In het ziekenhuis bevallen, was vantevoren al mn keuze. Ingestuurd met niet vorderende ontsluiting voor een ruggeprik. Verademing. Ik vond het prima in het ziekenhuis. Het enige wat me tegenviel was de autorit erheen...
Ik wilde in het ziekenhuis bevallen, was erg onzeker of het allemaal wel goed zou komen, en mijn onzekerheid/ angst was niet ongegrond, want hij diende zich met 29.4 weken al aan Met spoed naar het ziekenhuis etc. Ik ben blij dat ik daar was, ik had het met alleen 1 verloskundige niet gered. Ik heb meerdere mensen nodig gehad om niet in paniek te raken enzo. Ik mag nooit meer thuis bevallen, maar als het zou mogen zou ik het echt niet doen! Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen nog thuis willen bevallen... (sorry, niet lullig bedoeld)
Ik wilde thuis, mijn man wilde naar het ziekenhuis. Omdat hij er zo over inzat had ik in eerste instantie toegegeven. Maar toen het zover was, ging het allemaal zo ontzettend snel, dat we helemaal niet zover gekomen zijn. Ik ben dus toch thuisbevallen en dat beviel me prima! Lekker rustig, vertrouwd, geen gesjouw met pasgeboren baby, ideaal wat mij betreft. Over een paar weken mag ik weer. Deze keer zet ik trouwens wel op tijd een vluchttasje klaar , voor het geval dat. Dat had ik vorige keer ook nog niet gedaan.
Bij mijn eerste was de bedoeling om in het zh te bevallen maar een paar dagen voor de bevalling heb ik me bedacht. Goede afspraken gemaakt met de VK en ze stelde me ook gerust dat (mocht het niet goed gaan) ze niet tot het laatste moment zou wachten met naar het zh gaan. Maar Onze 1e dochter is zonder problemen thuis geboren, vond het heerlijk! Van onze 2e dochter wilde ik ook thuis bevallen maar omdat onze dame zich los had gewrikt uit mijn bekken (dus niet meer ingedaald lag) Mocht dit niet van de vk. Ze heeft een aantal dingen geprobeerd om de kleine meid te laten indalen maar ging gewoon niet. We zijn toen rustig aan richting ziekenhuis gegaan en niet lang daarna is onze 2e dochter zonder problemen geboren. Zieken huis was anders, maar niet zo vervelend als ik me voorgesteld had. Moet wel eerlijk zeggen dat het bij mij ook scheelt dat we op 5 minuten rijden van het ziekenhuis wonen. Had de afstand langer geweest had ik misschien niet thuis durven te bevallen.
Ziekenhuisbevalling gehad. Ik mocht niet anders omdat de vkafdeling stagiaires had lopen die geen thuisbevallingen mochten doen. Ik was heel blij, want ik verloor bloed, slijm, moest spugen en regelmatig naar het toilet. Daar was alles in 1 kamer en kon het rustig laten lopen (sorry voor de viezigheid) zonder te bedenken 'oh mn vloerbedekking!' Daarnaast waren er constant deskundigen om mij heen die me in de gaten hielden. Erg prettig! Ik ben erg snel bevallen (in 3,5 uur) en dan is het prettig dat je alleen maar op 1 knopje hoeft te drukken en hoppa er is iemand die meteen zegt of je mag persen of niet! Moet zeggen dat het me nu niet meer zo veel uitmaakt. Als ik thuisbeval is het ook goed. De kans is aanwezig dat ik er nog korter over doe. En als ik met 8 cm in de auto naar het zkh moet gaan zitten dan ben ik echt NIET blij. We zien wel. Het heeft denk ik allebei zn voors en tegens. Thuis kun je bijvoorbeeld lekker een muziekje aanzetten. Dat had ik in het zkh ook wel gewild. Kan je enigzins afleiden denk ik. Succes met je keuze!
jeetje wat goed om dit allemaal te lezen zeg! dit helpt me enorm vraagje aan onsukkie: was je baby al ingedaald? wat een vreselijke ervaring moet dat zijn geweest zeg!
ik ben met medische indicatie in het ziekenhuis bevallen. ( hellpsyndroom in het laatste stadium ) en de volgende bevallingen moest/moet ik daar ook verplicht naartoe voor de zekerheid. mocht dit niet het geval zijn dan zou ik het zeker weten ook gedaan hebben. ik moet er niet aan denken om thuis te bevallen er zal maar net iets misgaan of de kleine zal maar net niet genoeg zuurstof krijgen. ik vind het een gerust gevoel dat alle aparatuur en deskundigheid direct om de hoek aanwezig is in een ziekenhuis mocht dit accuut nodig zijn.en wat als je met zware ontsluitingsweeen in het laatste stadium plots nog even een autorit van een kwartier moet maken. nee dank je. ik ga lekker naar het ziekenhuis en al die negatieve verhalen daar trek ik me niks van aan. ( die heb je imers altijd en overal over ) nederland is trouwens ( in mijn ogen niet voor niks ) 1 van de weinige landen die sowoeso nog aan thuisbevallingen doen. ik moet er dus niet aan denken. maar dat is mijn persoonlijke mening, off course.
ik lees in een reactie boven mij thuis kan ik de muziek aanzetten. wat let je om dat in je verloskamer niet te doen?
Ik ben met een medische indicatie bevallen in het ziekenhuis. Maar ik had het sowieso niet anders gewild. Ik wilde al in het ziekenhuis bevallen. Het gaf me een geruststellend gevoel dat ze alle apparatuur etc bij de hand hebben in het ziekenhuis. Thuisbevallen vond ik altijd al minder.
ik ben eruit, ik hou het op bevallen in het zkh, dat wou ik al maar na alle slechte verhalen werd ik er een beetje bang voor, ik wil geen risico's lopen, het gaat immers ook om mijn kindje en of alles goed gaat met haar, als het alleen om mij ging was het anders maar omdat we een half uur rijden van het zkh vandaan wonen neem ik liever het zekere voor het onzekere, er zou toch maar wat misgaan, moet ik eerst een half uur rijden nee zkh is voor mij de beste keuze. bedankt allemaal
Ik had gekozen voor een thuisbevalling. Het ziekenhuis zit ong. op 5 min. afstand van ons en een ambulance zou in het ergste geval hier ook snel kunnen zijn dus ik wilde het graag thuis doen. Lekker in je eigen omgeving, in je eigen bed waar je na de bevalling al meteen lekker met z'n (in ons geval) drietjes kon zijn. Helaas moest ik tijdens de bevalling alsnog naar het ziekenhuis toen ik al 10 cm had en had meegeperst. De weeen zwakte af en ik verloor al behoorlijk wat bloed dus de vk dacht dat het verstandiger was om naar het ziekenhuis te gaan. En dat bleek ook wel omdat Wesley met z'n kruin voor de uitgang lag en er moeilijk door kon, ook had hij de navelstreng om z'n nek. Uiteindelijk is hij in het ziekenhuis met spoed gehaald met een vacuum pomp omdat z'n toestand ook slechter werd. Een volgende keer mag ik van de gyn gewoon thuis proberen te bevallen en dit zou ik ook gewoon doen. Ik vond dat mijn vk heel goed alles in de gaten heeft gehouden tijdens de bevalling en ook op tijd de keuze maakt voor het ziekenhuis dus daar heb ik wel vertrouwen in voor een volgende keer mocht er dan weer iets bijzonders zijn. Maar ik hoop dat dat gewoon normaal thuis mag verlopen want dat lijkt me toch wel heerlijkl
Ik heb gekozen voor in het ziekenhuis, maar dat was eigenlijk meer omdat wij midden in een verhuizing zaten en ons huis nog niet echt op orde was. Thuis zou dus niet zo makkelijk gaan. Bij de volgende wil ik wel graag thuis bevallen, ik vond de zorg in het ziekenhuis erg tegenvallen. Wel fijn dat je er zelf geen rommel van hebt, en dat als er iets gebeurt er altijd iemand in de buurt is. Zo moest er bij ons bijna een vacuümpomp aan te pas komen, en dat kan thuis natuurlijk niet.
Volgens mij is het antwoord op je vraag heel simpel: doe waar JIJ je het meest prettig bij voelt. Uiteraard zijn er een heleboel statistiekjes op te lepelen -zo belandt bijvoorbeeld 60-70% van de thuisbevallingen alsnog in het ziekenhuis- , en een heleboel persoonlijke ervaringen -waarbij of een thuisbevalling, of een ziekenhuisbevalling aangeraden wordt- , maar het belangrijkste is: doen waar JIJ je het prettigst bij voelt; waar JIJ het rustigst van wordt; waarbij JIJ het beste gevoel hebt...
je hebt helemaal gelijk Esk, alleen was ik even kwijt waar ik me goed bij voel, het is de eerste keer en ik werd nogal heen en weer geslingerd tussen persoonlijke ervaringen van anderen, normaal ben ik niet zo beinvloedbaar behalve als ik ergens onzeker over ben, maar ik ben er uit, het wordt zkh, eigenlijk puur omdat de dichtst bijzijnde een half uur rijden is, mij te lang als er iets fout gaat
ik ben in het ziekenhuis bevallen. heb dit altijd gewilt omdat je dan alle nodige medische voorzieningen bij de hand hebt als er wat is. dat gaf mij een veilig gevoel. ik zal het zeker weer doen bij een eventuele 2de kindje. ik zal het nooit over me hart kunnen verkijgen dat er iets zou gebeuren of blijvende letsel zal blijven omdat de rit na het ziekenhuis te lang was. bij mij is de dichts bij zijnde ook een half uur rijden. Maar zoals al meerdere zeggen.. doe waar jij je prettig bij voelt. een bevalling is iets wat je altijd bij blijft.
Bij de eerste wou ik thuis en is het ziekenhuis geworden (ivm inleiding) De tweede wou ik ziekenhuis, maar ik had het wel thuis gekund achteraf.
Ik wilde eerst thuis, maar heb later voor het ziekenhuis gekozen. Nu was het sowieso het ziekenhuis geworden, want bij aankomst daar kreeg ik meteen een medische indicatie omdat mijn zoontje in het vruchtwater had gepoept. Ik wilde eigenlijk in het kraamhotel bevallen (dat in het ziekenhuis zit), maar dat feest ging dus mooi niet door... in plaats daarvan werd ik meteen naar de verlosafdeling gebracht. Maar ik moet zeggen dat ik daar echt geweldig behandeld ben. Ze stonden op een gegeven moment met z'n zessen om mijn bed, en de één was nog liever dan de ander. Bij mij ging het fout bij het persen, omdat ik mijn zoon niet 'om het bochtje' kreeg, en de persweeën te zwak waren, waardoor zijn hartslag omlaag ging. Als ik dat thuis had gehad, had ik met persweeën alsnog naar het ziekenhuis gemoeten. Dat lijkt me verschrikkelijk. Ik ben dus blij dat ik daar al was.
daar heb ik ook wel tussen getrijfeld ik dacht elke keer gewoon zh ook omdat het me veiliger leek. maar toen vroeg de vk waarom niet thuis? en ik zei waarom en ze zei me ook dat ze altijd spullen bij d'r heeft als het niet goed zou gaan en dat ze ook zo met me weg is als dat nodig moest zijn. en ook als ik toch naar het ziekenhuis wou dat dat kon. nou ik ben thuis bevallen en het is me super goed bevallen moet ik zeggen... succes met je keuze