Mijn zoontje van 3 maanden spuugt de hele dag door. Ik ben hiermee naar het CB en de HA geweest maar van beide kreeg ik te horen dat het maagklepje niet goed afsluit en zolang de kleine er geen last van heeft hier niets aan gedaan wordt. Het enige wat ik kon doen was de voeding indikken met Nutriton. Nu heb ik gister bij iedere fles 4 schepjes Nutriton gedaan maar hij heeft een paar keer gehad dat hij er bijna in stikte. Ik vond het heel eng en hij was dan ook helemaal overstuur. Ook had ik het idee dat hij er krampjes van krijgt en dat hij moeilijk kan poepen. Wie herkent deze klachten en zijn deze tijdelijk omdat de darmpjes er aan moeten wennen of blijft dit zo want dan stop ik ermee. Hij gaat volgende week voor de eerste keer naar het KDV en ik vind het maar een eng idee als hij daar zo'n stikmoment heeft.
Als je kindje zo spuugt ben je beter af met comfort voeding. daar zit ook johannesbroodpitmeel in, maar dat is anders bewerkt. ze kunnen idd krampjes krijgen van Nutriton. dat kreeg mijn zoontje ook, toen ben ik overgestapt op Friso Comfort en was een wereld van verschi hier. welke speen gebruik je trouwens? groetjes, Miranda
Hoi Miranda, Ik gaf eerst Comfort voeding maar omdat hij nu voeding voor koemelkallergie krijgt mag ik deze niet meer gebruiken vandaar de Nutriton. Ik gebruik met Nutriton speen 2 en met de gewone melk speen 1.
Ja, dan valt die optie al af. het duurt trouwens 2 weken voor de darmpjes weer zijn gewend aan andere voeding, dus het kan nog overgaan. heb je het idee dat de speen2 te snel gaat met nutriton, anders zou je speen 1 kunnen proberen.
Mason kreeg ook gigantische krampje van Nutriton. Wij hadden later voeding voor hongerige baby's en die was gelukkig al iets dikker. Toen we rond 4 maand wat nutrix in de fles deden. Ging het vele spugen gelukkig snel weer weg.
Wij werden ook geadviseerd door huisarts om Nutriton te gebruiken vanwege t vele spugen. T hielp al vanaf de eerste fles en nu spuugt hij nauwelijks meer, hooguit een keer een mondje maar dat is normaal. Ik doe bij 150 ml 4,5 schepje, bij 180 ml 5,5 schepje Nutriton. Hij heeft geen krampjes gehad maar wel wat moeite met poepen, de ene keer is t dun en de andere keer zijn t harde keuteltjes. Maar dit hoort er ook bij. Ik vind het echt een uitvinding, ben er blij mee en ga t zeker blijven gebruiken tot we overgaan op hapjes.
ook hier moet ik nutriton gebruiken omdat me zoontje verborgen reflux heeft en koemelk allergie. dus net zoals bij jou kan ik geen voeding gebruiken voor spuugende baby's. ze moeten wennen aan dat ze dikke voeding moeten doorslikken. je zou kunnen proberen het langzaam op te bouwen zo heb ik het ook gedaan. eerst 2 schepjes erin met gewoon speen nummer 1 en daarna meer schepjes en speen nummer 2. ze kunnen indd behoorlijk wat krampjes krijgen nutriton, kian heeft het ook gehad maar nu hij er aan is gewent heeft hij daar geen last meer van. alleen sinds ik koemelk vrije voeding moet gebruiken heeft hij vla dikte ontlasting. majah zolang het geen water is dat er uit komt en hij genoeg plasluiers heeft maak ik me daar geen zorgen over.
Hoi, Heb ik ook gedaan, opbouwen, eerst 1 schepje etc etc. Gaat heerlijk met dat spul, af en toe eens een mondje maar niet noemens waardig. Ook wisselende poepluiers maar daar heeft ie geen last van. Gr san
Ik geef nu 2 schepjes op een fles van 200 cc en het spugen is wat minder en hij stikt er nu gelukkig niet meer in. Ik ga het nu maar langzaam opbouwen. Ook heeft hij hele dunne poep sinds hij de voeding voor KMA heeft en stinken ... niet normaal.
Lars wil de laatste melk niet opdrinken met nutriton. Ik heb het idee dat in het laatste beetje erg veel nutriton in blijft hangen. Het is dan heel dik en ook best vies (ik heb het geproefd). Is bij jullie de nutriton gelijkmatig over de fles verdeeld of zit in het laatste beetje ook meer dan in de rest?
Hier hetzelfde probleem. Laatste beetje drinkt hij niet op, maar hij doet 't verder goed dus ik laat 't maar zo. Tips zijn natuurlijk van harte welkom.
laatste beetje wordt hier ook niet opgedronken..t is dan ook koud en hij wilt dan gewoon een nieuw flesje. dan maak ik 60 cc met 1 schepje en dat gaat er prima in (na zn fles van 165 cc die niet op is)