vraagje aan hondenkenners

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 8 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.876
    113
    Strak aankijken is ook dominantie, dus vandaar ook denk ik dat hij bij je man niet zomaar iets afpakt. Doen honden ook bij elkaar. Een dominante hond kijkt mensen en andere honden vaak heel strak aan (fixeren).
    Maar ja, beetje dom van je zus dat ze niet op cursus wil. En het klinkt alsof ze meer voor het uiterlijk heeft gekozen van de hond dan voor het karakter. Ik zou mijn kind goed in de gaten houden, maar dat doe je volgens mij gelukkig al.

2. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Kan het toch niet laten om even te reageren op een paar opmerkingen over dat je hond zijn plek niet weet als hij op de bank enz mag.

Wij hebben een Ca de Bou, absoluut geen makkelijk ras en hij slaapt bij ons boven en mag gewoon op de bank. Hij weet nog steeds zijn plek hier in huis en staat ook onderaan de roedel. We hebben meerdere cursussen met hem gedaan en ook daar werd gezegd dat als je hond zijn plek kent het geen probleem is als hij op de bank e.d mag.

Ik zou ook met de Saarloos op cursus gaan. Doet je zus wel dingen met hem?

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Ze wandeld 4 keer per dag met ze maar in de laatste 2 maanden hebben ze haar tot 2 x toe omver getrokken, gevolg een zwaar gekneusde pols.

Voor de rest balgen de twee de hele dag door de kamer, zijn erg enthousiast als er visite komt (springen likken e.d)

Met de herder pup is ze gaan speuren maar dit was na 2 maanden ook al afgelopen, de ene keer regende het , de andere keer had ze dienst op de dierenambu en daarna de pols gekneusd)
    Toen heeft ze besloten om daarmee te stoppen en om op gehoorzaamheidscurcus te gaan met de herder, we wachten nog steeds op het moment dat ze zich ervoor opgeeft :rolleyes:

Maar dat is dus alleen maar met de herder en niet met de saarloos (want ze is gewoon van mening - en er niet af te brengen- dat die van haar dus niet te trainen is want - en dat is haar mening- het is en blijft een halve wolf en die kun je niet trainen)

Groetjes Anita

4. zeeland

zeeland Actief lid

1 okt 2007
    119
    1
    0
    Hoi !

Naar mijn mening is het ook een verhaal van machtsverhoudingen. Natuurlijk kan het zijn dat ie niet genoeg eet, maar dan zou je zn ribben moeten zien. Wat VEEEl waarschijnlijker is, is zoals al eerder geschreven, dat zij geen "baas" zijn over de honden. De rangorde is verstoord, en dat heeft dan niets met de hoeveelheid eten te maken, maar met opvoeding en baas zijn (hoe lastig dat soms ook is, blijf consequent. En ga Zeker naar een Cursus, die zijn er niet voor niets, en als je je hond niet aankan dan hoort ie niet bij jou.

Succes ermee, en blijf op je hoede!

5. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik zeg toch: Tenzij haar positie 'afzwakt' en de hond dat merkt. Met afzwakken bedoel ik dus onder andere dingen toelaten die een leider niet hoort toe te laten.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Helemaal mee eens. Heeft echt niks met het eten te maken.

Vooral een herder moet je nu goed in de gaten houden. Accepteer je dit gedrag dan zijn zij straks de leiders, of 1 van hen.

Mijn hond hoeft niet eens in de buurt van ons eten te komen. Accepteer ik echt niet. Ook niet bij Isabella als ze eet. Ik straf hem trouwens op een "wolf" manier. Ik heb dat laatst bij oprah gezien. Woest door je neus in en uit gaan ademen als je hem aankijkt. Dan is het de staart tussen de benen en een aftocht op onderwerping. Maar wij hebben niet een grote hond, :)

Ik zou maar snel naar een hondenschool voor advies. Want ik zie dit misgaan.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.876
    113
    @ bosi, haha, wij grommen hier soms zelfs naar de hond :) , mensen kijken ons wel vreemd aan, maar het werkt prima, ze weet precies dat ze fout zit en druipt gelijk af.

Deel Deze Pagina