hi dames, Wij zitten in ronde 10 en ben deze maand begonnen met ovu testen. Ik dacht dat mijn eisprong de 24e geweest was (cd 14) maar heb nu vandaag weer een positieve test? Dat betekent op cd 18.. Ik heb altijd een cyclus van 28/29 dagen. Is 10 dagen lf te kort om zwanger te kunnen worden?
Ik denk dat die van CD14 niet positief was Beide streepjes zijn niet even donker nl. Die van vandaag lijkt inderdaad positief! Volgens mij is inderdaad alles vanaf 9 een normale LH. Ik ben zelf twee keer vlot zwanger geraakt (derde en eerste ronde) met een LF van 10 dagen Een positieve test op CD18 betekent echter wel een eisprong op CD19 of CD20, dan zou je bij een cyclus van 28/29 dagen wel een korte LF hebben (minder dan 10 dagen). Maar dit is je eerste ronde ovulatietesten, toch? Wie weet nu gewoon een langere cyclus en is er dus niets aan de hand met je LF
Goed dat je bent gaan testen dus. Maar misschien is dit toevallig de uitzondering. Misschien heeft je ei op cd15 een poging gedaan maar is het niet gelukt en probeert hij het nu nogmaals. Maar dat is allemaal speculatie. Het is even afwachten wanneer je menstruatie nu komt. Misschien komende maand gaan temperaturen? Dat is nog betrouwbaarder dan ovutesten.
Het is niet te kort hoor! Ik heb altijd positieve ovu testen gehad rond dag 19/20 en een cyclus van 29 dagen en raakte toch gemakkelijk zwanger.
Ik ben twee keer snel zwanger geraakt met een LF van 8 dagen. Ofja ik werd dan op Dag 9 Ongesteld (bevestigd met temperaturen en ovu testen). Niet ideaal maar het kan zeker!
Ik had na de bevalling van onze eerste ook een korte LF (10 dagen) ben toch zwanger geworden, dus het kan zeker wel.
Bedankt voor jullie reacties! Snap er niks meer van, vandaag een nog positievere test. Vanavond ook maar gezellig maken dus
Die van 24 maart was echt nog niet positief. Die van eergister was bijna helemaal positief (daaraan kun je vaak al zien dat je de dag terna een knaller zal hebben) en die van gister is echt positief! Mijn gynaecoloog vond een luteale fase van 10 dagen wel echt het minimum.