Hoe de allerlaatste borst gegeven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 1979kik, 24 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hallo,
    Het is gelukkig nog niet zover maar vanaf dec ga ik bv afbouwen doordat ik vanaf jan terug ga werken.
    Kga het erg missen en word er al wat weemoedig van als ik denk aan de allerlaatste keer dat ze van men borst zal drinken.
    Hoe deden jullie dat?extra fotootjes nemen of filmen of een ritueeltje?
    Het is toch een heel speciaal momentje he zucht...

Xxx

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Mijn zoontje was bijna 5 maanden, en ik heb die laatste voeding heel bewust gegeven. Lekker samen in mijn bed, en daarna bleef hij in mijn armen slapen. Ik heb daarna denk wel een uur aan een stuk gehuild ;) en de avonden erna ook nog zeer regelmatig.
    Als ik er overnadenk heb ik nog steeds spijt dat ik toen gestopt ben.
    Dus als jij het eigenlijk ook zo moeilijk vindt om te stoppen, is het dan misschien geen goed idee om er toch nog eens over na te denken of je wat langer wilt geven?

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb de echte allerlaatste borst niet heel bewust gegeven. Wel ben ik bewust gaan afbouwen en heb ik dus heel bewust genoten van elke voeding in die periode. Ik vond het echt goed zo (Lucas was flesweigeraar, pffff), maar het idee dat hij nooit meer bij mij zou drinken vond ik wel moeilijk.

Op de dag dat ik de echte allerlaatste voeding zou gaan geven kreeg in ineens een hele heftige buikgriep en was ik volledig geveld. Het voeden ging dus echt niet meer!

De laatste nachtvoeding hebben we trouwens wél op de foto gezet.

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Waarom wil je stoppen als je terug gaat werken?
    Zoals Lob zegt, als je er nu al verdrietig om wordt, kan je toch gerust doorgaan?

(ik denk dat dit topic beter bij 'borstvoeding' staat ;))

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

O, dat ga ik ook doen wanneer het moment ook daar is (zit nu al bijna te janken, zo moeilijk lijkt mij dat!).

6. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Zucht...de laatste voeding was een treuzelvoeding waarbij hij niet echt wilde drinken, alleen maar weer in slaap wilde komen en ik hem uiteindelijk zelf heb afgekoppeld, omdat hij toch niet ging drinken. Daarna wilde hij meteen helemaal niet meer

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@kik: ik zou ook denken dat als het je zo moeilijk lijkt om afscheid daarvan te nemen, dat je misschien beter gewoon door kunt gaan? Maar is natuurlijk wel afhankelijk van je werk enzo...

8. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    Hoe graag ik het ook doe,ik vind het behoorlijk intensief.kprobeer wel af te kolven maar er alleen op uit is niet zo evident,net zoals eens wat glaasjes wijn.men ventje geeft haar ook graag eten.bovendien heb ik geen zin af te kolven op men werk.het zal gewoon een nieuwe fase zijn en een eerste loslaten....al was dat al bij het verliezen van haar navelstompje,stond ik ook al te grienen;)

9. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik heb het niet zo bewust gedaan want bij ons was het ineens over na een logeerpartijtje. Paar dagen niet gevoed dus en toen wilde zoon niet meer. Was wel na een periode van steeds minder drinken. Ik vond het wel heel jammer.

10. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

:$ sorry ik kan me niet voorstellen dat je om deze redenen wilt stoppen maar dat dan wel heel erg vind.
    de eerste 2 maanden zijn idd behoorlijk intensief, daarna vind ik het stukken minder intensief geworden, ondanks het kolven. dat is geen hobby van me geweest, maar iets vanzelfsprekends wat ik er graag voor over had.
    gelukkig vond mijn vent het belangrijker dat mn zoontje bv kreeg dan dat hij hem de fles kon geven! pfff weet je hoe lang hij haar nog eten kan geven!
    ja en die glaasjes wijn zijn natuurlijk wel erg belangrijk;)

maar goed, onze laatste voeding was wel bijzonder, het was bewust snachts, omdat hij dan rustig en goed dronk, geen foto's of video gemaakt (jammer genoeg niet aan gedacht) wel heel erg van genoten. helaas ging het niet meer na een jaar.
    ik zou nog eens heel goed nadenken voordat je ermee stopt wil je er geen spijt van krijgen.

11. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    Heel goed bedoeld maar ik hoef geen ongevraagd advies:)
    Ik heb de beslissing al lang geleden genomen,sta er nog steeds achter en ik hoef me hiervoor toch niet te verantwoorden.iedereen beslist dit toch voor zichzelf.ik was aan het twijfelen of ik men motivering hier zou typen uit schrik voor reacties en hier zijn ze al
    Dus gewoon ervaringen uitwisselen hoe ik dit momentje met men meisje kan invullen en aub geen gevraag waarom of me proberen te overtuigen of schuldgevoel proberen aan te praten.
    Bedankt wel voor de leuke ervaringen die hier al wel werden neergeschreven.

12. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    Ik kan hier alleen maar op zeggen : als je niets anders te doen hebt dan mijn leven en mening af te breken,hoe mijn ventje zich voelt en wat ik belangrijk vind,reageer dan niet.hier heeft niemand wat aan.ik denk dat iedereen in zen waarde laten en niemand een slecht gevoel aanpraten een veel mooier iets is dat je je kind kan meegeven dan bv.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De eerste 2 a 3 maanden ZIJN ook intensief. Daarna wordt het veel gemakkelijker, je bent er allebei aan gewend geraakt, het is gewoon een onderdeel van je dagelijks leven geworden.

Ik vind het altijd zo jammer als mensen in die intensieve periode al stoppen. Je mist dan zoveel, je ontzegt jezelf de kans om van alle gemakken te gaan genieten.

Als je net je rijbewijs hebt gehaald en een autootje hebt zit je de eerste weken ook veel intensiever en gespannenner achter het stuur, een paar maanden later kun je je nauwelijks meer voorstellen dat je in het begin soms zo doodmoe uit je auto stapte. Zo gaat het met borstvoeding ook.

Wat je vraag over de laatste bv betreft:
    ik heb het min of meer afgesproken met mijn zoon. Hij was al een paar jaar en kort voor zijn verjaardag ontdekten we dat hij een nieuwe kies had. En hij wist dat als de grotemensentanden kwamen het afgelopen was met de bv. En hij hield zich aan die afspraak.

14. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    [nogmaals;MIJN keuze,ik word hier zo moe van!

UOTE=dirksmama;8315968]De eerste 2 a 3 maanden ZIJN ook intensief. Daarna wordt het veel gemakkelijker, je bent er allebei aan gewend geraakt, het is gewoon een onderdeel van je dagelijks leven geworden.

Ik vind het altijd zo jammer als mensen in die intensieve periode al stoppen. Je mist dan zoveel, je ontzegt jezelf de kans om van alle gemakken te gaan genieten.

Als je net je rijbewijs hebt gehaald en een autootje hebt zit je de eerste weken ook veel intensiever en gespannenner achter het stuur, een paar maanden later kun je je nauwelijks meer voorstellen dat je in het begin soms zo doodmoe uit je auto stapte. Zo gaat het met borstvoeding ook.

Wat je vraag over de laatste bv betreft:
    ik heb het min of meer afgesproken met mijn zoon. Hij was al een paar jaar en kort voor zijn verjaardag ontdekten we dat hij een nieuwe kies had. En hij wist dat als de grotemensentanden kwamen het afgelopen was met de bv. En hij hield zich aan die afspraak.[/QUOTE]

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    hier de laatste bv met 4 maanden en ook bewust. we hebben foto's gemaakt en gefilmd, heerlijk!!! het was met de ochtendvoeding in bed, en dan dronk ze altijd lekker goed. Dus we hebben er goed van genoten de laatste keer:)
    Ik ben wel iemand die afscheid moet nemen van dingen, dus ik heb het heel bewust gedaan.(brullen joh)

16. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    We lijken hierin op elkaar!ik ga ook stoppen op 4maanden,had ook fotos en filmpje in gedachten,ook smorgends omdat ze dan zo goed en veel drinkt en ben ook iemand die heel bewust en moeilijk dingen afsluit.
    Bedankt dit te delen,ging flesjes daarna vlot?xx

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    isab heeft de eerste 6 weken flesjes gedronken en ik heb altijd nog wel een flesje gegeven (bv).,
    Met 3 maanden had ik niet meer genoeg dus kreeg ze er kv bij, eerst mengde ik het voor de smaak.
    Ik zou wel van te voren gaan oefenen met flesjes en kv, sommige kindjes pikken het niet!

ik had overigens graag langer bv gegeven, maar het lukte gewoon niet icm werk.
    Nu heb ik 6 maanden ouderschapsverlof, dus hoop het langer vol te houden:)

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hoef er hier gelukkig niet over na te denken, lijkt me het mooiste en beste als de kleine meid het zelf beslist! en graag dan nog even voorlopig niet!!

19. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

De reacties voor die van Madelon zijn toch allemaal erg vriendelijk en goedbedoeld geschreven. Vind het een beetje vreemd dat je je daar al door aangevallen voelt. Het is toch niet abnormaal dat mensen het gek vinden dat je met iets wil stoppen over enkele maanden als je er nu al verdrietig om wordt?!
    Maar ik begrijp je achterliggende reden wel. Ik denk er zelf anders over maar begrijp je wel.

20. fafje

fafje Niet meer actief

ohhh als ik er aan denk moet ik ook al janken..ik ga stoppen met 6 mnd...ook dat stata gewoon vast...wie weet heel mss avond en ochtend voeding houden..maar dat is afhankelijk van mn productie...

Als jullie moment 's ochtends het fijnst is zou ik die doen...en idd fotootje/filmpje wat je zelf prettig vind..
    Ikzelf vind de nacht zo fijn...of heel vroege ochtend..wanneer hij nog slaperig is..en het zo donker en stil is...zo'n intiem momentje van osn 2tjes...

Waar ik trouwens aan zat te dneken, is ...ik kolf nu soms..maar ik wil een voorraadje opbouwen..wie weet heb ik tegen die tijd nog wat liggen...en kan je mss nog wel een tijdje na het stoppen via een flesje geven..? tenminste ik hoop dat ik dat nog kan doen

Succes!

Deel Deze Pagina