Vraagje aan de moeders, over kleertjes...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieketjes, 26 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Ik had niks in maat 50.
    Mn meisje was 9 pond en 54 cm. Gelijk maat 56.
    Deze heeft ze maar 3 weekjes aan gehad, toen zat ze al in 62.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan heeft jouw meisje vast langere armen en benen dan Eva ;). Bij Eva is maat 62 nu goed, maar alle mouwen/pijpen te lang...

Maat 50 hier wel aangehad 2x, maar dat was zo'n gewurm om haar handjes in de mouwen te krijgen, echt zielig. Maat 56 pastte een stuk beter ;).

3. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Benen wel erg lang, maar armen valt wel mee.
    Het zat vrij snel erg krap, dus daarom ben ik snel over gegaan naar 62.
    Had gelukkig niet veel in 56 gekocht.

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier de eerste twee weken maat 56 en daarna ging hij over op maat 62 (54 cm en 4640 gram bij geboorte)
    maar goed ieder kind is anders
    ik zou wel 50/56 in huis halen

5. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Is ook heel erg afhankelijk van welk merk je kleding koopt hoor. Zou iig wel 1 setje maat 50 in huis halen hoor. Arthur paste deze prima (52 cm en 3750 gram). Verder had ik ook nog wat mexx kleertjes maat 50/56 en deze past hij nu nog steeds prima! Begint nu af en toe wat kleertjes van maatje 62 aan te trekken en ook dat is weer afhankelijk van welk merk, sommige vallen juist kleiner uit en sommige juist weer ruimer. Geloof dat Hema kleertjes bv ook weer wat kleiner uitvallen.
    Zou het verder afwachten, vast wel iemand anders die je anders kan helpen en je kunt online ook hele leuke kleertjes bestellen en die heb je dan vaak ook snel in huis. Heb hier laatst van kleertjes.com besteld en 2 dagen later alles in huis hoor!

Eva.

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    MArit was met de geboorte 48 cmm...maatje 50 had ik 2 pakjes van, die heeft ze 2 weekjes aangekund. Maatje 56 heeft ze tot 2 maand ingekund...En nu sinds een week of 4 zit ze in maatje 68...Let wel op dat sommige merken echt heel ander uitvallen...Mexx bv valt erg klein uit..Terwijl de hema weer groot uit valt.

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

62/68 is een maat, waarbij je echt een aantal setjes in je kast hebt liggen.

Ik maakte de fout om alvast in diverse maten rompertjes te kopen. Niet handig, want mijn dochtertje had 68 in de wintermaanden en ik had vrolijk rompertjes met korte mouw.
    De volgende maat hoop ik dat het weer lekker weer is :)

8. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Elena was bij de geboorte iets groter dan 50 cm (ze is niet exact gemeten) maar heeft wel lange tijd 50/56 aangehad. Mijn meisje zit nu nog steeds in maat 62 en ze heeft soms ook nog 56 aan. Het is ook heel erg afhankelijk van de winkel hoor waar je het haalt. Mijn ervaring is dat kleding van C&A wel goed valt, HEMA en Prenatal klein valt en H&M groot!

Maar ff terugkomend op je vraag; Ik zou alleen wat rompertjes en boxpakjes in 50/56 kopen. "Echte kleertjes" is eigenlijk zonde. En mocht je toch meer nodig hebben, het is zo bijgekocht hoor! Zo heb ik het ook gedaan.

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik had maar 3 setjes kleren voor de geboorte, 2 x 56 zelf gekocht, en een 50 gekregen. die 50 heeft ie een keer aan gehad
    ik heb na de geboorte mijn schoonzus op pad gestuurd om te shoppen, is ze dol op, en we hebben dezelfde smaak, dus dat durfde ik wel aan. als ik zo de fotos terug kijk heeft lars die 56 ong 2 maanden aangehad, en toen naar 62. nu zit hij in 74/80 , inderdaad, net waar het vandaan komt :D

10. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Kyano woog bij de geboorte 4660gr en was 53cm ... ik had 1 pakje van 50 en de rest waren 56 maar deze 2 maatjes heeft hij niet lang aan gehad 50 zat na 2 a 3 weken al strak en 56 miss na een week of 5 ... 62 was dan al net iets te groot maar ddenk dat dat lekkerder zit dan iets wat te strak zit...

Ik zou gewoon ( zoals al eerder is vermeld op het topic ) gewoon wat goedkopere setjes kopen en als die kleine geboren is kan je altijd nog aan iemand vragen of ze er meer bij willen halen... Bv bij de hema of hans textiel hebben ze altijd hele leuke setjes voor leuke prijsjes....

11. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Isabelle was bij haar geboorte 49 cm en 2840g en verzoop in maatje 50.. die heeft ze zo'n 2 maanden aangehad, 56 had ze aan tot ze een maand of 5 was, 62/68 tot een maand of 9 en toen schoot ze door 74 heen (had ik gelukkig nog niet veel van) en zat heel snel in 80. waar ze nu nog inzit.

Ikzelf was bij de geboorte iets groter, ik schijn 3 dagen 56 aangehad te hebben en zat daarna meteen in 62. :oops: Ik ging er dus ook vanuit dat ik een groot kind zou krijgen (vk zei bij 36wkn dat ze de kleine ook al op 7 pond schatte), dus ik had maar 1 pakje maat 50. Gelukkig maar.. na de bevalling even een bestelling doorgegeven voor kleding aan oma, en het was zo gekocht. Ik zou dus ook niet teveel in 50 kopen, gewoon kijken hoe groot je ukje is, en dan kun je altijd nog bijbestellen.

12. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Ik had een stuk of 3 van maat 50, dat was maar goed ook want hij was 48 cm toen hij geboren werd.
    Die heeft hij nog 3/4 weken aangehad en toen overgegaan naar 56 die heeft hij nu nog steeds.
    xx

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Zeker ook maat 50 en het meeste 56. Op de tweede dag moesten we 3x schone kleertjes aan doen ivm spugen en poep, toen hadden we niets meer.
    Ze heeft 56 tot 3 maand gedragen, terwijl ik maar 3 setjes had dus manlief moest vaak naar de winkel :)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb nu maar 1 rompertje met lange mouw, de rest zonder mouwen :). Eva krijgt toch shirtjes met lange mouwen aan en nog iets eroverheen als het nodig is. Nu heeft ze het eerder snel te warm dan te koud, dus dat is makkelijk. Ik moet haar bijvoorbeeld nu niet met jas aan in de voetenzak van de maxicosi doen, veel te warm. Met haar kleren die ze hier binnen aan heeft in de voetenzak is warm zat voor haar.

15. Niels heeft de eerste weken maat 50 aangehad (hij was dan ook maar 2510 gram toen die geboren was) en inderdaad; manlief is na een paar dagen naar de winkel gegaan om kleertjes te kopen, want we hadden veeeeel te weinig in maat 50!

16. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    tegen mij zeiden ze ook koop maar 62 want ze zijn er zo uit.
    het is idd zo dat ze er zo uit zijn maar Elyesa verdronkt al in maatje 50...
    ik zou dus zeker een pakje of 2 in die maat kopen.
    ik had er geen enkele enkel in maat 56 en toen is mijn man er nog snel een paar in maatje 50 gaat halen.

17. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Cailan was ook 8 pond maar heeft toch nog 3 weken in 50 gepast!, we hebben moeten bijkopen omdat wij daar heel weinig van hadden.

Je kan het beter maar in huis hebben... want idd ze spugen het zo onder :p

18. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie verzoop in 50 bij de geboorte en nu heeft ze sommige truitjes al met 68

19. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Tijn heeft tot 2 maanden maatje 50 gehad.

20. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Wij hadden 1 pakje maat 50, dat heeft ze direct na de geboorte aangehad (49cm 3140gram).
    Verder maat 56 en dan mouwtjes en broekspijpjes omslaan. Ik had wel losse shirtjes en losse broekjes, ik had 2 van die hele pakjes, maar die hebben eigenlijk nooit gepast.
    Inmiddels gaan we zo langzamerhand richting maatje 62 nu :) (3,5 mnd).

Deel Deze Pagina