Hallo, Ik heb een vraagje. We willen binnenkort een keertje in Utrecht gaan winkelen. Alleen de parkeerkosten die stijgen daar de pan uit. We wonen zelf in Limburg dus de brandstof kost ook al wat en dan ben je daar vaak nog ook veel geld kwijt om je auto er neer te zetten. Nu dacht ik: Misschien kunnen we de auto ergens een beetje buiten Utrecht neer zetten en dan het laatste stukje met de trein. Wie weet een tip waar je nog een beetje voordelig kan parkeren en dicht bij een station is? Bedankt! Groetjes Otje
Je kunt heel gemakkelijk parkeren bij het transferium Westraven. Dan kun je parkeren voor een prijs van 3,50 euro per dag per auto en zit er ook meteen een kaartje bij voor de tram naar het centrum, die er voorbij komt. Het transferium staat duidelijk aangegeven vanaf de snelweg. Ik kom zelf uit Brabant en kom dus ook via de A2. Groetjes!
Utrecht is inderdaad niet echt goedkoop, maar het ligt eraan met hoeveel jullie gaan winkelen. Als je 4 treinkaartjes moet kopen ben je misschien wel hetzelfde kwijt. Als je buiten Utrecht wilt parkeren, kun je misschien bovenstaande proberen of in Nieuwegein te parkeren en de sneltram te nemen naar Utrecht centrum.
en als je een parkeerplaats net buiten de stad hebt en dan nog een klein stukje moet lopen of met de bus, weet niet of het veel scheelt maar je kan het altijd even nakijken. succes!
Bedankt voor de tips! Ik denk dat we gaan voor het transferium Westraven. Lijkt me erg handig. Groetjes Otje
parkeren in Vleuten bij het station en dan met de trein. Of parkeren bij station Utrecht Terwijde en dan met de trein. Beide gratis parkeren en 5 minuutjes met de trein. Manytroubles. Parkeren op straat in Utrecht is tegen de 4 euro per uur, in de parkeergarages betaal je 2,40 per uur.
Ik zet 'm meestal bij Winkelcentrum Kanaleneiland (buiten parkeergarage gratis) en pak dan de tram (rijdt elke 7/8 minuten en is in 5 min op CS). Errug handig
Otje het transferium is echt goed! en anders bij station Houten, vanaf daar is het ook maar een stukje en dat ligt nog op je weg. Maar het transferium is er speciaal voor gemaakt! Veel plezier in Utrecht!
Nou, superhandig zeg zo'n forum. Scheelt ons weer een bak geld zeg aan parkeergeld. We gaan trouwens maandag. Hopelijk blijft het een beetje droog! Groetjes Otje