Vraagje aan mama's met schoolgaande kleuters - vakantie aansluitend aan zomervakantie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meril, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Eens! :) Gewoon gaan, geniet nog maar even van zolang ze geen 5 is! Wij gaan ook in oktober aansluitend aan de herfstvakantie.

2. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik denk niet dat het prettig is voor een kind om later te beginnen. Een weekje missen is helemaal nog niet erg.

En daarbij: Turkije lijkt me eind september juist super. Niet te heet, maar wel nog warm genoeg om lekker te zwemmen.

Het argument dat in de kleuterklas steeds nieuwe kindjes instromen klopt in dit geval helemaal niet. Meril gaf zelf aan dat ze start in groepje 0, en na de zomer in groep 1 instroomd. Dat lijkt me dus een vaste groep.

Overleg het met de juf. Zij kan je waarschijnlijk het beste advies geven. En fijne vakantie!

Zelf gaan we niet meer buiten de vakanties. Ook al is het vreselijk duur. Aangezien we beiden werken is het al lastig genoeg om al die vakantiedagen op te vangen.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Gewoon doen! Mijn ouders deden dat vroeger ook en ik heb er nooit last van gehad.
    Volgend jaar wordt onze zoon 4 en dan gaan wij ook nog even met zijn verjaardag in het voorseizoen weg. Erna gaat hij nog 4 weken naar school en dan begint daar de zomervakantie. Het scheelt ons een hoop geld op deze manier.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou ook aansluitend aan de zomervakantie gaan. Hier op school is 't zo dat als je bijv. een week na 't begin van de zomervakantie jarig bent, je gewoon pas op/na je verjaardag begint. Dus stel dat ze half september jarig zou zijn, dan zou ze ook dan pas beginnen.

Hier begon afgelopen jaar school weer op 13 augustus, M. is toen 3 weken naar school geweest en toen zijn wij 1,5 week op vakantie gegaan. Zo kon hij eerst gewoon wennen (wat meteen heel goed ging, anders zouden we ook niet op vakantie gaan) en daarna even bijkomen van alle nieuwe indrukken. Hij heeft er echt niks door gemist hoor.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@linda: dus als het niet goed ging met wennen hadden jullie de vakantie gecanceld? :)

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ja, ik zou niet meegaan op vakantie. Zeker niet, omdat ze gelijk die eerste schoolweek zou moeten missen.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wettelijk gezien mag het verlof niet aangevraagd worden in de eerste 2 weken van het schooljaar. Zie hier de link: Klik!

Toevallig dat ik het weet omdat ik net voor Jelle 2 dagen verlof heb aangevraagd omdat we volgende week op vakantie gaan....

Met dat verschil dat je kindje pas 4 is. (niet goed gelezen, sorry) Was ze pas 2 weken na de zomervakantie 4 geworden had ze ook dan pas kunnen starten. (ze mogen namelijk nog niet naar school als ze nog 3 zijn) Ik zou dus gewoon op vakantie gaan.

8. Skye

Skye Niet meer actief

Gewoon doen!!! Vanaf volgend jaar kan het niet meer omdat je kindje dan 5 is. Nu dus nog lekker van genieten. Mijn meisje gaat begin mei voor het eerst naar school. Dan gaan we ruim een maand later bijna 3 weken naar Frankrijk, dan moet ze weer even een paar weekjes naar school en dan begint de zomervakantie! Tuurlijk niet ideaal, maar omdat het dit jaar nog kan, heb ik het er graag voor over!!

9. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Gewoon overleggen met directeur. Hier was het absoluut geen probleem en mijn dochter begon ook in mei. En twee weken na de zomervakantie gingen we nog 1 week weg. Dus ze is wel 2 weken naar school gegaan en toen weer 1 week vakantie. Absoluut geen probleem gehad. Ze kende iedereen al.

Juf/directeur zeiden juist. Gewoon doen nu het nog kan.

Deel Deze Pagina