Ik heb de mini monkey baby sling. Die leek me heel handig, maar ik vind het zo'n onhandig ding. Die kleine ligt helemaal opgevouwen en krijg hem nauwelijks om me heen. Maar inderdaad, een draagzak/doek is dan in dit geval misschien de beste optie..
Mini monkey word afgeraden omdat ze gevaarlijk zijn! Kindjes liggen in ee komma vor en kunnen hierdoor ademnood krijgdn en stikken. Ook zijn ze gevaarlijk omdat baby s er makkelijk uit kunnen vallen als je bijv bukt. Ik zou dat ding dus heel snel lozen.. Kijk voor een ergonomische drager. Bijv een beco butterfly. Iig geen chicco, stokke of babybjorn. Die zin niet ergonomisch en zijn slecht. En bij een pad met eikels zou ik geen draagzak meenemen. Als je door die eikels uitglid en valt, dan val je misschien bovenop je kind. En mocht je kleine in de wagen in slaap vallen, dan kan je hem even laten liggen. Met een draagzak worde ze vaak wakker als ze eruit gehaald moeten worden. En als je weet dat je hond bijv om 19.00 uit moet laten, dan kan je de kleine er bijv vast inleggen v zn bedje. Dan laat je hem in de wagen nslapen en hoef je hem niet steeds over te hevelen. Lapjes en reflectie op je wagen en hond doen. Fluor hesje aan.
Ik laat Toby altijd uit als Levi slaapt rond 12/1 uur en me vriend laat hem om half 8 uit en dan smiddags rond half 5 weer...
Hier gingen kids ook altijd mee, en ze sliepen erna ook door in wagen toen ze klein waren. De voeding en dan lakker in de wagen heerlijk gezond in de buitenlucht vielen ze dan in slaap. Erna liet ik ze dan buiten staan te slapen of binnen in de woonkamer. Heb de kids zowiezo altijd overdag beneden gehad in het begin en ze sliepen dan heerlijk.
Ik laat de hond hier 1a2x op de hoek plassen als esmee slaapt. Ik moet altijd 1x naar het bos. Hond met veel energie. Dit verschilt heel erg soms voor de voeding soms erna. Ze gaat dan in de maxi cosi of in de daagdoek. Ik ben dan in totaal met naar het bos rijden, wandelen en weer terug naar huis rond 30/40 min kwijt. Ook ga ik wel eens met de bakfiets. Ik kan dan een rondje van een uur fietsen. De hond zet ik er dan bij het bos uit en de kleine valt dan vaak lekker in slaap. Dit is ook nog eens goed voor de kilo's.
Hoe weet je dat van die mini monky? Ik had al niet helemaal een goed gevoel erbij toen ik hem laatst keer gebruikte en daarna nog eens wilde gebruiken.. helaas is het een cadeautje geweest en hebben hun de bon al niet meer dacht ik. Ik ga inderdaad wat reflecterends aanschaffen voor op de wagen.
Toen ze nog kleiner was ging ik meestal na een voeding, de ene keer een lange wandeling en viel ze meestal in de draagdoek of kinderwagen in slaap (en dan liet ik haar dat slaapje afmaken in de doek/wagen, overleggen werkte meestal niet) en soms een kort rondje en dan kon ze daarna in bed slapen. Ons hondje past zich erg makkelijk aan. Mijn man laat haar vaak in de avond nog een keer uit. Ik laat haar niet alleen als ik de hond uitlaat, daar voel ik me niet prettig bij.
Toen hij nog kleiner was liet ik de honden uit na de voeding en nam mijn zoontje mee in de kinderwagen. Hij viel dan weer lekker in slaap vaak of tuurde lekker een beetje om zich heen. Als hij sliep dan liet ik hem thuis ook gewoon verder slapen in zijn bak . Nu is hij 6,5 maand en ga ik sochtends om 09:00u lopen en krijgt mijn zoontje om 10:00u zijn fles weer. Smiddags loop ik samen met mijn man een rondje voor het eten. Mijn zoontje gaat eigenlijk altijd mee in de kinderwagen tenzij het regent dan pak ik de draagzak.
Meestal de wandelwagen, als ze dan onderweg in slaap valt zet ik de wagen lekker rustig in de serre en kan ze verder slapen. Als ze echt net wakker is dan neem ik de draagdoek. Als het 's ochtends écht te lang duurt voor de honden, laat ik ze even vlug aan de overkant van de weg plassen in de groenstrook. Als dochterlief dan wakker is, lopen we een flinke ronde.
Ik heb een kleine energieke jack russel die best wel wat beweging nodig heeft, dus zorg ervoor dat ik altijd 1x met de kinderwagen een grote ronde ga wandelen. Neem dan een balletje mee en die gooi ik ondertussen en tegen de tijd dat de ronde voorbij is dan is hij wel moe. Verder laat ik hem een paar keer (afhankelijk van hoe hij dat aangeeft) even snel plassen en poepen op een open veld hier op de hoek (10 m van huis) en dat doe ik dan als hij net slaapt. 9 van de 10 keer slaapt hij nog steeds als ik dan terug kom. Soms ook wel eens 10 minuten weg geweest. Heb ook nog 2 paarden om te verzorgen en dat doe ik 's ochtends. Dan gaat de hond mee, die loopt lekker los rond en vermaakt zich zelf dan wel. De kleine man gaat mee in de kinderwagen/maxicosi en parkeer ik dan even in een lege stal voor 10 a 15 minuten. Dan kan ik snel alles buiten zetten en voer geven. In de kinderwagen/maxicosi slaapt hij eigenlijk altijd dus kan hem dan gerust even alleen laten. Ben dan wel in de buurt, dus mocht hij gaan huilen dan ben ik er snel genoeg.
Ik zie dat ik een maand verder ben dan jou Als de kleine nog slaapt dan laat ik de honden even 10 minuten uit, als de kleine wakker is dan neem ik hem mee, in de draagzak of in de wandelwagen, dan kan ik tenminste met een gerust hart een langere wandeling maken
Hier was dat heel makkelijk, hij sliep amper overdag en snachts en als hij sliep was het of in de bondolino, kinderwagenbak of box. Dus hij ging mee en sliep dan ondertussen heerlijk. En nu is het eenvoudig. We brengen de oudste op school, gaan dan met de honden wandelen. Smiddags is het bij ons moeilijk ivm van en naar school en slaapje, dus dan plassen ze evt bij hoge nood in de tuin. (vrijstaand huis met flinke tuin). Dan smiddags als de oudste uit school is gaan we ze uitlatenmet zijn drieen. Savonds is voor mij man.
Leuk om te lezen hoe iedereen dit doet, zelf ook benieuwd hoe dat bij ons gaat straks. Denk je dat je er zelf je eigen draai in moet vinden en dat het ook per hond/ras verschillend is. Hier een franse bull die ongelofelijk lui is en liefst de hele dag snurkt.. Dus echt lange wandelingen houdt ze niet van, en 3x per dag is voor haar echt wel genoeg.
Ik deed het altijd na de voeding met kinderwagen.. Vond ik handiger omdat onze lieve hond nogal kon trekken.. Vooral als hij katten/konijnen/vogels zag... Regen wacht hij maar even en met sneeuw krijg ik hem bijna niet mee.. Terwijl het een husky is en als pup buiten leefde.. Erge rare hond haha maar super lief.. Buitenkant husky binnenkant labrador zeg maar maar toen mijn jongste werd geboren was de hond half jaar oud en moest dus vaak met 2 of 3 kinderen de hond uit laten.. Ik bracht me zoon vaak met hond naar school en haalde hem ook met hond op. Was altijd trots 3 kindjes een een puppy husky.. 1 kind in de wagen 1 kind draagvlak of 1 kind wagen en 2 kids lopen... Maar nu verhuisd dus kan de hond niet meer mee.. Maar lekker stukje park lopen met 3 kids en dan de wagen mee soms een heeeeel gedoe.. Ook is me hond een echt doorzetter dus als de 2 slapen smiddags en hij moet ineens heel nodig dan wil ik hem wel eens alleen uitlaten ff plasje poepje en weer naar binnen.. Sochtends word hij door me vriend uitgelaten voor hij naar zijn werk gaat en savonds voor we naar bed gaan doet me vriend het.. Is smiddags 1 of 2 keer maar vaak ook weer meer.. Weer afhankelijk toch krijg ik veel commentaar hoor.. Hoe durf ik een husky in huis te nemen met kinderen.. Ze zijn ook zo eng.. Nou toen hij kwam had ik een zoon van 4 jaar en van 1 jaar was zwanger van de 3e .. Nu volgende maand alweer 2 jaar een heerlijke puberende husky waar we allemaal gek op zijn...
Op hectische dagen moesten de honden het hebben van even snel een plasje doen als baby sliep. En dan gewoon op veld tegenover huis. Op normale dagen deed ik zoon afwisselend in de draagdoek of in de kinderwagen en dan gewoon lekker lopen Na de voeding, zodat je geen haast hebt en gewoon even lekker uit kan waaien. Bij thuiskomst liet ik zoon gewoon in de kinderwagen liggen als hij sliep. In de draagdoek sliep mijn zoon gek genoeg niet. Het is even wennen en mijn hond (we hebben er u nog 1) is er ook wel 1 wandeling per dag op achteruit gegaan. Hij gaat nu 3 a 4x per dag ipv 4 a 5x. Maar dat is geen probeem gelukkig. Hij redt het zelfs (liefst niet, maar bij uitzondering) met 2 x per dag. Knappe hond Ik vond het zo zielig om mijn ventje 2 of 3 keer per dag helemaal aan te kleden om naar buiten te gaan. Dus man doet het 's ochtendsvroeg, ik doe voor de lunch de lange ronde (uur) en eind van de middag gaan we alleen als de hond aangeeft dat hij wat moet doen, anders gaat ie 's avonds weer met mijn man. Als het lekker weer is gaan zoontje en ik natuurlijk wel graag naar buiten, speeltuin of op zijn fietsje en dan is de hond van de partij hoor! Gewoon zorgen dat ie ergens heeft gepoept/geplast, zodat ie dat niet naast de glijbaan doet