poeh ik weet het niet meer. Bij oudste 6 mnd bv gegeven. Hij dronk heel vaak en veel kramp. Na eerste prikken kreeg hij eczeem en werd bbenauwd. Veel artsen gezien en iedereen zei bronchitis. Met 6 mnd was ik het zo zat dus na lang aandringen een bloedonderzoek laten doen. Daar kwam inderdaad allergie uit. Maar huisarts en dermatoloog wilde me niet verder helpen. In overleg met cb op dieet gegaan en hij knapte direct op. De jongste is nu 5 weken. En oh wat ben ik onzeker. Hij heeft heel veel last van z'n darmen. In het begin at ik alleen kaas en kwark. Hier werd ik wat makkelijker in en ben melk en optimel gaan drinken. Wat een drama's 's nachts met een huilend mannetje. Dus op dieet. Het leek rustiger te gaan maar zou het nou het eten zijn. Dus 2 dagen melk producten gegeten. En wederom drama een uur na de voeding. Nu eet ik sinds zondag geen melk en ei producten meer. Zondag overdag nog erg onrustig. De nacht al stukken beter. Ook merkte mijn man en ik beide afzonderlijk van elkaar op dat z'n wangen maandags rustiger waren dan zondags (toen wat vurig en gepukkelt maar we wisten niet zeker of dat vetbultjes waren of niet). Vannacht weer een onrustige nacht en ook vandaag overdag erg veel onrust. Het probleem ernaast is dat ik veel melk heb en hij zich daar dus soms ook in verslikt en kramp van krijgt. Dus wat is het dan de hoeveelheid of de koemelk of beide? Ik word er zo onzeker van. Ben geneigd om over te stappen op de pepti. Maar de vraag is geeft me dit rust? Als hij er lekkerder van in z'n vel gaat zitten wel. Maar zal dat zo zijn? Nu denk ik bij alles wat ik eet ohjee zou hij daarop reageren? Ik eet niet volledig soja-vrij. Merk dat doordat ik niet zeker weet of het helpt m'n motivatie dan ook minder wordt. Maar oh ik wil zo graag een vrolijk ventje..........
Erg herkenbaar.. Onze dochter had ernstige koemelkallergie en zit nu ook te 'klungelen' met ons zoontje.. ik heb ook niet veel motivatie voor zo'n dieet omdat ik gewoon niet zeker weet of hij het nu wel of niet heeft.. Hij is nu 3,5 maand en is al een tijd erg onrustig en sinds maand 1 komt hij ook nog eens erg weinig aan omdat mijn bv nogal terugloopt (niet gek met een baby die s'nachts amper slaapt en een dochter welke om 6 uur weer staat te springen en een man die amper thuis is waardoor ik nooit even kan bijslapen).. hij heeft dus ook gewoon honger. Hij krijgt nu een flesje bij s'avonds (friso allergycare, heeft mijn man gekocht want die dronk onze dochter ook) en ga kijken hoe hij op de pepti reageerd en daarna eventueel de hypoallergene melk.
Ik vind veel herkenning in je verhaal. Mijn oudste dochter heeft een koemelk- en kippeneiwitallergie. Daardoor was ik Eva ook erg gefixeerd op eventuele allergien. De eerste weken was ze vrij rustig, maar daarna begon ze veel te spugen en onrustig te slapen. Hierdoor was ik meteen angstig: zou ze ook allergien hebben? Net als jij wist ik niet wat te doen. Ik was de hele tijd in mijn gedachten bezig: wel of niet op dieet? En dan ging ik halfslachtig bezig. Beginnen met een dieet, maar door vermoeidheid en twijfel het niet volhouden. Ik werd er verdrietig van. Hierdoor werd ik zelf onrustig en Eva natuurlijk ook. Uiteindelijk eerlijk aan een goede vriendin gevraagd: Zoek ik teveel achter het spugen/onrust, omdat ik zoveel met mijn oudste dochterlief heb meegemaakt? Haar antwoord was ook eerlijk, ze vond van wel. Krampjes, onrust en huilen horen bij de eerste maanden van een baby. Ik ben niet verder gegaan met een dieet. Ze krijgt soms hypoallergene flesvoeding op het kdv en dat gaat prima. Ze krijgt sojayoghurt en dat gaat goed. Alleen kippenei weet ik nog niet. Tot nu toe in ieder geval geen allergien kunnen ontdekken. Moraal van het verhaal... Het is heel logisch dat je de ervaringen/angsten van je oudste meeneemt naar je jongste zoontje. Ook omdat je zoontje genetisch gezien al meer kans heeft op allergien. Maar het is ook gewoon zo dat veel babytjes krampen hebben in de eerste 3 maanden en die hebben niet allemaal koemelkallergie. Het kan ook heel goed door teveel melk komen. Wat betreft de pukkeltjes, dat kunnen heel goed de pukkeltjes zijn die rond deze periode ontstaan als je borstvoeding geeft. Komt volgens mij door de hormonen? Je moet hierin zelf een beslissing nemen. Als je het zwaar vind om op dieet te gaan, wacht dan even af. Over kramp en teveel melk heb ik een artikel gevonden: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Koliek of ernstige kramp bij de borstgevoede baby Ik wens je veel rust en succes toe!