vraagje aan kapsters of 'ervaringsdeskundigen'

Discussie in 'De lounge' gestart door louise88, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Ik heb van nature blond haar, maar ik verf het al jaren donkerbruin. Maar ik heb nu met twee kinderen steeds minder tijd om het te verven. Ik kan het zelf ook niet, dus mijn moeder doet het. Mijn haar verkleurt ook vrij snel en ook door de blonde uitgroei ziet het er dan niet meer uit. Ik moet het dus eigenlijk elke 4 weken verven om het mooi te houden. Ik zit er dus over na te denk om weer terug te gaan naar mijn eigen haarkleur. Maar hoe pak ik dit aan? Ik heb vrij dun en weinig haar dus ben bang dat met bleken of zo mijn haren er aan gaan. Heeft er iemand tips en kan het überhaupt zonder het jaren te laten uitgroeien?

2. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een vriendin van mij heeft dat ook gehad en is gaan highlighten. Zo viel de uitgroei veel minder op. Inmiddels is ze alweer blond en is het nooit echt opgevallen.

3. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Als je het bij een goede kapper laat doen hoef je je echt geen zorgen te maken dat je haren uit gaan vallen. Mijn zusje is kapster en ik laat mijn haar altijd door haar doen. Ik heb het denk ik al zo'n 6 keer later blonderen. Ook met highlights begonnen en langzaam maar zeker steeds meer tot het helemaal blond was. Je haar kan best veel hebben hoor! Ik zou het gewoon lekker doen. De tips van highlights is een goede!

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Ik heb een keer ooit mijn haar van donker naar blond laten verven in 1 keer...resultaat: platinablond en er kon zo'n 15 cm af omdat daar het pigment niet uit ging (bleef oranje) en ik leek net een barbie :D oja en niet te vergeten de brandblaren op m'n hoofdhuid door het 2 keer ontkleuren en de kleurspoeling die erover heen moest. Dus ik zou inderdaad voor het highlighten gaan! De 'zachtste' en meest natuurlijke manier om terug naar blond te gaan, en je uitgroei minder opvallend te maken. Vaak ben je met een keer of twee al een heel stuk lichter :) Wat je ook doet, DOE HET NIET ZELF!!! Want dan maak je je haar echt kapot en het resultaat zal niet mooi worden en beland je alsnog met grote spijt en kapot haar bij de kapper ;)

5. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Oke, dat highlighten zal ik dan zeker onthouden. Ik was sowieso niet van plan om het zelf te gaan doen. Gewoon verven oke, maar zo iets vind ik veel te eng. Heb een rossige gloed in mn eigen kleur zitten en heb idd geen zin om een winterpeen te worden haha

6. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Overgang van bruin naar blond zou ik door de kapster laten doen. Je verorutst het als je t zelf doet. T kost dan wel aardig wat maar je verdient het terug als je je haar straks nooit meer hoeft te verven.

Kapster zal je haar geleidelijk aan blond maken dmv highlights.
    Ben geen kapper maar veel ervaring met haarverven (en verprutsen haha)

Deel Deze Pagina