verjaardag, tja schoon blijven ze niet.
    maar goed, ik mail haar...fouten kunnen gemaakt worden toch.
    Nu krijg ik mail terug.
    ze wil alleen een nieuwe toesturen als ik de maat 80 terugstuur.
    Ik wil eerst een nieuw shirt en dan stuur ik de foute op.
    Ik heb niet zoveel zin om straks niks meer te ontvangen als ik de andere heb teruggezonden. Daarbij heb ik ze alle2 al betaald!
    Ik vind ze heeft de fout gemaakt, dat ze het maar eerst naar mij moet toezenden en dat ik de maat 80 naar haar terugstuur als ik het binnen heb.
    Ze wil het alleen doen dat ik het terugstuur en dat als ze het binnen heeft mij de juiste toezend.

Wat vinden jullie? ben ik onredelijk? of moet diegene die de fout heeft gemaakt het risico nemen? Het is toch niet mijn schuld?

grbrenda

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maar aan de andere kant moet zij jou wel in vertrouwen nemen? Stel jij krijgt een nieuw shirt en stuurt de oude niet terug, dan is zij 3 shirts kwijt ipv de 2

In de winkel moet je ook eerst het verkeerde terugbrengen voordat je een andere mag uitzoeken, eigelijk vind ik dus wel dat zij gelijk heeft al is het haar fout

3. brenda1976

tja andere kant ik heb 2 shirts betaald, als ik er een terugstuur dan heb ik er 2 betaald en heb ik er maar een als ze geen nieuwe terugstuur.
    waarom moet ik het risico nemen als een ander een fout maakt!
    het is geen echte winkel he!

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Maar hoezo zou zij niks meer sturen? Ze heeft deze 2 toch ook opgestuurd? Nee sorry ik vind dat zij gelijk heeft...

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik vind ook dat zij gelijk heeft, Ik weet niet of het een webwinkel betrefd? Ik heb een stenen en een webwinkel en mocht ik die fout maken dan zou ik ook eerst het shirt retour willen hebben voordat ik de juiste maat opstuur. Zelfde met retouren, ze sturen het toch eerst retour en daarna stort je pas geld terug? *al kan ik jou gedachte gang wel begrijpen hoor.. maar zo " werkt" het helaas niet met kopen/verkopen

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik zou dan denk ik tegen de klant zeggen:

Mijn excuses voor de fout, u mag hem op onze kosten retour zenden en zodra wij het artikel ontvangen hebben zullen wij direct op onze kosten uiteraard het juiste artikel naar u toe zenden.

7. Maia

Maia Niet meer actief

Tja, een foutje kan gebeuren, maar ze heeft je deze toegestuurd dus wat dat aangaat zou ik haar er wel in vertrouwen. Ik geef haar in deze wat dat betreft ook gelijk.

8. brenda1976

tja dan zal het aan mij liggen!
    maar het is een particulier, geen winkel! Daarbij vind ze dat het mijn fout is omdat ik ook gevraagd had naar de cm van maat 80.
    Daarna heb ik haar de kleuren en maten gemaild.

ik ga in iedergeval niet opsturen, ik vind haar reacties alles behalve dat ik er vertrouwen in heb.
    dan maar heel kort met de maat 80 doen. Maar beter iets dan niets!
    Ik heb niet echt vertrouwen in als ik hetopstuur dat ik het dan ook krijg! (dit naar haar reacties van haar fout)
    Als ze geageerd had van ooo wat vervelend, ik heb dit fout gedaan en ik ga het oplossen was het al heel anders geweest.

In iedergeval bestel ik voortaan liever bij kleertjes.com, moet zeggen dat ik daar meer vertouwen in heb, alleen ze hadden niks meer naar mijn zin in korte mouw meer en het was erg kortdag.

Ik heb mijn lesje gehad!

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Waarom is ze niet te vertrouwen? Als ze je had willen opluchten, had ze je die twee shirtjes ook niet opgestuurd.

10. brenda1976

omdat ze mij de schuld geef omdat ik informeerde naar maat 80 en omdat ik de reactie kreeg dat ze vaker problemen heeft gehad met kopers.
    dat zijn voor mij 2 dingen dat ik het niet durf.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik vind het netjes en geef de verkoper gelijk. een foutje is menselijk en zou ook net als in de winkel eerst retour willen zien voor ik een nieuwe opstuur. dit wel voor haar kosten natuurlijk en dus de extra verzendkosten voor haar rekening. dan vin dik dat ze het prima heeft geregeld. kopen via mp is zoiezo gebasseerd op vertrouwen en waarom zou ze je niet alsnog een shirtje toesturen. bedoel je hebt nu ook gewoon ontvangen

12. mette

mette Actief lid

18 aug 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd vind ik jou zelf een beetje moeilijk doen....

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    denk dat iedereen wel een nare ervaring heeft met een koper en/of verkoper. zit nu eenmaal flink wat afval op mp en als je er veel verkoopt zul je ook vaak problemen hebben met kopers. misschien dat ze voorheen wel minder moeilijk deed en dat der vertrouwen zo vaak door kopers is beschaamd dat ze het niet meer aandurft

14. brenda1976

wat mij betreft mag het gesloten worden!
    ik heb besloten op basis van haar reactie om het niet terug te zenden.....ik hou het maar.
    dan heb ik in iedergeval iets!

15. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik ben wel benieuwd hoe de mailwisseling nu daadwerkelijk is gegaan. Het lijkt mij idd normale gang van zaken dat jij eerst het truitje terug stuurt en dan de goede maat opgestuurd krijgt. Omdat het wel haar fout is, moet zij dan wel de verzendkosten daarvan betalen, vind ik. Het feit dat ze je wel de truitjes heeft gestuurd, geeft aan dat ze wel te vertrouwen is. Een foutje maken is menselijk.

Ik verkoop ook vaak dingen via internet en krijg wel eens mailtjes of ik de spullen eerst op wil sturen en dat ze dan wel betalen. Tja sorry, daar doe ik niet aan.

16. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik vind je reactie, eerlijk gezegd, behoorlijk overdreven. Als je 'bang' bent om opgelicht te worden, raad ik je aan om nooit meer iets via internet te kopen. Want ook 'echte' winkels op internet kunnen je een loer draaien. Het is maar net hoe paranoïde je wilt worden/zijn..

En dan ook nog maar een tip;

Verstuur het aangetekend, dan heb je bewijs dat zij het ontvangen heeft en mocht er dan iets fout gaan, heb je het bewijs zelf bij de hand en kun je actie ondernemen. Alhoewel ik denk dat dat in dit geval helemaal niet nodig is.
    .

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ook sorry. als ze je wil oplichten had ze deze shirts ook niet opgestuurd hoor

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind eigenlijk dat Brenda gelijk heeft, alleen omdat het hier een particulier is, zou ik er misschien nog over denken de verkoper haar zin te geven.

Ik bestel zeer regelmatig wat over het internet en heb dan ook regelmatig gehad dat er iets niet klopte. Waar ter wereld ik ook besteld heb, Engeland, Australië, Maleisië, VS, maakt niet uit, als er een fout gemaakt wordt met de toezending krijg ik het niet correct geleverde artikel alsnog toegestuurd met een verontschuldiging dat ik het 'foute' artikel alsnog mag houden.

Nederland is wat dat betreft echt niet service gericht, ik heb laatst 2 maanden moeten wachten voordat een defect geleverd artikel werd omgeruild en daarbij werd dan ook nog gebitst dat het defecte artikel uitgepakt was (duh :x).

Waarom moet de klant extra moeite doen om de fout van de verkoper op te lossen?

19. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het via een webwinkel is besteld, lijkt het me een logische gang van zaken dat je het eerst retour stuurt.

Maar de hele mailwisseling ken ik niet, dus een oordeel geven is dan ook moeilijk;)

20. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    heb je niet kennissen die in de buurt wonen van die persoon? Misschien dat die het kunnen ruilen.

Deel Deze Pagina