vraagje aan de OATS experts (havermout)

Discussie in 'De lounge' gestart door BlueApple, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Omdat iedereen tegen tegenwoordig oats lijkt te eten bedacht Ik gister dat het voor mij ook tijd werd. Ik liep in de action en zag een doosje staan waarin 5 portie zakjes zitten. Ik heb vanochtend walnoten plat staan te slaan, rozijntjes geweekt, wat kaneel gepakt en een kwart appel in kleine stukjes gesneden.
    Enfin 20 min. Later Was Ik zover dat ik het op kon eten. Maar g*adverdamme het is net SLIJM!!!
    Is dit alleen zo bij de action en heeft het zin om een andere verpakking dan die van de action te proberen??? Of is havermout altijd zo slijmerig??

Bijgevoegde bestanden:

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Gewoon een normale zak havermout kopen en ze daarmee maken. Waarschijnlijk zit in dat actionspul meer dan alleen havermout.

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahaha, ik denk dat dat dus precies de reden is dat het bij de action ligt en niet meer in de supermarkt. Ik eet zelf al jaren havermout en ik koop altijd de allergoedkoopste in de supermarkt. Verhouding 250 ml melk en 30 gram havermout. Koken in een pannetje tot het pap begint te worden. Overgieten in een kom en lekker opeten. Ik doe er vaak een handje rozijnen bij als ik alles in een pan doe. Eet smakelijk!

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb gewoon een zak havermout van albert heijn eigen merk, niks slijmerigs aan.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Idd gewoon de goedkoopste zak in de supermarkt halen. Ik haal altijd die van AH Basic, kost volgens mij 40 cent ofzo.

6. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Van Quaker hier (ben even het NLse gelijke merk vergeten) is het papperig, maar zou het niet slijmerig noemen. Misschien een andere proberen? Eigen merk supermarkt? Ik doe ze hier ook in een ontbijt smoothie. De oats goudbruin maken in een pannetje, bevoren rode fruit, yoghurt en appelsap (en gooi er zelf whey protein door ook). Allemaal in de mixer en jammie! Heb het vanochtend rond 730 op en nog steeds geen honger. :) Dus als je merkt dat het misschien slijmerig is voor je, kan je het ook zo eten. :) Gaat het toch op.

7. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik haal altijd de AH basic.. 50 cent ofzo zo'n zak?
    Ik maak het op z'n Amerikaans.. dat is zoo yummy!!

8. BlueApple

Top. Ik moet morgen naar de AH dus dan ga ik gewoon zo'n huismerkzak proberen.
    Kan iemanf mij vertellen of het dan gewoon brinta achtig is van structuur? Dat lus Ik namelijk wel en is niet zo slijmerig.

9. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Het is juist wat grover dan brinta..je kunt de dikte zelf aanpassen aan wat je lekker vind..
    Begin gewoon op gevoel.. je ziet vanzelf wel of er nog wat bij moet..
    maar het lijkt eerst heel dun.. maar word snel dik..even rekening mee houden dat je geen bord cement eet haha.. oefening baart kunst ;)

10. BlueApple

Hoe dan, hoe dan, hoe dan?:D

11. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik doe melk in een pannetje..ongeveer zoals een kommetje..
    dan wat oatmeal erbij... ik houd van tussen in..niet te dik niet te dun..
    beetje bruine riet suiker.. beetje kaneel.. en een rijp banaantje in stukjes..
    (en als je het echt op z'n Amerikaans wil, met een klein beetje roomboter)
    Maar dat doe ik niet, ik wil het juist zo clean mogelijk eten..
    Ik doe echt weinig suiker, maar echt een klein zoetje heb ik nodig anders krijg ik het niet weg..
    Plus verder gebruik ik weinig suiker.. dus doe ik t..

Succes! Hoop dat het je smaakt.. is echt goed om op te sporten/hardlopen..
    of gewoon om de dag op te beginnen..

12. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik maak t met rijstemelk met vanille smaak, heerlijk! Ik maak altijd een mix van havervlokken en Brinta. Jammie!

13. BlueApple

Bedankt voor de tips! Ik ga het morgen weer opnieuw proberen :)

14. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik heb het ook weleens gemaakt met alpro soja amandelmelk
    ook echt een aanradertje..

15. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik doe het gewoon op zn hollands zonder van alles er in. 250 ml melk, 5 schepjes havermout, 5 min koken (dus niet 2 min wat op het pak staat, want dan is de havermout echt nog niet open gekookt), en eten maar.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik eet het tegenwoordig koud in griekse yoghurt. Heb nu die zakjes van quacker omdat ik die niet de vorige avond hoef te doen. Dus doe nu 1 zakje quacker, 150 gram yoghurt, 50 gram fruit compote en extra fruit en dan gewoon zo eten.
    Ik maak met gewone goedkope havermout ook wel eens overnight oatmeal. Dan gaat er bij de yoghurt nog wat melk omdat het anders te dik wordt. Dan gewoon alles bij elkaar doen en een nacht in de koelkast laten staan.

17. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zou ook de goedkoopste halen van de supermarkt, veel lekkerder! Ik heb er net voor de lunch nog pannenkoekjes van gebakken :)

18. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Ik haal Quaker havermout en laat dat kwartiertje weken in mijn yoghurt met een eetlepel lijnzaad... yammie! en zeker niet slijmerig. heel smakelijk :)

19. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Pannenkoeken en van bakken, ik heb daar dus niet zo'n succes mee gehad..

Tips? of koekjes oid..

20. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    en voor mijn zoontje 70 gram in 180 ml kokend water. 3 minuten zachtjes koken en wat fruit erdoorheen. lekker havermoutpapje voor hem ook . heel gezond

Deel Deze Pagina