vraagje aan gescheiden moeders over vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door lies230, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    hier ook zo. Mijn vriend mist ze dagelijks. En ook de kids geven aan meer hier te willen zijn.

ot, de kids gaan in BelgiË naar school, hebben bijna 9 weken vakantie en hier komen ze 1 week bij ons, 1 week mama, 1 week bij ons, 1 week mama etc..

2. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gevoelig puntje 😉 Ts mag toch gewoon aangeven dat ze t moeilijk vind om de kinderen zo lang te missen? En om tips vragen...vind je reactie beetje flauw!

3. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    ik dacht me te herinneren dat onje haar man geen co-ouderschap heeft maar zoals ons enkel de weekenden. Dan wordt er dus gewoon vast gehouden aan de normale regeling.

Ook vriend zijn kids maken deel uit van ons gezin, maar het is toch niet logisch dat wanneer moeder vrij heeft, en vader moet werken, de kids naar de zomeropvang moeten? Wij proberen het zo te regelen dat ze kunnen komen wanneer 1 van ons thuis is.

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Dat zegt Ts toch ook niet?ze heeft het alleen over zichzelf.
    En dat ze dit wist toen er een scheiding kwam.. daar heeft ze denk ik ook weinig aan.

Overigens lijkt het mij voor het welzijn van je kind vooral belangrijk of hij/zij drie weken zonder de andere ouder kan. Dit lijkt mij voor sommige kinderen onoverzichtelijk lang. Zoals iemand al hierboven zei: hierin zou het kind leidend moet en zijn. Ook als dat betekent dat je deze zomer niet drie weken op vakantie kan

5. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier gaat hij 2 weken naar papa.. Het is normaal 3 om 3 maar ook altijd begin vakantie 3 weke vorig jaar bij mij en toen laatste 3 weken bij papa.. Dit jaar zou het 3 weken bij papa en dan 3 weken bij mij.. Onze vakantie geboekt in laatste 3 weken en 1,5 maand geleden komt hij ineens dat hij alleen de bouwvak vrij is.. Laatste 4 weken dus.. Tja vakantie is geboekt.. Dus gaay zoon als papa aan het werk is.. Had hij er maar eerder aan moeten denken.. En moeten zeggen dat hij van baan ging veranderen en verbonden was aan de bouwvak.. Ik kan ook niet alles ruiken.. Dus papa heeft dit jaar pech (zoonlief gaat niet echt graag) dus puur papa pech.. Hij wist dat ik in januari ging boeken ..

6. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Oh ja sinds december ofzo nieuwe baan..

7. Onje

Onje Niet meer actief

Wij hebben geen Co-ouderscha, maar een gewone weekend regeling die wij in de zomervakantie ook doorzetten.

Ik werk zelf ook onze kinderen gaan op die dagen naar het kinderdagverblijf. Ik ben niet van plan om zelf 3 weken vrij te nemen mijn kinderen naar het kinderdagverblijf brengen en de kinderen van mijn te verzorgen. Oppas voor hun is er niet en mocht deze er wel zijn kunnen we dit niet betalen.
    Buiten dat heeft de ex van mijn man geen werk. Dus zijn zelf ook liever thuis aan het spelen met buurt kinderen dan dat ze hier bij een oppas zitten.

Kdv kan hier trouwens in vakanties niet stopgezet worden dat zal gewoon betaald moeten worden.

8. Syra

Syra Actief lid

23 mei 2013
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ex wil zn kinderen maar 1 week zien. De rest van de vakantie zijn ze dus gewoon bij mij

9. KimK

KimK Niet meer actief

Kan gevoelig zijn maar ik snap niet waarom ts zichzelf blijkbaar belangrijker vind als papa? Ik bedoel waarom moeten vaders maar altijd hun kinderen missen? Waarom is dat minder erg als moeders?

En tips? Wat voor tips dan? Hoe je kinderen bij de vader weghoudt? Missen zal ze ze toch....

10. Koon

Koon Niet meer actief

Jeetje wat ben jij opgefokt. Je mag best wat sympathieker doen.
    Ts zegt nérgens dat ze meer recht heeft op de kinderen.

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Tja ben het wel met KImK eens hoor, Ik ken helaas genoeg gescheiden ouders, en een deel regelt het in het belang van het kind, en een deel niet, dat is dan vooral mama die zich zelf boven papa zet en vind meer rechten te hebben. wie is de dupe juist de kinderen.

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    mee eens

13. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Tja, mijn oudste 2 zijn voor 50% bij ons en voor 50% bij hun vader. En ja, dus ook in de vakanties. Hoewel, dit jaar zijn ze 4 weken in de zomervakantie bij ons en 2 weken bij hun vader. Maar dat is omdat hij ze aankomende kerstvakantie graag 2 weken wil. Normaal is de zomervakantie 3 om 3. Het ene jaar hebben wij de 1e drie weken, het jaar daarop de laatste 3. Ze gaan (natuurlijk) met ons op vakantie, en vervolgens bij hun vader nog een keer.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Jeetje wat een conclusies worden hier weer getrokken zeg, gewoon lachwekkend.

TS, ja meestal gaat het de een 3 weken en de andere ook 3 weken. Tenminste, bij mijn vriendinnen. En ja die hebben het er best moeilijk mee, die 3 weken. Lijkt mij ook niet meer dan logisch. Sterkte alvast!

15. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    We zijn inmiddels 6 jaar uit elkaar. En dit jaar mag ze voor het eerst een weekje mee op vakantie. Andere jaren mocht ze nooit mee. Voor de rest om het weekend zatmiddag brengen, zondagavond ophalen.
    Met kerst is ze daar 1 tot 2 dagen, ligt eraan hoe het hem uitkomt qua planning.

16. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Hoe haal jij jouw conclusies uit het deze onderstaande (en enigste!) vraag???

Hoe verdelen jullie de kinderen in de vakantie...
    Ik wil ze niet zolang missen

Ik lees hier alleen een vraag over hoe andere ouders dit regelen en dat ze het moeilijk vind om de kinderen te missen?!

Ik vind het heel knap van je dat je een conclusie trekt dat ze geen rekening houdt met de vader, dat ze alleen voor zichzelf kiest, de kinderen bij de vader weg wil houden, zichzelf belangrijker vind enz enz en alsof je kiest voor een scheiding?? Alsof je dan denkt, we gaan maar niet niet scheiden want dan moet ik mijn kinderen in de zomervakantie te lang missen... PFFFFFFF maar sorry hoor..

17. Imensa

Imensa Niet meer actief

Nou idd en 9 van de 10 keer moet de vader het doen met een weekend in de 2 weken. Dat is pas zielig.

18. mumija

mumija Niet meer actief

Waar zegt ze dan dat ze zichzelf belangrijker vind als papa?
    Misschien is dit het eerste jaar dat ze gescheiden is, en ziet ze er gewoon tegenop! Zou ik zelf ook doen hoor.

En tips? Misschien gewoon tips hoe ze zichzelf hier overheen moet zetten. Jij veroordeeld haar hier en bepaalt haar gedachtengang. Nergens voor nodig.
    Wat ze kan doen om de lange tijd draaglijk te maken, misschien afspraken die gemaakt kunnen worden. Bijv. een keer telefonisch contact of een keer tussendoor eten of zo. Gewoon ervaringen.

19. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Mijn ouders waren gescheiden en wij gingen in de zomervakantie 2 weken naar mijn vader. Het ene jaar gingen we met mijn moeder op vakantie en het andere jaar met mijn vader.
    Met mijn ex Was het op papier zo geregeld dat ze de helft van alle vakanties naar hem zou gaan (dat eiste hij) en in de praktijk kon hij haar nooit hebben, vanwege zijn werk zei hij.....

20. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Helemaal mee eens

OT, kijk wel ook naar wat je kinderen willen. als ze 2 weken willen dan evt overleggen met ex? Of idd verspreiden als jullie allebei niet op vakantie gaan

Deel Deze Pagina