vraagje aan de OATS experts (havermout)

Discussie in 'De lounge' gestart door BlueApple, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik gebruik de portiezakjes van Quaker, eet het altijd warm en vind het gewoon lekker makkelijk zo . Vaak gooi ik er wat agavesiroop en/of kaneel door. Ik gebruik verschillende soorten melk,laatst kokosmelk van Alpro gebruikt,was erg lekker!

2. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Bij een groot ei niet, anders een heel klein scheutje. De banaan is al vrij vochtig ook.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.451
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik lees hier best nasty dingen. Havermout koken?? Yuk!

Heb gehoord dat havermout vet hip is om te eten. Daarnaast is het voor coeliakie patienten zoals ik een praktische manier om te ontbijten of te lunchen omdat glutenvrij brood niet altijd op voorraad in de supermarkt is.

Ik gebruik havermout vlokken van het merk Lieke is vrij (of iets vergelijkbaars met een glutenvrij logo er op omdat die uit de supermarkt ook vaak sporen van gluten bevatten).
    Ik mik er een plens yogurt overheen en eet het daarna direct op. Heel simpel. En lekker. En voedzaam.
    Hoe langer je het laat staan hoe groter de kans is op slijmvorming.

Soms verwen ik mezelf en doe er dan ook nog wat fruit door heen. Momenteel is banaan in kleine stukjes aangevuld met chocoladehagelslag er kokosrasp hier populair.

Eet smakelijk!

NB: als je wel pap wilt maken (YUK) wil het soms helpen om geen gewone melk te gebruiken maar amandelmelk of hazelnootmelk. Die melk soorten maken het vaak net wat minder slijmerig)

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Pannekoekjes;
    Anderhalf koffiemokje (senseo maat) havermout in de blender. Even tot meel blenderen. Dan 2 eieren, zout, theelepel bakpoeder, eetlepel chiazaadjes, 1 appel (friszuur bv goudreinet of elstar) en naar gewenste dikte (amandel)melk toevoegen. Beetje vloeibare boter in een koekepan, mengsel met een juslepel in de pan scheppen. Ik bak er 3 a 4 tegelijk in de pan, net naargelang welke koekepan ik gebruik. Ik leg ze over elkaar heen op een groot bord en doe er lekker nog wat ahorn siroop overheen. Echt om te smullen:p

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn favo overnights;
    Amandelmelk (amandeldream), havermout, lepel chiazaad, klein scheutje ahornsiroop. Afdekken en een nacht in de koekkast. Volgende ochtend ca. 8 amandelen in 2-en snijden, ca. 3 paranoten in stukjes snijden een stuk of 10 hazelnoten en 2 eetlepels crunchy spelt (zonnatura) erdoor. Even in de magnetron zodat de kou eraf is en eten maar. Heeeeeerlijk!!!

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Als je havermout kookt word het pap. Dus dan word het iets slijmerig net zoals Brinta, alleen grover van structuur. Als je het kookt heet het ook niets voor niets havermoutpap ;)

Havermout word overigens een stuk minder slijmerig en een stuk romiger als je het kookt in water.

Edit: ik was een beetje sluit 11! Ik had niet goed gelezen. Ik heb voor de liefhebbers nog een lekker recept van Jamie oliver van havermoutpap met water

7. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    hmm yummy klinkt goed! thnx!

Deel Deze Pagina