5 weken geleden brak er een stuk kies af! Ik was toen hoogzwanger, dus is er alleen een noodvulling geplaatst! Laatste kraamdag (jaja) een wortelkanaal behandeling gehad! Hierna ging de boel ontsteken (kreeg zo n bultje op mn tandvlees) Opengemaakt en opnieuw schoongemaakt! Daarna tot eergisteren toe al 3x teruggeweest! Het blijft zeuren! Weer openmaken en weer schoonmaken! Vrijdag dus weer geweest en gisteren helemaal klachten vrij! Wat denk je? Vandaag begint t weer! Het is geen pijn die je niet houden kunt maar t zeurt gewoon! Mn man zegt: eruit met dat ding, maar ze doet daar zo moeilijk over, de tandarts! En ik denk nu: misschien gewoon uitzieken die ontsteking? Het kost me onderhand bakken met geld zo! Oh ja, heb trouwens al een kuur gehad ook tussendoor en nu gaf ze er vrijdag weer 1 mee! Ik durf m niet meer te nemen, omdat ik net bevallen ben en je weerstand ook niet optimaal word van zo n kuur! Iemand ervaring met een ontsteking? Of hoort dat zeurderige gevoel er gewoon bij de eerste paar weken? Ben er echt klaar mee!
Een beetje zeuren de eerste 2 a 3 dagen hoor je wel vaker, wordt het wel beter als je paracetamol neemt? Hoe lang is de eerste kuur geweest? Soms is 10 dagen net te kort en is 14 dagen beter. Hebben ze recent nog foto's gemaakt wat ze moeten wel kunnen zijn of de kanaaltjes goed schoon zijn.
mijn gebit is een drama en heb al heel veel wortelkanaalbehandelingen gehad. Je kan absoluut napijn houden een poosje. Ik zou het even afwachten en ibu innemen. Best kans dat het straks over is. Zo niet...eruit met dat ding!
Ik heb laatst aan een tand 4 wortelkanaalbehandelingen gehad en ook een heel dik, rood opgezet gezicht gehad. Die ene tand heeft mij ook ruim 700 euro gekost en ik had zelf ook zoiets van, haal hem er maar uit. Maar helaas, de dure sportwagen van mijn tandarts moest blijkbaar ook gefinancierd worden. Want eruit halen was geen optie. Ondanks dat het niet meer zou kunnen, blijft die tand nog gevoelig. Ik ga er maar vanuit dat dat vanzelf beter zou moeten gaan...
Blijf Door jullie hoop houden dat t weer overgaat! Ga m ook niet meer open laten maken! idioot he 700 euro! niet te geloven! hoe mag napijn precies vpelen? En wanneer moet je aan de bel trekken?
Het feit dat het eerst weg was en nu weer begint zou mij zorgen baren... Zegt iemand die met een chronische ontsteking onder een ondertussen wederom losse kroon zit.. Maar bij jou komt het ook wel op een erg ongunstig tijdstip..
Kan ook een ontsteking zijn rondom de wortel vd kies. Heeft mijn man ook gehad. Die heeft toeneen apexresectie gehad (wortel van kies wordt dan via sneetje kaak verwijderd). Maar het blijft een gevoelige kies snel geïrriteerde tandvlees, tandarts is hier ook niet happig erop om de kies te verwijderen.
Moet je na zo een behandeling niet een tijdje spoelen met warerstofperoxide? Misschien dat dat helpt? Zo had ik ontzettend pijn bij het doorkomen van de verstandskies. Spoelen met dat spul was het na een dag al een stuk minder. Het tandvlees eromheen was geirriteerd en op het punt van ontsteken.
Je kunt gewoon ibuprofen nemen. Dat mag samen met borstvoeding. Heeft ontstekingsremmende werking. Soms moet je dat wel twee weken na een gehandeling blijven doorslikken.
Echt 2 weken? Dacht echt dat t super slecht was! Maar er zijn er dus meer die langere tijd last hebben!
vervelend. Kiespijn en oorpijn vind ik ergste pijn die ik kan hebben. Laatst had ik ook een wortelkanaalbehandeling gekregen. door een ontsteking. heb eerst een kuur gekregen en daarna behandeling. zodat de boel rustiger werd. heb vervolgens een week met een beetje pijn rond gelopen. daarna werd het erger. bleek dat mijn lichaam de boel niet goed had opgeruimd. Moest ik naar het ziekenhuis om het wortelpuntje eruit te laten halen. Dat vond ik echt niet leuk. Maar inmiddels pijnvrij!! Yoepieee!!!!
Ik ben geen held wat tandartsen betreft. Ik heb ook een wortelpunt verwijdering gehad en dat was een ware opluchting. Weinig last van gehad erna.
Moet woensdag weer voor 2 gaatjes maar ben in staat om te vragen of ze m aub wil trekken! Als ik nou zeker wist dat napijn zo lang kon duren!