Hallo allemaal! Vraagje... weet iemand of het goed/slecht is om naar de sauna te gaan als je zwanger bent? Ik ga 2 a 3 keer per week na het sporten op het moment en voel me er erg goed bij! Maar laatst zei een vriendin dat het niet goed is voor onze uk omdat het een soort koortsachtig reactie geeft?!? Weet iemand hier meer over? alvast bedankt! groetjes en succes gewenst met zwanger zijn of worden! hanneke
Hoi Hanneke, Ik heb je topic verplaatst naar zwangerschap. Je had hem nu in over deze site geplaatst. Wil je in het vervolg opletten, waar je een topic plaatst? Groetjes, Elvira Moderator Zwangerschapspagina.nl
och hier zijn al veel onderwerpen over geopent.. maare het is niet schadelijk voor je kindje .. als jij het gewend bent om lekker in de sauna te zitten en je je er goed bij voelt dan is er niets aan de hand hoor.. en dat je kindje een koortsachtig gevoel ervan krijgt is mij niets van bekend.. het vruchtwater regelt namelijk een constante teperatuur voor je baby.. wanneer je duizelig begint te worden doordat je bloed nog sneller moet stromen en je hart meer moet pompen door de zwangerschap .. jah dan zou je even eruit moeten gaan ivm flauwvallen.. dit is wat er tegen mij gezegd werd...
Het wordt de eerste drie maanden afgeraden, maar als je eraan gewend bent kan het eigenlijk geen kwaad. Ze raden het af omdat het kindje dan nog heel erg gevoelig is voor de warmte en het onduidelijk is of het een miskraam zou kunnen veroorzaken. Na de eerste drie maanden mag het sowieso gewoon... alleen niet te lang (je moet rekening houden met jezelf omdat je anders kunt reageren op de warmte, maar voor de baby kan het geen kwaad).
Sorry dat ik het hier even vraag, tis een beetje dezelfde vraag, maar mag je dan ook gewoon in een kruidenbad? Die duurt 10 minuten, heb het extra niet gedaan omdat ik niet wist of het mocht, maar nu ik deze topic zie, was ik toch wel even nieuwsgierig. Dus, mag je gewoon in een bubbelbad?
Inderdaad, je kindje kan niet zelf zijn temperatuur regelen en uit de sauna / het bad gaan als het te warm wordt of te lang duurt, dus dat zal jij voor je kindje moeten doen. En je kan ook anders reageren op de warmte, sneller flauwvallen ofzo, vanwege alle veranderingen in je lichaam. Wat je eerst makkelijk aan kon, kan nu misschien minder goed. Dus wordt er vaak aangeraden in ieder geval nooit alleen naar de sauna te gaan, maar altijd met iemand samen die jou in de gaten houdt.
Hoi Elvira, Sorry, ik had niet gezien dat het per onderwerp gaat...sowieso eerste keer dat ik via internet een vraag stel... Zal voortaan eerst onderwerp opzoeken! Groetjes
ik neem 3/4 keer per week een lekker warm bad volgens mij kan dit geen kwaad zolang je je er zelf lekker bij voelt.. maar ik weet het niet zeker!
Allemaal erg bedankt voor jullie antwoorden! Fijn om te weten dat geeft een rustiger gevoel! geniet van jullie zwangerschap! groetjes
Volgens mij wat ik net hoorde van vriendin van mij die ook zwanger is is het na 14 weken gewoon veilig. Ik zelf hou er ook heel erg van en zal na die 14 weken ook wel weer een keer gaan . Lekker hoor alle afvalstoffen uitzweten
Kan inderdaad geen kwaad, al zul je er zelf misschien iets minder goed tegen kunnen dan vroeger. Zodra je merkt dat je duizelig / te warm / niet lekker wordt: meteen eruit. Geldt zowel voor sauna als voor kruidenbad. Ik weet overigens niet waarom, maar lees op veel plekken dat infrarood sauna wel ontraden wordt, gedurende de hele zwangerschap. Bij mij op de sportschool hebben ze die, dus jammer genoeg geen sauna na het trainen voor mij...