Ik wilde heel graag thuis bevallen en dat is een heel stuk gelukt. Helaas moest ik op het einde toch naar het ziekenhuis omdat de kleine te groot was om eruit te komen. Ik vond het heerlijk om de weeen gewoon thuis te hebben, lekker in je eigen omgeving, doen wat je zelf wilt, lekker in bad. Bij mij was het wel een nadeel dat ik met persweeen en volledige ontsluiting nog de auto in moest... Maar dat ben je snel weer vergeten en het ziekenhuis was gelukkig dichtbij. In het ziekenhuis is alles meteen zo 'klinisch', vond dat niet echt prettig. Maar om eerlijk te zijn, als ze me tijdens de bevalling op straat hadden gelegd, zou ik het niet eens gemerkt hebben Niks interesseerde me meer, zeker niet waar ik op dat moment was. Maar als ik mag kiezen dus lekker thuis. De verloskundige weet echt wel wat ze doet.
Ik heb voor thuis gekozen en ben ook thuis bevallen. Vond het echt super relaxt en wil het bij een tweede dan ook weer thuis doen. Vind het gewoon een stuk lekkerder om onder je eigen douche je weeen op te vangen, op je eigen bed te liggen, je spullen bij de hand te hebben enz. Daarbij lijkt het me ook geen pretje om net bevallen weer in de auto naar huis te moeten
ik wilde zelf liever thuis maar mannetje vond het een veiliger idee om in het ziekenhuis te bevallen. Dat kon ik me wel indenken dus hebben we besloten in het ziekenhuis te bevallen met de VK. Helaas ben ik op medische indicatie bevallen dus niets VK en lekker lopen door de kamer.... liggen op mijn zij en puffen dat was alles wat ik mocht zelfs plassen moest in bed Helaas moest ik ook nog 3 dagen in het zkh blijven en hebben zij mij niet goed begeleid bij de BV en mijn meissie een fles gegeven waardoor ze mijn borst helemaal niet meer wilde.... maar goed om een lang verhaal kort te maken ik had dus niets te kiezen...
Ik wilde altijd thuis bevallen, was er heilig van overtuigd. Totdat ik zwangerschapsvergiftiging kreeg, tja dan moet je in het zk. Onder de bevalling bleek dat ze vastzat en is uiteindelijk met vacuüm gehaald, daarna liet de placenta niet los....dussss ben ontzettend blij dat ik in het zk was en zou nu ook nooit meer thuis durven te bevallen!
jeetje wat slecht van zo'n zkh om een baby de fles te geven terwijl de moeder bv wil geven! walgelijk! als mij dat gebeurt ga ik uit mijn dak! het is toch algemeen bekend dat je na 4 a 5 weken pas een fles mag aanbieden om speenverwarring te voorkomen? grrr
Ik ben van alle 3 de kids thuisbevallen (is een uitzondering, hoor. Volgens verlosk. komt dat bijna niet meer voor). Heerlijk, voor mij de beste plek om mij te ontspannen. Maar wat voor mij werkt hoeft niet op iedereen van toepassing te zijn. Ik zou zeggen: kies waar je jezelf (en je partner) het beste bij voelt. Want je veilig voelen is het allerbelangrijkste tijdens een bevalling. Ik wens je een goede en mooie bevalling toe! groetjes Jacobien
Van mijn eerste wilde ik in het zk bevallen. Gewoonweg omdat je niet weet wat je staat te gebeuren en in het zk is alles bij de hand. Maar de bevalling ging zo snel. Had vollledige ontsluiting toen vk kwam, dus niets zk... Gewoon naar boven! Kraamzorg was net op tijd. Ben in 3,5 uur bevallen. De 2e wilde ik toen ook thuis doen. En daar had ik helemaal geen tijd gehad omm naar zk te gaan. Om 7.45 dacht ik de eerste wee te voelen en om 8.54 uur was meneer geboren. Zonder kraamzorg. De vk was net 10 minuutjes binnen.
Ik wilde graag thuis bevallen maar is uiteindelijk ziekenhuis geworden. Het liefst wilde ik thuis bevallen zodat je gelijk al in je eigen omgeving bent. Vanuit het ziekenhuis moeten we kind inpakken en jezelf ook enzo en alles weer meeslepen naar huis (voor mijn gevoel dan) en dat hoeft niet als je thuis bevalt. Maar uiteindelijk viel dat dus wel mee hoor.. Mijn bevalling in het ziekenhuis heb ik heel positief ervaren!
Ik wilde van te voren op zich wel thuis bevallen, maar omdat mijn vriend zich daar niet goed bij voelde hebben we voor het zkh gekozen. Maar toen de bevalling was begonnen ging het heel snel en soepel dat ik niet meer naar het zkh wilde en mijn vriend ook vertrouwen had in een thuis bevalling. Dus onverwacht toch thuis gebleven en was er zo blij mee. Het ging trouwens zo snel dat vk alleen was, toen kraamhulp kwam lag die kleine al bij me. Zag mezelf echt niet in de auto zitten met die weeen. En was zo heerlijk om meteen lekker thuis te zijn. Bij een eventuele tweede zou ik er niet eens over na hoeven denken en mijn vriend trouwens ook niet
Ik had niks te kiezen ivm medicijnen maar als ik mocht kiezen zou ik zo weer voor het ziekenhuis gaan ! Die eerste nachten was ik zo onzeker en bij elk huiltje kwam er ook een zuster kijken en helpen met aanleggen, wat was ik daar blij mee zeg ! Zo kon ik een paar dagen wennen aan het verzorgen en toen pas thuis alleen / met kraamzorg doen.. Ik vond het niet erg dat ik niet in mijn eigen omgeving was, daar was ik niet eens mee bezig, ik vond 't juist fijn dat er een leger aan artsen en zusters was voor het geval dat 't nodig was.. (was niet zo hoor, maar je weet maar nooit) En het lijkt mij niks om met persweeën nog naar het zh te moeten gaan als er iets verkeerd blijkt te gaan.. In het zh kwamen ze om de zoveel tijd kijken hoe het ging en thuis moet je dan telkens de vk bellen om de zoveel tijd.. Ik had verwacht pas 's avonds te bevallen (1cm per uur ging ik van uit) dus toen ik het niet meer kon houden dacht ik dat ik me aanstelde maar bleek ik al te mogen persen ! Stel je voor dat de vk dan nog had moeten komen.. Oh ja enige nadeel, bevallingen waren die dag lopende band werk dus met de eerste keer aanleggen was ik alleen, de assistenten renden zich rot om iedereen te helpen. Daar had ik achteraf wel wat meer in begeleid willen worden.. Maar ja, m'n 'buurvrouw' had persdrang en de dokters waren nog met mij bezig hihi
Ik wilde in het ziekenhuis bevallen, vond het gewoon een prettig idee, dat als er iets was, er altijd goede hulp bij de hand was. Uiteindelijk ben ik heel blij dat ik in het ZH ben bevallen, ik had geen kracht meer, en de kleine werkte ook niet echt mee om eruit te komen, dus ik heb een KS gehad. Volgende keer moet ik dus in het ZH bevalllen.
Ziekenhuis, achteraf zou ik dat ook hebben gedaan. Was mn eerste en daar stond zekerheid en veiligheid op Nr 1 En goede beslissing geweest ook, want meneer zn hartslag viel steeds weg tijdens elke wee, de navelstreng zat om zn nek dus moest sowieso naar het ZH als ik thuis had willen bevallen.
toch vind ik het wel fijn dat als je voor zkh kiest, je je op het laatste moment nog kan bedenken, maar de andere kant is natuurlijk dat als je voor thuis kiest, de vk altijd nog kan beslissen dat je naar het zkh moet, misschien moet ik het maar gewoon een beetje loslaten en kijken hoe het loopt, bah! ik ben een planner en met een bevalling valt er werkelijk niks te plannen, dat moet je gewoon over je heen laten komen en daar ben ik erg goed in not!
Je weet inderdaad helemaal niet wat je kunt verwachten en waar jij je op het laatst zelf prettig bij voelt. Ik had bijvoorbeeld ook aan de vk doorgegeven dat ik op een baarkruk wilde bevallen, nou dat zag ik dus echt niet meer zitten. Wilde alleen maar op handen en knieen, dat voelde gewoon goed. Maar kan echt geen kwaad om van te voren wat te plannen, als je ook maar voor andere dingen open staat als het zover is! Sucses
Hoi MM, Ik dacht in het begin altijd ik wil thuis, lekker in mijn eigen bedje. Maar toen dacht ik, het is onze eerste en in het zk hebben ze alles mocht er wat zijn etc. Dus is het beter dat het zk word.
heyhey ja ik ga ook voor zkh, ook mijn man voelt zich daar lekkerder bij, is voor ons ook de eerste, better safe than sorry
Bij mij is er nooit enige twijfel geweest. Ziekenhuisbevalling zou het worden. Ik moet er niet aan denken om thuis te bevallen en uiteindelijk door een medische reden midden in de heftige weeen naar het ziekenhuis te moeten. En mocht er iets zijn dan zijn ze in het ziekenhuis er snel bij. Al zou ik thuis bevallen had ik toch naar het ziekenhuis gemoeten omdat de baby in het vruchtwater gepoept heeft en dat gebeurt best vaak. Ik heb in het ziekenhuis gehoord dat meer dan 50% van de thuisbevalling in het ziekenhuis eindigen. Nou, dan weet je het wel. Ik heb verder alleen maar goede ervaringen met het ziekenhuis gehad.