Hallo allemaal, Vanaf wanneer gingen jullie kindjes met de pot mee eten? En hoe deden jullie dat met koken? Ik kook sowieso altijd al zoutloos, dus dat scheelt. Ik maak nu zijn eten altijd op zondag klaar, naast een bakje met groente/vlees krijg hij verse groentes ala rapley. Het is echt een heerlijke eter, en het lijkt me een stuk makkelijker als hij uiteindelijk met ons mee gaat eten. Maar hoe doen jullie dat? Maak je het toch nog een stuk fijner voor de kleine? Nu hak ik alles in stukjes zeg maar, dus er zit duidelijke structuur in zijn avond prakkie. Maar hoe doen jullie dat met vlees? Doen jullie dat voor de kleine dan niet met kruiden, en apart bakken ofzo? Het eten gaat op het moment hier prima, het is echt een heerlijke eter en eet alles wat je hem aanbied. Vandaar mijn vraag, over een tijdje mag hij dan met ons mee gaan eten denk ik, dat scheelt mij weer op zondagen bakkies klaar maken
Hier eet ze met de pot mee voor zover ze dat mag. Dus groenten en aardappels zowizo ( ook gebakken ) en dat rapley'ed ze allemaal gewoon. Rijst eet ze ook mee en maceroni. De sausjes maak ik 9 van de 10 keer zelf zodat ze dat mee mag eten. Ze eet koemelk en eiwit vrij dus het is even aanpassen. De sausjes pureer ik wel en dan snij ik de spagetti erdoorheen, in stukken lust ze geen spagettisaus. Vlees eet ze alleen met peper, geen gemarineerd vlees en niet apart gebakken hoor. Klein stukje en dat "knabbelen"
hier eet ze vanavond 11 maanden met de pot mee.. Vanaf toen niks meer geprakt, gewoon klein gesneden of gewoon grote stukken.. Pasta met saus lust ze niet dus zonder saus. Ik pak wel andere pastasoorten, spagetti was beetje lastig eten..
Hier vanaf een maand of 8, al was het wel afhankelijk van het eten. Aardappels-groente gaat al snel goed. We koken toch niet met zout meestal. Sommige dingen bevatten toch wel veel zout (pakjes saus/nasikruiden). Die probeerde ik dan te vervangen door pure recepten met geen/weinig zout voor ons allemaal, of ik gaf hem iets anders. De pasta saus maak ik nog steeds zelf, omdat het eigenlijk veel lekkerder is. Een goed nasi/bami recept heb ik nog niet gevonden. Dus dan kreeg hij iets uit de vriezer, of een versie op het onze (roerbakgroente met rijst, of gekookte wortels&sperziebonen met bami) Ik geloof dat ik rond de 8 maand ben begonnen met groene kruiden door de pastasaus, rond de 9-10 maanden ook peper/paprikapoeder/kerrie (met mate), en vanaf 12 maanden at hij ook onze echt scherpe eten mee..
Hier eet hij gewoon wat wij eten, soms in wat puurdere vorm en pastasaus maak ik met grote stukken voor hem zodat hij de groentes eruit kan pakken en dan de saus van de pasta kan zuigen. Rijst is erg ingewikkeld (lang koken om bolletjes van te maken) dus dat doen we bijna niet.
HIer vanaf een maand of 7 steeds vaker met de pot mee. En dan vooral als het geschikt voor Finn was (zacht vlees, aardappels, groente, pasta...) Bij andere dingen kreeg Finn dan gewoon iets wat hij zelf kon eten... Vlees gaf ik dan gewoon hoe wij het ook aten, alleen geen zout toegevoegd, en dan niet teveel. Vlees ook neit elke dag trouwens.
Hier gewoon vanaf het begin. Heb ook ons eten aangepast. Ze kreeg volgens de Rapley methode dus dat was lekker makkelijk. In het begin haalde ik er wat uit voor ik kruiden en andere dingen toe ging voegen. Dan kreeg ze enkel wat groentes. Later ook de aardappels/pasta/rijst en tot een maand of 9-10 alles zonder kruiden en dergelijke. Denk vanaf 11 maanden eet ze echt volledig wat we zelf ook eten dus inclusief alle kruiden. Maar kook nog altijd zoutloos.
hier vanaf dat het rapley eten goed ging grotendeels met de pot mee. AGV kan sowieso altijd wel, en als ik bijvoorbeeld voor ons lasagne maak dan kook ik voor hem wat andere pasta apart en dan krijgt hij de saus voordat ik er zout bij doe (ik maak lasagnesaus zonder pakje en met verse groenten) Soms eten we iets dat echt niet geschikt is (shoarma ofzo) en dan kook ik een aardappel en wat diepvriesgroenten met een ei/stukje vis ofzo en dan eet hij dat. Bij mijn moeder logeert ie wel eens en dan krijgt hij een potje, vind ie ook niet erg.
Jelmer eet vanaf 8 maanden met de pot mee. Kook zoveel mogelijk zoutloos en sausjes maak ik zelf met verse ingrediënten. Als er eten overblijft vries ik het in, voor als we een keer iets eten wat hij nog niet mag hebben.
Ik kookte in het begin zoutloos en prakte het goed fijn voor hem. En inmiddels eet hij haast alles met ons mee en kook ik nog steeds wel vaak zoutloos maar dingen als macaroni enz zit wel zout door. Het is een goede eter dus geen problemen gehad. Mijn eerste zoontje heeft lang gepureerd eten gegeten dat was best lastig en dat was echt een potjes kind..
Hier eet hij ongeveer sinds 9 maanden met de pot mee. We koken meestal zoutloos en bij bijvoorbeeld macaroni doe ik er voor hem minder saus op. Als wij pizza ofzo iets eten krijgt hij een potje of iets wat ik eerder gemaakt heb zonder zout, en dat vind hij ook prima. Hij eet alles, als je hem maar eten geeft haha