Wij kunnen een huis huren waarsxhijnlijk maar de vraag is of we huurtoeslag krijgen mischien verdient hij te veel ik verdien niks nu mijn vraag aan diegene die huurtoeslag krijgen bij de 1 verdieners hieveel per jaar bruto verdient hij en hoeveel huurtoeslag we kunnen nooit van 800 euro een huis huren inclusief alles als we maar 1200 euro per maand keijgrn
Wij hebben ook maar 1 salaris en we huren. Wij huren een huis van ong. 500 en krijgen daar 100 van terug via de huurtoeslag. Mijn man verdient gemiddeld zoals iedereen met een normale baan denk ik
U krijgt geen huurtoeslag. U krijgt geen huurtoeslag, omdat uw gezamenlijke inkomen hoger is dan 29.350.
Als ik het zo bereken voor je krijg je dit te zien. En dan heb ik het salaris van je man op 2300 euro bruto gezet dus iets ruimte en dat dan x 13 dan komt je op ongeveer 30.000 euro per jaar Maar als je dan wel precies 2214 neemt x 13 dus 12 maanden en vakantiegeld jah dan kom je op 2900 euro en dan krijg je 112 euro per maand! Maar dat is wel erg precies natuurlijk als hij daar overheen gaat moet je alles terug betalen. Misschien dat die nog een 13e maand krijgt dan ga je er al overheen bijvoorbeeld.
Nou dan heb ik een rekenfoutje gemaakt want ik kwam uit op 28.693 en dan krijg je 110 euro huurtoeslag. Oeps
Mijn man verdiend 1223 euro netto per maand we huren een huis van 477 en krijgen 230 huurtoeslag... Je moet wel oppassen met de huurhoogte dat heeft ook nog invloed mag niet te duur zijn etc.
rond de 635 geloof ik, subsidiale huur.. @TS, grote kans dat je man net iets teveel verdiend voor huurtoeslag. Maar met zo'n loon moet je het ook zonder huurtoeslag kunnen redden (ergens anders op bezuinigen misschien) dus dan is het wel terecht dat je het niet krijgt. Als ik straks niet zou werken zouden bij ong 240 euro huurtoeslag krijgen per maand met een kale huur van 540 euro en daarbij nog servicekosten enzo. Die worden ook meeberekend (op welke manier weet ik niet, maar moet je invullen). Mijn vriend verdiend 1800 bruto.
Wat ik zowiezo al niet snap.. je vriend verdiend 2214 euro bruto per maand? Dan hou je meer over dan 1200 euro. Toch??? Mijn vriend verdiend 1800 bruto per maand en bijna 1400 netto. Dus dat snap ik echt niet.
We krijgen het dus wel je moet brutomaand X 12 X 1,08 dan komen we op 112 toeslag dat we kunnen krijgen +110kindgebonden en 90zorgtoeslag
Als je alleen zijn bruto salaris weet dan roep je in je begintopic dingen die je dus niet eens weet of over na hebt gedacht.. Wat jij nog wel vergeet bij de berekening is het vakantiegeld. Probeer anders een berekening te maken op basis van loonstroken.. Dat kan je ook invullen en dan vul je op elke maand 2214 euro in. Dan berekend hij zelf wat het uiteindelijk moet zijn.