melk beg. borstontsteking / verstopt melkkanaaltje invriezen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Poppe, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Zondagochtend vroeg had ik een zere borst, ik dacht dat hij te vol zat omdat Nynke ook wat langer sliep dan anders. Heb gekolfd en flesje in de vriezer gezet.

Later die dag had ik verhoging (37.9) en een rode pijnlijke plek in die borst. Met veel masseren en veel aanleggen is dat binnen 2 dgn. weer overgegaan. Zal een verstopt melkkanaaltje of beginnende borstonsteking geweest zijn...

Ik weet dat melk bij borstontsteking gewoon gedronken kan worden uit de borst, maar kan ik die ingevroren voeding ook gebruiken? Of dat toch beter niet, dat er bv. extra bacterien in zitten?

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik zou dat niet zo snel doen, omdat de antistoffen grotendeels dood gaan bij het invriesontdooicircus. Maar goed toen je kolfde had je nog geen b.o. dus tja... Je mag gewoon voeden met een b.o., zelfs als er pus bij zit. Wellicht kun je het ontdooien en dan gelijk geven? Stel je vraag anders even op www.borstvoedingsforum.nl, bij kolven. Of hier aan de lactatiekundige natuurlijk.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Aan een borstontsteking komen geen bacteriën te pas. Het is een steriele ontsteking, het weefsel zelf reageert met een ontstekingsreactie op de druk vanwege de verstopping.

In de melk zitten dan ook geen bacteriën, je kunt het gewoon drinken of invriezen!!!

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou die melk bewaren! Ik had dit weekend opeens ook een verstopt kanaal/rode plekken en harde schijven, heel naar, kreeg het met kolven niet eens weg... daar was live drinken voor nodig, en godzijdank heeft ze dat ook gedaan. Daar heeft ze niks van gekregen hoor, en de melk die ik gekolfd heb, heb ik ingevroren voor het kdv.

Mijn moeder heeft een onbehandelde BO gehad (er was toen amper lactatiekundige begeleiding), dat is de reden dat ze moest stoppen met mij te voeden :( Ik dronk toen echt pus :$, er zat al een beginnend abces. Je moet natuurlijk voor jezelf wel goed in de gaten houden dat alle harde schijven ook echt weg zijn, maar in mijn ervaring merk je meteen of het er nog zit of niet ;)

5. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Dank jullie wel voor de antwoorden!
    Ik ga het gewoon bewaren dan.

Dacht ook wel dat het kon, want als ze het live kan drinken, waarom dan niet uit de vriezer... Maar wilde toch graag even een 2nd (3rd, 4th) opinion!

Zou het erg jammer vinden als het weg moest, was net zo trots op mijn allereerste beginnetje van vriezervoorraad.

Deel Deze Pagina