Is er iemand die het diploma Verzorgende IG heeft en reglematig werkt? Of evt een vervolgopleiging heeft gedaan op Ig en daardoor regelmatig kan werken? Ik werk zelf onregelmatig, doordeweeks alleen maar avonddiensten en in het weekend meestal dagdiensten, opzich ideaal omdat we bijna geen oppas nodig hebben maar ik ben het zo zat! Ik zie mijn Vriens bijna nooit daardoor en ik wil graag meer regelmaat. Wie o wie heeft er tips?
Ik werkte regelmatig avonddiensten bijna altijd wel, ik ben dan wel helpende maar werkte 32 uur. Maar je kan toch gewoon een gesprek aangaan met de zorgmananger?? En erom vragen voor meer regelmaat in je diensten. Geen enkele avonddienst meer draaien is bijna onmogelijk in de zorg maar dat weet je zelf ook wel
haha herkenbaar... je zou een opleiding managment in de zorg kunnen doen ( kan ook via loi of andere thuisstudie) en dan als teamleidster /afdelingsmanager gaan werken
als oproep kracht gaan werken.....dan bepaal je zelf je uren of zzp-er... alleen is het wel de vraag of je dan aan je uren kan komen..... en nachtdiensten is dat niet wat... dan kom je sneller aan je uren wellicht.... ik werk ook avond en nachtdiensten.... mijn avonddiensten zijn 5,5 uur en een nachtdienst 8,5 uur dus met nachtdiensten zit ik sneller aan mijn uren en ben ik meer thuis..... de kraam zorg.... moet je alleen s'nachts op pad voor een bevalling.....
Ik draai eigenlijk geen avonden meer, dat komt omdat mijn leidinggevende wist dat ik weer zwanger wilde worden. Tijdens mijn vorige 2 zwangerschappen (mk's geworden) trok ik het niet om avonden te draaien. Kan je niet met je leidinggevende afspreken dat je een paar dagen in de week vaste diensten heb. Of een max aantal avonddiensten? Ikzelf heb ook de EVV opleiding gedaan, dan draai je in de regel bij ons al minder avonden omdat je anders niet aan de administratie en zo toe komt.. Succes!
Ik werk vaste dagen. dit heb ik mondeling (lees; dus staat niet vast) afgesproken. Wij zijn afhankelijk van het kdv die natuurlijk niet flexibel zijn. Ik werk om het weekend, de maandag (man thuis) en de donderdag (kdv) Maar dit is wel een luxe postitie, mijn leidinggevende vertelde laatst dat ze dit niet meer bij nieuwe collega's gaan doen, omdat ze dit eigenlijk niet kan verkopen tegenover andere collega's. En dat is ook wel zo. Werk je ieder weerkend dan? Ik heb zelf nog de EVV cursus gedaan, maar dat verschilt volgens mij ook per organistatie of je dan regelmatiger werk. Hier werken ze gewoon alle diensten. De teamleiders werken hier ook nog wel vaak in het weekend, maar die draaien ook behoorlijk wat uren, zit je daar weer mee. Ik snap dat je die weekenden zat bent, dat heb ik ook wel eens. Maar als ik meer doordeweeks ga werken hebben we meer oppas nodig om aan mijn uren te komen en qua kosten is dat absoluut niet slim. Je zit bijna aan een omscholing vast als je uit die onregelmatigheid wil, bijv als opleider? of dokterass.
Bedankt voor jullie reacties, ik zou het niet erg vinden op weer naar school te moeten. Maar niet voor 4 jaar ofzo... En de zorg uit is inprincipe ook geen probleem. want het is niet wat ik mijn hele leven wil blijven doen. Doktersassistente lijkt me wel wat... iemand ervaring met omscholen tot dokterassistente? Ik heb al in de kraam gewerkt, maar dat is echt niet te combineren met oppas... Vind ik wel erg jammer...
doktersassitente, daar liggen de banen niet voor het oprapen volgens mij en eht verdient eigenlijk minder dan een niveau 3-vig vind ik.... je verdient wel iets meer maar je ort vervalt en omdat het een nivo 4 opeliding is zou het beter uit betaald moeten worden..... in het ziekenhuis betaald beter als bij de huisarts.....