verlatingsangst met 15 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nicolioo, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    #1 nicolioo, 7 jul 2011
    Laatst bewerkt: 7 jul 2011
    alleen laten in slaapkamer of bij oppas eigenlijk nooit een probleem geweest tot een paar weken terug. Siem is voor het eerst 2 nachten uit logeren geweest bij mijn ouders ging allemaal prima, alleen de ochtenden was hij soms even uit zijn doen.
    Sinds we thuis zijn gaat het overdag prima maar brengen naar de opvang is een drama, hij schreeuw het echt uit en 's avonds naar bed brengen is echt zielig, wel huilt hij maar heel even (paar minuten heel hard ) en legt zich er dan bij neer lijkt het. Wat ook vreemd is dat hij sinds die tijd ook niet meer in bad wil, niet samen met mij en niet in het kleine badje, hij raakt helemaal in paniek en het duurt ercht even voor hij weer rustig is.
    Op het moment komen ook meerdere kiezen door dus dat zal meespelen maar ik vind het best raar op deze leeftijd of hebben meer kinderen dat?

Wat kan ik het beste doen?

2. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wat vervelend voor jullie! Wij hebben het op dit moment met onze dochter ook als we weggaan bij het kdv. Huilen!! En de leidsters moeten echt bij haar in de buurt blijven zodra ze uit haar gezichtsveld zijn zet ze het op een brullen.
    Ze is 2 weken ( totaal 4 dagen) niet geweest vanwege onze vakantie en moet weer helemaal opnieuw wennen.

Ik heb begrepen dat verlatingsangst kan komen en gaan tot de leeftijd van circa 3 jaar.

Misschien is hij echt even ontregeld door zijn logeerpartijtje bij opa en oma. En dan daarbij ook nog eens kiezen krijgen.

Sterkte in ieder geval! het zal vast beetje bij beetje minder worden. Dat is hier ook zo. Het gaat wel langzaam... :(

Deel Deze Pagina