De vraag is of na opgave van het team bij de knvb voor de nieuwe competitie de spelerslijst nog mag worden gewijzigd
Ja mag tijdens de competitie toch ook? Bijvoorbeeld bij een selectie elftal met 1e en 2e team. Of bij blessure van een speler een andere speler uit een ander team erbij halen.
Misschien wil de club dat zelf niet maar knvb technisch mag het wel. Om welke leeftijd gaat het? Spelen ze al met spelerspassen?
Geen idee of er spelerspassen zijn het is o11 Het gaat om vrijwillige wisseling. 1 kind in eerste wat in 2e wil en ander wat in 2e zit en bij 1e wil. En ja die kan mee met het eerste… er zijn nog al wat verbazingen dat die jongen niet in eerste geplaatst is….
Dat zou geen probleem moeten zijn, en als ik het goed zeg komen de spelers passen pas onder de 13 of onder de 15 dus gaat het verhaal van de knvb vlieger niet op in dit geval!
Ligt aan het niveau van de spelers en de teams, in de meeste gevallen mag het wel. Wisselen van club mag na 15 juni sowieso niet meer, tenzij er sprake is van een verhuizing.
Zie nu dat het over O11 gaat, aangezien er nog geen officiële wedstrijden gespeeld zijn, mag en kan dit gewoon hoor. Knvb doet alleen moeilijk als iemand na een aantal wedstrijden hoofdklasse te hebben gespeeld in de O11, ineens in een team wil spelen dat bijvoorbeeld 5e klasse speelt. In dit geval ligt het dus absoluut niet aan de knvb maar aan de mensen die er over gaan bij de desbetreffende voetbalclub zelf. Waarschijnlijk hebben ze er geen zin in? Of zijn ze bang voor nog meer gezeur van andere leden daarna? Ervaring leert namelijk dat het indelen van teams elk jaar voor wrijving zorgt en dat je het als club helaas nooit voor iedereen goed kan doen. Maar jouw voorbeeld is de ideale uitwisseling tussen 2 teams, dus dat zou zo geregeld moeten kunnen worden.
Of het van de knvb mag is 1 ding, het gaat ook om club beleid. De club gaat over de indeling van de elftallen, niet de knvb, zolang de club daarin de regels van de knvb volgt. Maat als het clubbeleid is niet meer te wijzigen na bekendmaking dan hoeft dat niet, ook al laten de knvb regels dat toe, En zeker bij selectie teams gaat de selectie commissie daar over neem ik aan en niet ouders. Ik zit in de elftalcommissie bij de hockey en krijg ook elk jaar dit soort vragen
Is ook pas na 15 wedstrijden in de a categorie, dus moet zeker nog kunnen. Mijn zoon was heel lang geblesseerd, dus heeft die 15 niet kunnen maken en kon daardoor nog wat extra wedstrijdjes spelen bij een lager team. Buiten dat, een club maakt die indeling niet voor niets. Lijkt misschien niet altijd eerlijk, maar ze zullen hun redenen wel hebben. Ouders hebben daar in principe geen zeggenschap over. Al moet je dan niet zeggen dat het van de knvb niet mag. Hier is een team omlaag nooit een issue, maar team omhoog (zeker bij selectie) wordt hier ook niet vaak gedaan.
Ja, dat mag in principe bij de knvb, behalve als er al wedstrijden zijn gespeeld(hierboven staat ergens de goede uitleg). Maar meestal is een teamindeling met voorbedachte rade gemaakt waardoor aanvragen van wisselingen niet worden toegekend. Mijn man zit in de jeugdcommissie en ze besteden meerdere vergaderingen over de juiste teamsamenstellingen. Hierbij wordt gekeken naar leeftijd, onderlinge verhoudingen, niveau, inzet, teamsfeer en welke trainers dan ingezet kunnen worden en/of dat werkt bij de spelersgroep in zijn geheel. Hij doet dit al 15 jaar bij diverse verenigingen maar tot op heden kan ik mij geen situatie voor de geest halen dat op verzoek van kind of ouders kinderen gewisseld zijn.