Een 'plopje' gevoeld, kan dat nu al?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama092013, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Hoi dames,

Ik lag vannacht in bed en had even heel lief over mijn buikje 'ge-aait' en voelde even later een soort plopje, en daarna weer een duidelijk. Dit plopje voelde ik precies in mijn baarmoeder/schaamstreek. Ik schrok er eigenlijk zelfs van! Dit heb ik nog nooit gevoeld.. Kan dit de baby al zijn die ik heb gevoeld of is dat nog echt te vroeg?? Ik ben zo benieuwd.. Misschien wil ik het zo graag voelen, dat ik het me inbeeld.
    Ik ben nu 14 weken en 1 dag zwanger van ons eerste kindje.
    Ik hoor graag reacties!

2. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Zelf voelde ik mijn zoontje pas met 19 weken. Maar hoor wel vaker vrouwen die hun kindje met 14 weken al voelde hoor, dus het kan zeker je kindje zijn!!

3. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Bij mijn 1e zwangerschap voelde ik voor het eerst wat met 15 weken en 2 dagen, dus het kan vast wel! Leuk hoor!

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik denk dat het te vroeg is......gewoon toeval zeg maar ;) darmen of zoiets...

5. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    dat kan hoor! ik voelde mijn meisje met exact 14 weken, en lag idd ook op mijn rug in bed.

6. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

kan heel goed, hoor! ik voelde m'n zoontje al bij 13 weken 'heen-en-weer-schuiven' door m'n baarmoeder! bijzonder gevoel he? geniet ervan!

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Het kan hoor! Klinkt wel alsof je beeb hebt gevoeld :D

8. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ja ik schrok er best van omdat ik dit nog nooit had gevoeld. Maar ik voelde het precies in mijn baarmoeder/schaamstreek dus vond het zo apart! Mijn darmen zitten hopelijk niet vlakbij m'n poes haha :p maar tuurlijk.. Ik heb er geen verstand van en vraag daarom ook naar jullie ervaringen.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahahah Patricia .....hmmm tja....

10. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Whaaaaaa!!! Ik sta nu echt te stuiteren hahahaha... Ik hoop stiekem natuurlijk dat het de baby is geweest, maar ben zo bang dat ik het me inbeeld.. Maar dit gevoel heb ik nog nooit gehad!

11. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    kan hoor! Bij mijn zoontje voelde ik hem al vanaf 17 heel duidelijk en al weken daarvoor "plopjes" die ik niet kon plaatsten die achteraf van mijn zoontje afkomstig waren.
    NU voel ik af er toe de kleine al vanaf 13 weken. Soms een paar dagen niet, dan ineens weer wel (maar heb nu een placenta aan de voorkant)

Geniet er maar lekker van, 't Wordt vast geleidelijk aan steeds een beetje meer en duidelijker.

12. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ik moet over 4 weken pas terug naar de vk, maar ik zal het dan toch maar eens vragen :p

13. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    De placenta ligt in ieder geval aan de achterkant.. Dus dan kun je het kindje wel beter voelen toch..ofzoiets...? :cool: whahahaha ik heb er echt geen verstand van.. Wwwhhiiiiiiieeeee!!

14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik voelde voor het eerst iets met 16 weken, man met 17 weken. Is ook al erg vroeg voor een 1e.. Ik vond het lijken op een spiertje dat trilt.

Mijn darmen ploppen nooit, als die rommelen vind ik echt heel anders voelen. Ik denk dat ik het bij een evt. volgende ook nog eerder zou herkennen..

Dus het kan best hoor :D Je merkt het vanzelf als je het vaker gaat voelen ;)

15. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Wauw, dat is toch echt een bijzonder gevoel :) ik riep al steeds dat ik niet kon wachten tot ik de baby zou voelen.. Nou ik hoop dat ik het nu vaker ga voelen zodat ik het wat beter kan plaatsen.. Die gekke plopjes hahaha

16. Ior

Ior Niet meer actief

Hihi leuk he? Denk wel dat je het kindje hebt gevoeld. Had Ik vorige week. Was ook helemaal hysterisch. Voelt ook Heel anders dan je darmen vind Ik. Geniet er lekker van meid. Nu hopen dat ml ook snel mee mag genieten. :)

17. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ja idd, ik hoop dat hij ook snel mee kan genieten. Hij is wat dat betreft net zo hysterisch als ik :p
    Hij praat ook elke avond even met de kleine en dan heeft hij hele diepgaande gesprekken. (ahum ;)) Ik moet dan trouwens ook stil blijven liggen en mijn mond houden hahaha..

18. Ior

Ior Niet meer actief

Haha wat schattig. Vl vind het zelfs flauw dat er alleen maar baby en mamawinkels zijn. Hij wil een papawinkel. Hihi.

19. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Haha ja geef hem eens ongelijk! Het is eigenlijk ook wel zo..
    Nu is een vriendin van mij er ook net achter dat ze zwanger is, en nu heeft ml alvast geregeld dat hij samen met haar man de kleding etc gaat kopen :D kan hij ook eindelijk eens wat doen (zijn eigen woorden!)

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hihi wacht maar tot je straks een week of 35 ver bent, dan zijn die vriendelijke schopjes en plopjes gewoon keiharde trappen waar je niet van kan slapen en tot beurse ribben aan toe ;).

Deel Deze Pagina