Bugaboo kinderwagen onhandig met in/uitklappen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door vruchtje24, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Allemaal,

Wij hebben Bugaboo kinderwagen en ik vind hem nogal onhandig met in- en uitklappen. Ook die (draag) beugel van de reiswieg klikt er moeilijk van af. Nu is mijn vraag of meerdere daar last van hebben?

gr vruchtje

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind hem juist super makkelijk, heeft iemand in de winkel het voorgedaan hoe je moet in en uitklappen? Ik was eerst voorgelicht bij de prenatal, maar die vrouw snapte er zelf geen jota van, toen bij babydump liet die verkoper het me zien, en die methode was echt 1 2 3 klaar, zooo easy!

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Als je eenmaal weet hoe het moet is het heel eenvoudig en gaat het heel snel. Mischien eens een paar keer achter elkaar doen met de dvd aan. Succes !

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Nee ik hem hier totaal geen moeite mee.
    Heb nooit uitleg gehad...maar heb hem zo in en uit geklapt!

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nou meiden dan vrees ik dat het aan mij ligt:x. Ik had de Bugaboo in ieder geval niet gekocht als ik dit had geweten van te voren, maar eigen schuld

6. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    Whahaha ik kreeg dat ding toen ik hem eens een keer gebruikte met geen mogelijkheid uitgeklapt op de manier die ik wilde!!!
    (had hem even van een collega geleend) Maar toen zij het voordeed leek het zo super gemakkelijk. Je moet het idd. even onder de knie hebben volgens haar.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Vruchtje wat vind je dan zo lastig aan het inklappen ? Is zo eenvoudig. Zal je het nog eens proberen uit te leggen.
    Als je wagenbak van het onderstel afhaald en de kleine wieltjes staan vooraan. Dan klik je beide knopjes/schuifjes in en laat je de duwbeugel naar beneden vallen. dan pak je het middelste gedeelte van het onderstel op en valt hij helemaal in elkaar.
    Bij het uitklappen leg je de wagen ingeklapt op de grond met de duwbeugel boven. Je drukt de knopjes in haalt deze omhoog totdat hij klikt en dan til je de rest van het onderstel op. En klaar is Kees !

8. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Ik heb em nog niet geprobeerd in te klappen :$ Ik heb em al 2 maand staan hihi.. Zal het binnenkort ook eens proberen ..

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tja bedankt voor je tip het lukt al veel beter:D. Heb even geoefend hier in de woonkamer. Moet zeggen dat inklappen nog wel ging, maar uitklappen was het lastigst omdat die stangen in elkaar bleven geklikt en aangezien ik niet zoveel spierkracht heb kreeg ik die moeilijk van elkaar af.

gr vruchtje

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    In het begin kunnen die stangen inderdaad een beetje stroef gaan. Maar hoe vaker je het doet, des te makkelijk het wordt.

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb de mura 3 en ik plet elke keer mijn vingers..

Terwijl het officieel toch niet zo heel moeilijk is.

Oefening baart kunst! (hoop ik ;))

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    In het begin gaat dat idd een beetje stroef. Ik zet mijn been er altijd tegenaan en trek aan de stang dan is hij zo los (wel uitkijken voor je schenen)
    Of hem zachtjes inklappen zo schiet hij niet is die klikjes.

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ALs je de stang hebt omhoog geklikt, til je hem heel ietsje (5-10 cm) op en dan kan je met de voet de kleine stang los duwen, daarna zwenk je hem naar voren en staat de wagen.

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Toch blijf ik het niet DE ideale wagen vinden. Het enige waar ik echt super tevreden over ben is hoe hij rijdt zo lekker soepel. Maar ook het boodschappenmand onderin kan je helemaal niets in kwaad. Misschien wel als je hem gebruikt als wandelwagen? Maar met reiswieg niet.

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad zit de reiswieg erg dicht op het boodschappen mandje, maar zoals ik mezelf nu inschat zal ik de reiswieg gebruiken als ik hier in de buurt een rondje ga wandelen, als ik naar de winkels moet, moet ik altijd met de auto (woon achteraf) dus dan zal het kindje altijd in de maxi cosi zitten, als je die erop hebt kun je wel goed bij het boodschappen mandje, net als het kinderwagenzitje.

Ach weet je, iedere wagen heeft wel wat nadelen, maar ik vind van de bugaboo het belangrijkst dat hij zo soepel rijdt, én hij is vrij licht om te tillen, de andere wagens zijn zwaarder.
    Ik vind het in en uitklappen eigenlijk makkelijker dan bij de andere wagens, alleen de buzz klapt makkelijker, maar die heeft weer een blokkerend voorwiel, wat ik echt zeer irritant vind.

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hij rijdt inderdaad super! Wat je zegt over lichtgewicht klopt ook en hij is ook lekker compact voor achterin de auto. Het is ook zo dat alle wagens wel iets nadeligs hebben :). In consumentengids kwam de Bugaboo er ook niet het beste vanaf. Hij stond op nr 4 geloof ik.

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik doe het op dezelfde manier als Linda84, werkt prima.
    Die draagbeugel heb ik er vrijwel meteen weer afgehaald, wat een onding. Die ligt hier op zolder.

Deel Deze Pagina