Havermout met geitenyoghurt is ook heerlijk. Ik hou zelf ook niet van dat slijmerige en met melk vind ik heel vies. Havermoutpannenkoeken zijn ook heerlijk!
Ik maak altijd 500 ml melk, kopje met kop erop havermout. Ik houd ervan als het lekker dik is, anders is t idd niet zo lekker.
Als ik pannenkoeken ervan maak, maak ik de havermout eerst fijn in de blender. Dan een ei of een banaan erbij en een klein beetje melk en bakken maar. Heerlijk! (Vind het met gewoon ei het lekkerst)
thnx! daar had ik nog niet aan gedacht.. in de blender.. bij mij was het geen succesverhaal haha..viel helemaal uit elkaar en veel te dik.. Ik ga het snel eens uitproberen
Ik maak het als "overnight oats". 's avonds voor het slapen mens ik 30 gram havermout met 125 ml amandel/kokosmelk en dat zet ik dan in de koelkast. De volgende ochtend doe ik er rozijntjes, kokos en cacaonibs bij in.
Ik hou er ook niet van als hij te papperig is. Ik doe het meestal zo: 40gram havermout 100ml Alpro soja amandelmelk dan 1min in de microgolf en dan doe ik er wat honing en lijnzaad door njammie
Havermout gekookt is vaak wel slijmerig vind ik maar ik vind havermout heerlijk, brinta niet, dat lust ik alleen met heel veel hagelslag erdoor Het liefste eet ik mn havermout overnight, met half melk half yoghurt, rozijnen/cranberries, amandels, appel, kaneel etc erdoor. Heerlijk en voedzaam! Die zakjes, die koop ik alleen op vakantie weleens, heerlijk als je die hebt met een lekker fout smaakje. Als je niet slijmerig wilt, zou ik ze overnight maken of in een smoothy.
Ik warm mijn overnight oats ook altijd even op in de magnetron. Krijg anders zo'n last van brainfreeze van het koude fruit Verder ook een aanrader: Prak een banaan, voeg er 4 goede eetlepels havermout aan toe, een eetlepel cacao en een ei. Even goed roeren en voor 3 min in de magnetron op de hoogste stand. Ontbijten met heel gezonde chococake Zelf doe ik er vaak nog gehakte noten in of nog een eetlepel kokos.
oke dan ga ik ze dus overnight maken als het dan minder slijmerig wordt! Ik ga eens even snuffelen wat ik er in ga doen
Havermout eet ik op veel verschillende manieren: In de yoghurt (wel een nacht in de koelkast laten staan) Havermoutpap (ja, slijmerig, maar dat vind ik juist wel lekker) Havermout + hete melk en dan laten afkoelen. Lijkt op pap maar dan dunner en minder slijmerig Baked oatmeal Pannenkoekjes
Ik denk dat die havermout in die portiezakjes gemalen is. Daardoor is het snel klaar. De structuur valt daarmee dus ook weg waardoor het slijmeriger lijkt. Hele vlokken zijn steviger en ik vind ze lekkerder.