Al die jaren gedacht dat ik echt geen champignons lustte door een nare champignonervaring in mn jeugd . Altijd als we uit eten gingen bij elk gerecht gevraagd of er geen champignons in het gerecht zaten. Nu ben ik van het weekend met vriendinnen uit eten geweest en 1 vriendin had een voorgerecht van champignons, kruidenboter en geraspte kaas. Ze zat er zo van te smullen dat ik de stap gewaagd heb en geproefd heb. Heerlijk! Nu zul je denken, met kruidenboter en kaas is alles lekker. Misschien ook wel, daarom ben ik benieuwd naar jullie lekkerste recept zodat ik nog iets anders kan proberen. Wie weet een succesrecept?
Als voorgerecht maak ik wel eens het volgende: Kastanje champignons in plakjes gesneden truffelolie citroenen peterselie geraspte parmezaanse kaas. Ruccola Dag van te voren een dressing maken van citroen en truffelolie. Dit over de champignons gieten en nacht laten staan. Door citroenen worden ze "gegaard" en dus beetgaar. dan afmaken met Ruccola en kaas.. mmmmm
Heel eenvoudig als tapa: -Champignons schoonmaken -Insmeren met een mengsel van olijfolie,knoflook en zeezout -Omwikkelen met ontbijtspek en vastzetten met een cocktailprikker -20 minuten op 220 graden in de oven Zooooooo lekker!!
champignons in stukjes bakken (liefst in zonnebloemolie) Verse knoflook erbij naar smaak (hier minsten 3 teentjes) flesje kookroom erbij in mikken goede scheut gezeefde tomaten erdoor dat het lekker oranje word. Sambal en kruiden naar smaak toevoegen. Lekker met turks brood/stokbroodje
Ik ben gek op champignons. Het staat hier dan ook minimum 1 keer per week op 't menu en ik draai het in zowat alles . 1 van de favorieten van mijn partner is kip met estragon in roomsaus met champignons. Met puree of kroketjes. De kip (je kan een hele kip nemen, maar ik maak het meestal met kipfilet) aanstoven in boter. Kruiden met peper en zout. Eens gaar, uit de pot halen en de fijngesneden champignons in de pot aanstoven. Voldoende estragon erbovenop - ik werk meestal met diepvries want die smaakt sterker af, maar je kan ook met gewone verse of gedroogde werken - en een potje room. Aan 't eind de kip er terug bijdoen en nog effe laten pruttelen.
Mijn zelfgemaakte champignonsoep, pasta met champignons en tomaten-roomsaus, gewokt met gele paprika, peper en vervolgens gemengd met omeletreepjes en krieltjes of frietjes (dit eet je eigenlijk in een broodje), tortilla met champignon erin, door de lasagnesaus en op de pizza... Eigenlijk teveel om op te noemen, ik ben dol op champignons!
Steeltje uit champignon halen en vullen met mengsel van roomkaas met kruiden,geraspte kaas en pijnboompitjes. 220 graden in de oven ongeveer 20 min zo lekker mmm
Zoveel: Gewoon heel met olijfolie, knoflook en zeezout uit de oven Door de risotto Bruin gebakken in de boter en het vocht van de biefstuk Onmisbaar in mijn pastasaus Met spinazie, spekjes en boursin Met kip, sperziebonen, rode ui en cherrytomaatjes
Ik gebruik ze echt heel veel, ik vind ze heerlijk. Gisteren had ik champignons gebakken met magere spekjes en daarna gewokt met raapsteeltjes en spinazie. Beetje knoflookpoeder en kerrie erbij, mmmmmmm!
Ik maak ze vaak zo, olie in de pan, kleine door de helft en grote in4 of 6 stukken, bakken tot ze wat slinken, zout peper erbij eb als laatste maggi.. Zooooo lekker En idd met kruidenboter vullen en met kaas in de oven, nomnom
4 AH XXL champignon (of portobello) 1 philadelhia light sweet chili 1 paprika Parmesan flakes (30+) evt peper en zout. Met een theelepeltje de sporen uit de champignons scheppen, en het steeltje er wat uit snijden (lekker om in de soep te doen) Paprika in hele kleine stukjes snijden, mengen met de philadelpia en wat van de kaas. Verdeel over de champignons en doe er nog wat van de kaas op. Leg de champignons in een ovenschaal, er komt vrij heel vocht uit! Eventueel bestrijk je ze met wat olijfolie. Kwartiertje op 200/220 ongeveer. Komt niet zo nauw. Lekker bij wat pasta, het vocht is erg lekker en kan je daar ook overheen doen.
Hoog tijd om es te proberen . Nog een favo is hier de combinatie scampi en champignons (in de pan) met pasta. En champignons, spekjes en room is ook héérlijk met pasta. Ik voeg er meestal ook ui en paprika aan toe. Ik gooi ze ook op zowat elke pizza en in elke bolognese-spaghettisaus. Partner knabbelt ze graag rauw. In koninginnenhapje (vol-au-vent) gaan ze ook.