Kolven

Discussie in 'Voeding' gestart door Jenny, 21 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Ik heb een vraagje. Ik wil eigenlijk geen borstvoeding geven, maar omdat het beter is voor het kindje wil ik gaan kolven zonder onze baby aan de borst te leggen. Wie heeft daar ervaring mee? Ik zou graag wat willen weten.
    Alvast bedankt,
    Liefs Jenny
     
  2. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Omdat mijn zoontje mijn borst niet kon pakken heb ik 3 maanden gekolft.
    Het nadeel is dat je met kolven veel langer bezig bent.
    Je moet eerst kolven en daarna je kindje de fles geven, je bent dus dubbel zolang bezig. Ik hield nog maar weinig tijd over voor andere dingen. Ik ben blij dat ik het nog 3 maanden heb kunnen volhouden en ik zou het bij een volgend kindje ook zo doen als het niet anders kon. Maar ik weet nu uit ervaring dat ik bij een volgend kindje toch beter ga proberen om borstvoeding te geven via de borst, desnoods met een tepelhoedje.
    Het bespaard je zoveel energie en die energie heb je in die tijd hard nodig .
    Ik wens je alvast veel succes en ik vind het heel goed van je dat je borstvoeding wil gaan geven (hoe je het ook gaat geven)!
     
  3. maartje1979

    18 jan 2006
    12
    0
    0
    assistent drogist
    kh
    Hoi Jenny
    Dat kan wel is alleen best veel werk en je moet dan ook het geluk hebben dat je kunt kolven. Volgens die vrouw waar ik die borstvoedingscursus heb gedaan gaat het kolven namelijk niet bij iedereen even goed. Je kunt haar ook altijd bellen, want daar is ze voor zei ze. Ik heb haar nummer wel als je dat zou willen, maar dan moet je me daar maar even over bellen. Ik kolf zelf ook voort voor 1 voeding per dag en bij mij gaat dat heel erg goed heb dan zelfs voor 2 flesjes voeding in 1 keer kolven. Dat is wel fijn! Hoplelijk heb je hier iets aan en anders kun je me ook altijd bellen.
    Liefs Maartje
     
  4. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik heb bij mijn zoontje ook gekolfd, omdat hij met spruw is geboren. Hij heeft wel geprobeerd om uit de borst te drinken, maar had daar de kracht niet voor omdat zijn mondje pijn deed bij het zuigen ws. Ik heb bijna 3 weken gekolfd en ben toen gestopt, mijn borstvoeding kwam namelijk door alleen te kolven niet goed op gang! Ik vond het zo,n ellende toen met voeden dat ik in het begin van deze zwangerschap zei; Ik ga GEEN borstvoeding geven!!
    Maar ik ben opeens weer om en denk dan bij mijn eigen: Waarom niet, wie zegt dat het weer moeizaam gaat, het lijkt me wel een heel intiem moment dat je met je kindje hebt. Mag ik vragen waarom je je kindje niet aan de borst aan wil leggen, aangezien je er zelf niets over zei begrijp ik best als je dat niet wil zeggen! Maar dacht vraag het voor de zekerheid nog even...

    Liefs Carry
     

Deel Deze Pagina