Ok...ik zal even bij het begin beginnen. Vorige week waren we op vakantie. Erg leuk en gezellig allemaal...maar helaas begon Jayden (11 maanden vandaag) op woensdag over tegeven. Verder was er niets aan de hand maar hij gaf gewoon zonder reden over. Ok...buikgriep dus. (ik weet dit aangezien het hele gezin hier last van heeft gehad afgelopen weekend) De laatste paa dagen begon hij weer normaal te eten en hield gelukkig ook alles weer binnen. Nou wou ik eigenlijk vandaag beginnen met het afbouwen van zijn 3e flesje. Zijn voedingschema was dus: 7:30 bordje pap Rond 10:00 een lange vinger (of kinderkoekje) en een klein beetje diksap. 11:30 fles (180cc 6 schepjes) 14:00 fruithapje 15:30 broodje met smeerkaas....leverworst of iets anders. 18:00 groentehapje 20:00 laatste fles Dit ging eigenlijk altijd wel goed. Maar nu heb ik dus: 7:30 bordje pap 10:00 koekje met diksap 12:15 broodje en daarna?....ik weet het niet meer. Hij vertikt het om een fruithapje te eten. Slaat met bruut geweld de lepel uit mijn handen en trekt een vies gezicht. Wat moet ik nu doen? Wat moet hij nu eten? Was ik te snel met het afbouwen van zijn derde fles...en moet ik die gewoon alsnog geven? pfff....moeder van 3 kinderen....maar nog steeds elke dag wat nieuws aan het leren Ik hoop op tips/adviezen! Eventueel een voedingsschema? Liefs Linda ps: zijn tweede tandje komt op dit moment ook door. Hij is ook wat vervelender dan normaal....misschien een sprongetje?
Mischien kun je eens proberen of hij zelf wil eten ? Dus gewoon een stuk fruit geven en kijken of hij dit wel opeet ?
Ja dat is een idee! Ook kun je even kijken hoe het gaat als je het fruit 's ochtends geeft en het koekje 's middags! Mijn dochter Yara is ook bijna 11 maanden en zo doen we het hier: 730 wakker -pap van 180/6 en 5 el bambix rond 9.00 fruit 1230 1 boterham met diksap daarna 1430 tussendoortje en beetje diksap 1730 groente en toetje 1915 fles 220/7 en daarna naar bed Succes!
Ik zou idd ook proberen om het fruithaoje tussen de pap en de boterham in te geven. Nils krijgt ook geen potjes fruit meer, maar gewoon mandarijntjes of appel of hij bijt gewoon van een banaan. En dan 's middags een koekje als tussendoortje. Nils zijn schema ziet er zo uit: 7:00/7:30 pap 10:00 fruit 12:00 boterham met kaas of vlees met gewone melk uit beker 's middag af en toe een koekje (ligt eraan hoe laat hij wakker is) Na 16:00 geen koekjes meer. 17:00/17:30 avondeten ( met de pot mee, bijna alles) en yoghurt of vla 's avonds nog een bekertje sap 19:00/19:30 naar bed