Vraagje aan de mama's

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door HabibiAna, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij hebben een flessenwarmer en kan niet meer zonder! hij wordt elke week gebruikt om afgekolfde melk in op te warmen en sinds kort worden ook de groentenhapjes er in opgewarmd :)

Een magnetronsterilsator heb ik niet, vond ik overbodig, flessenspenen worden hier gewoon uitgekookt en de flessen en potjes gaan de vaatwasser in :)

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Flessen warmer is echt niks net als potjes warm maken in zo'n onding.
    Heb altijd de magnetron gebruikt.
    En verder alles uitgekookt in de pan.

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Had ook een magnetron sterillisator vond ik dus niet fijn, had op een of andere manier t idee dat t dan niet zo schoon was als gewoon uitkoken
    En flessenwarmer, ja de magnetron is dat toch;)
    Gaat veel sneller!

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Nou als ik het zo lees ben ik wel blij dat ik ze alle 2 heb gehaald:D
    Ik heb ze van het merk bebe- jou en bij het afrekenen zei de vrouw dat ze die dingen ' flessenverwarmers' nooit verkocht, dus toen begon ik een beetje te twijfelen. Maar had idd al gehoord dat die dingen handig zijn by bv.:)

5. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben een flessenwarmer maar hebben em alleen de eerste week gebruikt. Hoe groter de flessen worden hoe labger je erover doet.
    Sterilisator is een geweldige uitvinding!!! Kan niet meer zonder. Je zet em in de magnetron en binnen 3 minuten is ie klaar. Uitkoken duurt heeeel lang. En in de vaatwasser vind iik niet zo fris.

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ehm, ik heb gelezen dat je de flesjes ook gewoon voor driekwart kunt vullen met water en dan een paar minuten in de magnetron kunt zetten (op de hoogste stand). Dop en speen doen je in een bakje water en gaan ook in de magnetron. Zo zou het ook uitgekookt worden - ik kook overigens eens per maand mijn lenzendoosje en -zuignapje op deze manier uit..

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Stoppen jullie de steriliseerbare kolfonderdelen ook in de magnetronsterilisator?

8. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Ik heb 2,5 jaar lang borstvoeding gegeven en ik de flessenwarmer irriteerde me al vanaf dag 7 (eerste afgekolfde flesje) . Wat een onding vond ik het.

Heb meteen uitgezocht waarom je borstvoeding niet in de magnetron mag opwarmen en het mag dus wel. De reden dat ze het afraden is omdat het in de magnetron te snel kan gaan waardoor bepaalde nuttige voedingsstoffen kapot gaan. Als je in de magnetron gewoon langzaam opwarmt, bijvoorbeeld 500 watt , 40 seconden voor 120 ml (herinner ik me hihi) dan blijven de voedingsstoffen behouden.

Denk dat ik het zonder magnetron niet zolang had volgehouden om borstvoeding te geven.

Magnetronsterilisator vond ik ook wel handig. Anders moest ik eerst weer een hele pan water gaan koken enzo.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zoals mijn lactatiekundige zei: "Voor die enkele keer dat je bv uit een flesje geeft (In mijn geval dan hè?) kan het best in de magnetron. Zelfs al zouden er dan waardevolle stoffen verloren gaan, 1x een flesje wat wat minder "voedzaam" is, is beter als een gillend kind op papa's arm dat moet wachten tot de bv warm is in de flessenwarmer". Ik kan haar alleen maar gelijk geven... :D

Ik gebruik hem nu wel soms, als ik (lees: mijn tepels.) even bij moet komen van een regeldag zodat papa het flesje geeft en ik kolf.

De sterilisator heb ik van avent, heel handig ding, geen geemmer met een pannetje, waarvan ik zou kunnen vergeten dat het op het vuur staat... :D Overigens past mijn Medela Swing er ook goed in, geen probleem...

Deel Deze Pagina