probiotica

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Aagje90, 17 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Hallo,

Mijn dochter had erg veel last van krampjes daarom zijn wij, toen ze ongeveer 3 weken was, begonnen met Sab simplex te geven bij de flessen en probiotica van Ortica. Ook zijn we over gegaan naar de Dr.Brown fles.
    Al snel merkte we dat het beter ging. Ook poepte ze goed. Vaak 1 a 2 keer per dag en best veel en dun. Maar ze leek geen last hiervan te hebben.

Na een tijdje zijn we gestopt met de Sab simplex. Ook dit ging goed. Dus nu dachten we,nu kunnen we ook wel gaan stoppen met de probiotica. Het potje was leeg dus ook een mooi moment. Dochter is inmiddels 14 weken dus de krampjes periode is ook voorbij. Nu zijn we sinds zondag gestopt en merken we dat ze wat last heeft met poepen.

Maandag op de opvang poepte ze na iedere voeding best veel en dun. Thuis ook. Dinsdag poepte ze ook na iedere voeding ook weer dun maar niet heel erg veel. Woensdag op de opvang poepte ze helemaal niet, maar had ze 's ochtends thuis wel gepoept. Gister na de middag fles een poepluier en vanochtend ook een poepluier na de fles maar daar moest ze wel moeite voor doen. Ze kreunt dan heel erg, 'vouwt' zichzelf bijna dubbel. Dus probeert dan omhoog te komen naar zit houding. Ook trekt ze haar beentjes heel erg naar zich toe. Ik ben nu in staat weer een potje probiotica te halen en er toch nog maar even mee door te gaan, maar doe ik hier goed aan? Of kan ik het beter even aankijken? Misschien moeten de darmen ook wennen?

Ze drinkt trouwens Nutrilon HA. 5 flessen van 150 cc.

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ze poept nog gewoon elke dag dus? Dat is toch prima...na een tijdje is mijn zoontje ook minder gaan poepen.
    Eerst poepte hij rustig 6 keer op een dag en tegenwoordig is het 1keer en soms 3 keer.
    Kreunen tijdens het persen gebeurt hier ook. Niet huilen, maar meer een pers kreuntje...ze moeten het er toch uit zien te werken :p

Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina